تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷
در جریان دومین نشست گفتوگوی امنیتی و دیپلماتیک آمریکا – چین

وزرای دفاع و خارجه آمریکا و چین روز جمعه دیدار می‌کنند

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، مایک پامپئو، وزیر امورخارجه و جیمز ماتیس وزیر دفاع این کشور قرار است روز جمعه به منظور یکسری مذاکرات عالی رتبه امنیتی و دیپلماتیک میزبان همتایان چینی خود باشند.
وزرای دفاع و خارجه آمریکا و چین روز جمعه دیدار می‌کنند
رویداد۲۴ به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا تصریح شده است: قرار است در جریان دومین نشست گفت وگوی امنیتی و دیپلماتیک آمریکا – چین، ماتیس و پامپئو با یانگ جیچی مقام ارشد امور خارجه حزب کمونیست چین و ژنرال وی سنگه دیدار داشته باشند. این مذاکرات دنباله نشست نخست آن‌ها خواهد بود که در ژوئن ۲۰۱۷ برگزار شد.

این جدیدترین رخداد در راستای عادی سازی روابط امنیتی آمریکا و چین بعد از تیره شدن روابط دو کشور از جمله بر سر تنش‌های تجاری و مناقشه دریای چین جنوبی است.

اوایل اکتبر یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد که سفر برنامه‌ریزی شده ماتیس به چین کنسل شده، چون پکن از خالی کردن برنامه وی سنگه خودداری کرده است.

ماتیس چند روز پیش در سخنرانی در یک کنفرانس امنیتی خاورمیانه گفت، وی سنگه همتای چینی او به زودی به واشنگتن سفر خواهد کرد و تاکید کرد: رقابت استراتژیک در بردارنده خصومت نیست.

تابستان امسال ترامپ یکسری تعرفه‌های جدید بر نیمی از اقلام وارداتی چین اعمال کرد و پکن نیز در مقابل با وضع تعرفه‌هایی از جانب خود این اقدام را تلافی کرد.

چند روز پیش لی کچیانگ نخست وزیر چین به یک گروه از قانونگذاران آمریکایی که به چین سفر کرده بودند گفت، امیدوار است کشور‌های آن‌ها به دنبال تنش‌های ناشی از تجارت و مسائل امنیتی «اندکی» دیدار داشته باشند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مایک پامپئو ، ماتیس
نظرات شما
پیشخوان