تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

جزییات کشتار در کالیفرنیا؛ عامل حمله تفنگدار ارتش آمریکا بوده است +تصاویر

۱۲ نفر در میخانه‌ای در ایالت کالیفرنیای آمریکا به ضرب گلوله کشته شدند.

جزییات کشتار در کالیفرنیا؛ عامل حمله تفنگدار ارتش آمریکا بوده است

رویداد۲۴ یک تفنگدار دریایی سابق آمریکایی که حدود شش ماه در افغانستان خدمت کرده و پیشتر مشکلات روحی و روانی داشته به عنوان مسئول کشتار ۱۲ نفر در میخانه‌ای در ایالت کالیفرنیای آمریکا شناخته شده است. به گزارش بی بی سی، مقام‌های محلی می‌گویند که یک مامور پلیس هم در میان قربانیان خشونت این مرد هستند.

بنا به گفته آنها، تیراندازی در ساعت ۱۱:۲۰ شب چهارشنبه در میخانه‌ای پر رفت و آمد به وقوع پیوسته که تخمین زده می‌شود آن زمان ۲۰۰ نفری را در خود جای داده بود.

مکان این میخانه در شهر "تاوزند اوکز" بوده که در ۶۵ کیلومتری شمال‌غربی لس‌آنجلس است. در شب تیراندازی، گروهی از دانش‌جویان در آن جا برنامه رقص داشتند.

پلیس ضارب را این طور معرفی کرده است: مردی ۲۸ ساله، از نیروهای ویژه سابق در ارتش آمریکا، به نام "ایان دیوید لانگ".

او پیشتر به دلیل رفتار "غیرمنطقی" در فهرست آدم‌های مشکل‌دار گذاشته بود اما در ابتدای همین سال میلادی، دایره بهداشت روانی پلیس نام او را از این سیاهه خارج کرده بود.

ماجرا چطور اتفاق افتاد؟

پلیس می‌گوید که آقای لانگ سرتاپا سیاه پوشیده بود. جلوی در میخانه محافظ را به ضرب گلوله از پا در می‌آورد و وارد می‌شود. شاهدان عینی می‌گویند که در بدو ورود یک نارنجک دودزا پرتاب می‌کند و بعد به روی مردم آتش باز می‌کند. گروه زیادی از دانشجویان یک دانشگاه برای رقص با موسیقی کانتری در شب حادثه در آن میخانه بودند.

تفنگی که ضارب به کار برده یک تفنگ دستی نیمه خودکار با کالیبر ۴۵ بوده است که به صورت قانونی آن را خریده است. او تفنگش را به خشاب دومی مجهز کرده بود که بتواند بدون وقف تیرهای بیشتری شلیک کند.

داشتن این خشاب اضافه در ایالت کالیفرنیای آمریکا ممنوع است. خشاب اصلی خود تفنگ فقط برای یازده فشنگ جا دارد.

پلیس هنوز نمی‌داند که لانگ چند گلوله شلیک کرده و اینکه آیا در میانه حمله‌اش، خشاب را پر کرده یا نه.

تیلور ویتلر، یکی از شاهدان عینی می‌گوید که وقتی صدای شلیک آمد او در حال رقص بود: "برگشتم که پشت سرم را ببینم که به یک باره همه فریاد زدند: بخوابید روی زمین."

"همه مضطرب شده بودند. همه بلند شدند من افتادم زیر دست و پا. روی زمین رها شده بودم که یک کسی آمد و کمکم کرد از جایم پا شوم و من را کشاند بیرون."

گروهی می‌خواستند با صندلی، پنجره‌ها را بشکنند و فرار کنند. یکی از این صندلی‌ها به پشت سر تیلور می‌خورد. او برای جشن تولد دوستش به آن میخانه رفته بود.

گروهی دیگر هم برای فرار خود را در سرویس‌های بهداشتی پنهان کرده بودند.

تا به حال جراحت ۱۰ نفر در جریان این حمله مشخص شده است. گروه دیگری هم دچار زخم‌های کمتری شده‌اند.

یکی از نجات‌یافتگان این حادثه به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفته که او و دوستانش از نجات‌یافتگان حادثه تیراندازی سال گذشته در لاس‌وگاس هستند.

میخانه بزرگ «بوردرلاین» در نزدیکی سه دانشگاه قرار دارد و به همین دلیل پر از دانشجو است.

پلیس چه می‌گوید؟

کلانتر بخش ونچورا می‌گوید که داخل این میخانه وضعیت وحشتناکی بود. "خون همه جا پخش شده بود." او می‌گوید که تنها سه دقیقه بعد از اولین تماس تلفنی با پلیس، ماموران در منطقه حاضر بودند.

جزییات کشتار در کالیفرنیا؛ عامل حمله تفنگدار ارتش آمریکا بوده است

گروهبان هلوس ۲۹ سال سابقه خدمت داشت و قرار بود سال دیگر او بازنشسته شود

یکی از افسران کلانتری ونچورا، به نام «ران هلوس» در زمان تیراندازی وارد میخانه می‌شود که هدف شلیک چند گلوله قرار می‌گیرد و در بیمارستان جانش را از دست می‌دهد.

او و همسرش یک فرزند داشتند. گروهبان هلوس ۲۹ سال سابقه خدمت داشت و قرار بود سال دیگر او بازنشسته شود

کلانتر درباره این همکار خود گفته که آقای هلوس "قهرمان مرد. او رفته بود که جان دیگران را نجات دهد."

مظنون کیست؟

پلیس می‌گوید که در سال‌های اخیر چند مواجهه کوچک با لانگ داشته است. کلانتر می‌گوید که وقت مصاحبه با پلیس، به نظرشان آمده که او حرف‌های بی‌منطقی به زبان می‌آورد.

برای همین متخصصان پلیس با او مصاحبه کردند و تشخیص دادند که نیازی به بستری کردن او در بیمارستان روانی وجود ندارد.

جزییات کشتار در کالیفرنیا؛ عامل حمله تفنگدار ارتش آمریکا بوده است

ایان دیوید لانگ در افغانستان خدمت کرده بود


کلانتر می‌گوید که متخصصان بهداشت روان معتقدند او از اختلال استرسی پس از آسیب روانی رنج می‌برده است.

روز پنجشنبه، واحد تفنگداران دریایی ارتش آمریکا تایید کردند که لانگ بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ در این نیرو فعال بوده و متخصص تیربار بوده است. او از نوامبر ۲۰۱۰ تا ژوئن ۲۰۱۱ در افغانستان خدمت کرده است و چند مدال هم برای خدمتش گرفته بود.

بنا به آمار وبسایت «گان وایولنس آرکایو» تا اینجا در سال ۲۰۱۸ در آمریکا بیش از ۱۲ هزار نفر با تفنگ کشته شده‌اند. حدود سه هزار نفر از این افراد زیر هجده سال سن داشته‌اند. این آمار بدون در نظر گرفتن ۲۲ هزار نفری است که با تفنگ خودکشی می‌کنند.

 

منبع: فرارو

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
0
0
با سی سال سن بازنشست میشه؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان