تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷
جزئیات دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران:

۵۰ بانک و شرکت تابعه، ایران‌ایر و ۶۵ هواپیما و ۲۰۰ کشتی تحریم شدند

مایک پمپئو و استیو منوچین، وزیران خارجه و خزانه‌داری آمریکا، روز دوشنبه ۱۴ آبان جزئیات بازگشت تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران را اعلام کردند.

 رویداد۲۴به گفته مایک پمپئو دور جدید تحریم‌ها شامل ۵۰ بانک ایرانی و شرکت‌های تابعه، و در بخش کشتیرانی شامل بیش از ۲۰۰ نفر و کشتی می‌شود. شرکت هواپیمایی ملی ایران، ایران‌ایر و بیش از ۶۵ فروند از هواپیما‌های آن نیز هدف تحریم قرار می‌گیرد.

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که ایران به خاطر تحریم‌های جدید دو نیم میلیارد دلار از درآمد نفتی خود را از دست داده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا روز جمعه گفته بود که در چارچوب بازگشت تحریم‌ها، بیش از ۷۰۰ شخصیت حقیقی یا حقوقی از جمله تعدادی از بانک‌ها و خطوط هوایی و کشتیرانی تحریم خواهند شد.

مقام‌های آمریکایی هدف از این تحریم‌ها را به صفر رساندن صادرات نفت ایران اعلام کرده‌اند، اما در برخی موارد معافیت‌هایی را به صورت موقت برای واردات نفت از ایران توسط متحدان خود قائل شده‌اند.

ظریف: آمریکا رویکردش را تغییر دهد

وزیر خارجه ایران گفته است که اگر آمریکا «رویکرد» خود را در قبال توافق هسته‌ای تغییر دهد تهران گفتگو‌های دیپلماتیک با ایالات متحده را برای یک توافق جدید مدنظر قرار می‌دهد.

اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در همایشی در ایندیاناپولیس، مرکز ایالت ایندیانا ایراد می‌شد.

محمدجواد ظریف در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه «یو اس تودی» گفته که حکومت ایران دیپلماسی تازه‌ای را در دستور کار قرار می‌دهد در صورتی که «مبنا‌هایی برای گفت‌وگوی ثمربخش» درباره توافق هسته‌ای وجود داشته باشد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز ۱۸ اردیبهشت این کشور را از توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران خارج کرد و گفت: آماده مذاکره برای یک توافق جدید است که نقش منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران را نیز در برگیرد.

به نوشته «یو اس تودی»، اظهارات آقای ظریف از معدود علائمی است که نشان می‌دهد رهبری جمهوری اسلامی آماده بررسی گفتگو با آمریکا است در صورتی که برخی شرایط مشخص دیپلماتیک فراهم شود.

ظریف تصریح کرده است: «اعتماد متقابل لازمه آغاز گفتگو نیست- لازمه آن احترام متقابل است».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پمپئو ، آمریکا ، ایران
نظرات شما
پیشخوان