تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷
رویترز خبر داد؛

جزییات تحریم‌های جدید علیه ایران ساعت ۵ عصر اعلام می‌شود

تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران امروز دوشنبه آغاز شد. جزییات این تحریم‌ها عصر امروز در کنفرانس خبری با حضور وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا اعلام خواهد شد.
جزییات تحریم‌های جدید علیه ایران ساعت ۵ عصر اعلام می‌شود
رویداد۲۴ آمریکا تحریم‌های نفتی و مالی خود علیه ایران را از امروز آغاز کرد. با این اقدام تحریم‌هایی که به واسطه توافق هسته‌ای توسط دولت اوباما لغو شده بود بار دیگر علیه ایران اعمال خواهد شد.

به گزارش رویترز علاوه بر تحریم‌های قبلی، دولت ترامپ ۳۰۰ شرکت حمل نقلی، بیمه، بانکی و نفتی ایران را نیز در فهرست تحریمی‌های جدید خود قرار داده است.

این رسانه از اعلام جزییات تحریم‌های جدید توسط مایک پومپئو و استیو منوچین وزیر خارجه و وزیر خزانه داری آمریکا در ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت واشنگتن و طی یک کنفرانس خبری خبر داد.

چین، هند، ژاپن و ترکیه که همگی از واردکنندگان عمده نفت از ایران هستند از تحریم‌های نفتی به طور موقتی معاف شده اند.

مقام‌های آمریکایی به رویترز گفته‌اند که پرداخت‌های نفتی این کشور‌ها باید در یک حساب ثالث (escrow account) سپرده‌گذاری شود. این حساب‌ها به گونه‌ای است که پول‌ها در حساب یک طرف ثالث به جز دو طرف حساب اصلی سپرده گذاری می‌شود و تا زمانی که تعهدات کامل اجرا نشود یا شرایط احراز نشود، پول قابل برداشت نیست.

این حساب‌ها زمانی به کار می‌آیند که دو طرف معامله در حال تکمیل فرآیند تراکنش هستند و تردید‌هایی در مورد اجرای کامل تعهدات طرفین وجود دارد.

تحریم‌های نفتی آمریکا در آستانه انتخابات این کشور آغاز شده است. ترامپ در یک کمپین تبلیغاتی در تنسی آمریکا روز گذشته گفت: ایران با کشور‌های دیگر فرق دارد. زمانی که من رییس جمهور شدم آن‌ها می‌خواستند که بر همه خاورمیانه سیطره داشته باشند. در حال حاضر، اما فقط می‌خواهند که بقایشان حفظ شود.
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان