تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷
امانی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

شورای شهر نمی‌گذارد شهرداری تهران قومیتی اداره شود/ شهردار پایتخت از بهشت به پاستور نخواهد رفت

عضو شورای شهر تهران شورا می‌گوید: شورا در عزل و نصب‌های شهردار هیچ دخالتی ندارد، شورا بر عملکرد شهردار نظارت دارد. اما به هرحال همیشه این انتقاد به آقای افشانی بود که شهرداری را تک لهجه‌ای نکند بنابراین تلاش می‌کنیم این اتفاق در دوره جدید نیفتد.

شهردار تهران از بهشت به پاستور نمی‌رود/ شرط و شروط ها با کاندیدای شهرداری مطرح می‌شود

رویداد۲۴ اعضای شورای شهر تهران از میان ۱۳ گزینه انتخابی برای شهرداری تهران در نهایت ۵ نفر را انتخاب کردند (عباس آخوندی، سیدکامل تقوی نژاد، پیروز حناچی، غلامرضا انصاری و رسول کشت‌پور) تا با بررسی برنامه‌های آنها، در نهایت به یک نفر برای راهی شدن به ساختمان بهشت رای مثبت دهند.

رویه انتخاب شهردار قرار بود تا ۲۲ آبان ماه به پایان برسد، اما با توجه به درخواست توقف انتخاب شهردار از سوی افشانی برای بررسی بیشتر استفساریه او در مجلس، شورا با وقفه‌ای کوتاه، صلاحیت کاندیدا‌های مورد نظر را بررسی می‌کند و احتمالا تا هفته آینده چهارمین شهردار تهران در طی ۲ سال، انتخاب می‌شود.

برخی تحلیلگران معتقدند گزینه‌های انتخابی یا در اندازه شهرداری تهران نیستند یا در ادامه مشکل‌ساز خواهند شد؛ رسول کشت پور و غلامرضا انصاری سابقه مدیریتی در حد تصدی شهرداری تهران ندارند. حناچی ارتباط کافی با هرم حاکمیتی کشور ندارد. حضور عباس آخوندی به دلیل نحوه خروج از کابینه، امکان دارد به چالش با دولت منتهی شود. درباره تقوی نژاد نیز گفته شده او اعتقاد زیادی به مدیریت قومی دارد و در نقد او گفته‌اند در سازمان امور مالیاتی زاگرس‌نشینان را بر سر کار آورده است.

شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران درباره چگونگی انتخاب گزینه‌های نهایی و شائبه‌ها درباره این پنج نفر توضیح داده است. او به رویداد۲۴ گفته است: گزینه‌هایی که انتخاب شده‌اند رای اعضای شورا را به همراه داشته‌اند و اعضا نیز برای رای دادن به آن‌ها استدلال‌های خاص خود را داشتند. به هرحال طبیعی است که هر یک از اعضا منتقدان و موافقانی را هم به همراه داشته باشند، اما امیدوارم آنچه که به صلاح تهران و شهروندان است اتفاق بیفتد.

امانی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد برخی از گزینه‌های شهرداری توان اداره شهر تهران را ندارند و این موضوع در کارنامه مدیریتی آن‌ها در پست‌های سابق نیز مشخص است، گفت: هر نهادی تلاش دارد بهترین تصمیم را بگیرد، طبیعی است نسبت به شورای شهر که عموما همه تصمیماتش به سمع و نظر مردم می‌رسد، انتقاداتی مطرح شود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزارن می‌گوید: قدرت رسانه‌ها صفر تا صد تصمیمات و عملکرد شورا و شهرداری را در معرض قضاوت شهروندان، رقبا و حامیان قرار داده است، در نتیجه هریک از آن‌ها نظر خاص خود را مطرح می‌کنند و شورا با جمع‌بندی‌های نهایی شهردار جدید را انتخاب می‌کند. هر یک از گزینه‌ها طبیعتا نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارند و ما به عنوان اعضای شورا سعی می‌کنیم بهترین تصمیم را برای مدیریت شهر تهران بگیریم.

عضو شورای شهر تهران گفته است قرار بود تا ۲۲ آبان ماه شهردار جدید تهران را انتخاب کنیم، اما با این روند، احتمالا تا هفته آتی شهردار انتخاب شود. خوشبختانه اکنون شهردار مستقر است و بدنه کارشناسی، شهرداران مناطق و نواحی نیز همانند سابق وظایف خود را انجام می‌دهند.

شورای شهر نمی‌گذارد شهرداری تهران قومیتی اداره شود

شهربانو امانی در واکنش به مباحث مطرح شده درباره عدم نظارت شورا بر شهردار و عدم نقد و نظارت‌پذیری آخوندی از شورا به دلیل داشتن سابقه وزارت، گفت: ابتدا باید بگویم که شورا در عزل و نصب‌های شهردار هیچ دخالتی ندارد، شورا بر عملکرد شهردار نظارت دارد. اما به هرحال همیشه این انتقاد به آقای افشانی بود که شهرداری را تک لهجه‌ای نکند بنابراین تلاش می‌کنیم این اتفاق در دوره جدید نیفتد.

او گفته است: در حال حاضر بانوان ایرانی توانستند به کنگره آمریکا راه پیدا کنند، اما ما چرا همواره به عقب برمی‌گردیم؟ مسئله باید توانمندی افراد باشد نه قومیت‌گرایی!

شهردار پایتخت از بهشت به پاستور نخواهد رفت

امانی درباره شائبه‌هایی مبنی بر احتمال کاندیداتوری آخوندی در انتخابات ریاست جمهوری، پس از شهرداری تهران، گفته است: کلیددار شهر تهران باید بداند که از بهشت به پاستور نخواهد رفت لذا شورا همه این مسائل را با شهردار منتخب خود بررسی می‌کند و این شروط را با او در میان می‌گذارد، امیدوارم همه ما به عهد‌هایی که بسته‌ایم پایبند باشیم.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه اعضای شورا به جد برنامه همه گزینه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد، و با دقت خاصی آن‌ها را انتخاب می‌کند، می‌گوید: شورا برنامه‌های منتخبان شهرداری را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و بر اساس برنامه‌هایی که داریم و مسائلی که مردم با آن‌ها مواجه هستند، آن‌ها را مورد سنجش قرار می‌دهیم. هریک از گزینه‌ها ویژگی خاص خود را دارند و با توجه به همین ویژگی‌ها مورد ارزیابی نهایی قرار می‌گیرند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان