تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷
نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

سیاست خارجی ایران به گونه‌ای است که آمریکا نتوانسته میدان‌داری کند/ اتحادیه اروپا در زمین اسرائیل بازی می‌کند

نقوی‌حسینی معتقد است حتی اگر آمریکا ۸ کشور را از منع خرید نفت از ایران هم مستثنی نمی‌کرد آن‌ها به روند ادامه خرید نفت خود از ایران ادامه می‌دادند همچنان که هند، ترکیه و چین این موضوع را علناً اعلام کردند.

11111111111111111111

رویداد۲۴ محمد آیتی: همزمانی معافیت‌های نفتی آمریکا با انتخابات کنگره، سوال‌های زیادی را ایجاد کرد؛ برخی کارشناسان استدلال کردند این معافیت‌ها بیشتر به انتخابات کنگره آمریکا مربوط بوده و برای آمریکا مسئله‌ای داخلی بوده که احتمال تغییر آن پس از انتخابات وجود دارد. برخی دیگر معتقد بودند معافیت‌های نفتی به خاطر ایستادگی ایران بوده و عملکرد ایران به گونه‌ای بوده که آمریکا چاره‌ای جز اعطای معافیت نداشته است. سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره روند معافیت‌های نفتی با رویداد۲۴ گفت‌‌وگو کرده است. او معتقد است با تمام انتقادهای موجود، سیاست‌های خارجی ایران منفعلانه نبوده و اینگونه نیست که آمریکا در حال میدان‌داری باشد بنابراین تلاش‌های  ایران برای حفظ شرکا قابل ستایش بوده است.

نماینده اصولگرای مجلس دهم گفته است: کشور‌های دیگر به نفت ایران نیاز دارند و آن‌ها آگاه هستند اگر نفت ایران از تولید حذف شود چه بلایی بر بازار نفت در جهان خواهد آمد، بنابراین خیلی از کشور‌ها نمی‌توانند در این رابطه از سیاست‌های آمریکا تبعیت کنند. حتی اگر آمریکا این ۸ کشور را از منع خرید نفت از ایران هم مستثنی نمی‌کرد آن‌ها به روند ادامه خرید نفت خود از ایران ادامه می‌دادند همچنان که هند، ترکیه و چین این موضوع را علناً اعلام کردند. حال اینکه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره هم نزدیک است و آمریکا منویات خود را دنبال می‌کند هم، طبیعی است، زیرا آن‌ها به مسائل داخلی خود هم توجه دارند.

نقوی حسینی درباره اینکه چرا اروپا کانال ارتباطی مالی خود را به ایران ارائه نمی‌کند، گفت: اروپایی‌ها تا حدودی بازی صهیونیست‌ها علیه ایران که در دانمارک ایجاد شده را بهانه قرار دادند و امروز اینکه اروپا همچنان کانال مالی و ارتباطی خود را به ایران معرفی نمی‌کند به خاطر همین نقشه صیهونیست‌هاست.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفته است: ایران در مواجهه با اتفاقاتی که در حال انجام است باید سه کار را انجام دهد؛ نخست اینکه در حوزه داخلی همه ظرفیت‌های خود را پای کار بیاوریم. اکنون موقعیت ایران خوب است و از توانمندی‌های لازم هم برخورداریم. در وهله دوم باید دیپلماسی خارجی خود را فعال‌تر کنیم مخصوصاً الان که آمریکا از برخی سیاست‌های خود عقب‌نشینی کرده است. در نهایت هم باید از ظرفیت مجامع و نهاد‌های بین‌المللی استفاده کرد تا بتوانیم چهره واقعی آمریکا را به دنیا نشان دهیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان