تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور

مربیان مهد‌های کودک درجه‌بندی می‌شوند

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، از درجه بندی مربیان مهد‌های کودک در قالب طرح «کفایت مربیان» خبر داد و گفت: در اجرای این طرح، سلامت جسمی و روانی، میزان آگاهی و سلامت دینی مربیان مهد‌ها بر اساس معیار‌هایی یکسان سنجیده می‌شود.
مربیان مهد‌های کودک درجه‌بندی می‌شوند
رویداد۲۴ محمد نفریه گفت: دو سال پیش طی تفاهمنامه پژوهشی با دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مقرر شد ابزاری برای سنجش یکسان تمام مربیان مهد‌های کودک تولید شود که این ابزار اکنون آماده است و برای عملیاتی شدن آن با جهاد دانشگاهی تفاهمنامه‌ای منعقد کرده ایم.

وی ادامه داد: هر چند اکنون نیز مربیان مهد‌های کودک مورد سنجش قرار می‌گیرند، اما این سنجش‌ها براساس معیار‌های یکسان نیست و اکنون ابزار مشخصی برای این سنجش‌ها تولید شده است و بر اساس آن به طور مثال سطح دینداری مربیان سنجیده می‌شود و برخی از این سنجش‌ها مکتوب و برخی دیگر به صورت حضوری است.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: از این به بعد مربیان مهد‌های کودک بر اساس طرح کفایت مربیان درجه بندی می‌شوند و مشخص می‌شود که هر کدام از آنان چه دوره‌هایی را گذرانده اند و سطح سواد و آگاهی آنان چقدر است و هر مربی که دارای سطوح بالاتری از آمادگی باشد، درجه بیشتری دریافت می‌کند.

نفریه افزود: مربیان مهد‌ها با درجه‌های بالاتر از مزایایی برخوردار می‌شوند از آن جمله که مهد‌های چهار ستاره باید از آنان استفاده کنند و اشتغال پایدارتری خواهند داشت.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۲۰ هزار مربی در سراسر کشور فعالیت دارند؛ همچنین حدود ۷۰۰ هزار کودک در بیش از ۱۵ هزار مهد کودک نگهداری می‌شوند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اظهار امیدواری کرد که طرح کفایت مربیان مهد‌های کودک به طور قطعی سال آینده اجرا شود.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سازمان بهزیستی
نظرات شما
پیشخوان