تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷
جنبش خلق لبنان بیانیه‌ای منتشر کرد؛

بیانیه احزاب مختلف لبنان در واکنش به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران

برخی از احزاب لبنان با صدور بیانیه ای‌هایی اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را محکوم و آن را ظالمانه توصیف کردند.
بیانیه احزاب مختلف لبنان در واکنش به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران
رویداد۲۴ «جنبش خلق» لبنان در نامه‌ای به «محمدجلال فیروزنیا» سفیر ایران در بیروت، با ایران علیه تحریم‌های آمریکا اعلام همبستگی کرد.

در این نامه آمده است: آمریکا بار دیگر تجاوزی ظالمانه علیه ملت و حکومت ایران از طریق اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید صورت داده که در تضاد با قوانین و عرف بین المللی و ناقض وقیحانه میثاق ملل متحد است.

جنبش خلق لبنان، تحریم‌های آمریکا را دلیل اشکاری بر ایستادگی انقلاب اسلامی و پایبندی آن به اصول نخستین آن دانست.

این گروه لبنانی تاکید کرد که رهبری و ملت ایران خواهند توانست این تجاوز را ناکام کنند و دولت آمریکا را شکست دهند.
جنبش خلق، با محکوم کردن تحریم‌های آمریکا تاکید کرد که ایران همواره حامی لبنان، فلسطین، سوریه و یمن است.

حزب «توحید عربی» به رهبری «وئام وهاب» از سیاستمداران دروزی لبنان نیز با محکوم کردن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، آن را در ادامه اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا و با هدف دخالت در امور داخلی کشور‌هایی است که مخالف شرط و شروط آمریکا هستند، دانست.

این حزب با اعلام همبستگی با دولت و ملت ایران در مواجهه با آمریکا تاکید کرد که این تحریم‌ها تاثیری در ادامه حمایت‌های ایران از مسائل عادلانه و در صدر آن‌ها فلسطین و حمایت از مبارزه با تروریسم تکفیری نخواهد گذاشت.

این حزب لبنانی خواستار حمایت جامعه بین المللی از موضع ایران شد.
«جبهه عمل اسلامی» نیز در بیانیه‌ای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی «دولت شرور» آمریکا را «نهایت ظلم و جور و طغیانگری و اجحاف» خواند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد، اما بلافاصله دیگر کشور‌های امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می‌کنند.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم‌های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است، اما تجربه ماه‌های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.

دور دوم تحریم‌های فراگیر و ظالمانه آمریکا علیه ایران از دوشنبه ۱۴ آبان آغاز می‌شود.
آخرین خبر‌ها حاکی هستند که آمریکا تاکنون مجبور شده است دست کم ۸ کشور را از تحریم نفتی علیه ایران معاف کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان