تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷
پرافتخارترین تیم بی‌ادعای ایران را بشناسید؛

سایه مظلومیت برسر ساحلی‌بازان قهرمان/ فوتبال ساحلی به توجه واقعی نیاز دارد

تیم ملی فوتبال ساحلی قهرمان رقابت‌های بین قاره‌ای شد و توانایی خود را به این برد به رخ همگان کشید.
سایه مظلومیت برسر ساحلی‌بازان قهرمان/ فوتبال ساحلی به توجه واقعی نیاز دارد
رویداد۲۴ فوتبال یکی از رشته‌های ورزشی مهیجی است که در سطح جهان علاقمندان بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. مسابقات انواع مختلف فوتبال در بسیاری از کشور‌ها با جمعیت زیادی برگزار می‌شود، اما ظاهرا رنگ مستطیل برای ایران متفاوت است. از آنجایی که برای معرفی فوتسال و فوتبال ساحلی در جامعه و جذب اسپانسر نیاز بسیاری به فعالیت و تلاش مستمر است، فدراسیون ترجیح می‌دهد از فوتبال روی زمین چمن که دردسر کمتری برای جذب حامیان مالی دارد حمایت بیشتری کند.

قهرمانی فوتبال ساحلی در رقابت‌های بین قاره‌ای جهان

تیم ملی ساحلی در چند سال اخیر توانست افتخارات بسیاری را کسب کند و از مدعیان قهرمانی در رقابت‌های مختلف باشد. تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان توانست در رقابت‌های بین قاره‌ای به عنوان قهرمانی برسد. این تیم بدون ادعا راهی این دوره از رقابت‌ها شد. تیمی که بدون کت و شلوار شیک، هواپیمای خصوصی و بدون سر و صدای رسانه‌ای توانست به عنوان قهرمانی برسد.

محمد مرادی، پدیده سال ۲۰۱۸ جهان درباره این دوره از رقابت‌ها گفت: تیم ملی کشورمان در این دوره از رقابت‌ها تیم‌های قدرتمندی همانند آمریکا، تایتی، مصر و روسیه را شکست داد که هرکدام از آن‌ها ابر قدرت‌های جهان هستند و بازیکنان و کادرفنی تیم کار بسیار بزرگی را انجام دادند.

پریا شهریاری، رییس کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال گفت: توانستیم بهترین نتیجه را در یک رویداد بسیار مهم کسب کنیم. در ۷ سال گذشته برنامه ریزی‌های بسیاری برای موفقیت در این دوره از رقابت‌ها انجام شد. برای اجرای این برنامه رییس فدراسیون فوتبال کمک بسیاری کرد. در برگزاری تعدادی از اردو‌ها با مشکلات مالی مواجه بودیم، اما با کمک رییس فدراسیون اردو‌ها به شکل منظم برگزار شد.

وی ادامه داد: استعداد‌های خوبی در فوتبال ساحلی ایران وجود دارد. در اردو آماده سازی حدود ۶۰ نفر دعوت شدند که لیست نهایی برای حضور موفق در این دوره از رقابت‌ها اعلام شد. به دنبال آن هستیم تا نتایج خوب ساحلی با جوانگرایی به شکل بلندمدت باشد. با اعتماد به جوانان توانستیم به عنوان قهرمانی برسیم و محمد مرادی با ۲۲ سال به عنوان پدیده، حمیدبهزادپور با ۱۷ سال به عنوان بهترین دروازه‌بان و تیم ملی هم قهرمان مسابقات بین قاره‌ای شد.

مهدی اسلامیان، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی گفت: بازیکنان تیم ملی کشورمان در این دوره از رقابت‌ها شاهکار کردند و توانستند به مقام قهرمانی برسند که نباید این عنوان درخشان تیم ملی فوتبال ساحلی فراموش شود.

جای خالی حامی مالی در فوتبال ساحلی

لیگ فوتبال ساحلی به صورت پویا در حال پیگیری است. در گذشته فوتبال ساحلی در غالب خوبی برگزار نمی‌شد، اما اکنون با دیدار‌های رفت و برگشت لیگ فوتبال ساحلی توانست تیم ملی قدرتمندی را تشکیل دهد. تیم ملی کشورمان از سد ابر قدرت‌هایی همانند آمریکا وروسیه گذر کرد و با شایستگی به عنوان قهرمانی رسید. بسیاری از حامیان مالی که در حوزه ورزش فعالیت می‌کنند به سمت فوتبال ساحلی نمی‌روند. دلایل بسیاری برای عدم حضور حامیان مالی برای این رشته ورزشی وجود دارد، اما عدم پخش زنده مسابقات لیگ یکی از مهم‌ترین موارد برای نبود اسپانسر موردنظر است. البته با قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی در مسابقات بین قاره‌ای این امید وجود دارد که حامیان مالی چشم بینا و گوش شنوا داشته باشند.

اسلامیان درباره نبود اسپانسر مالی برای دیدار‌های لیگ فوتبال ساحلی، گفت: مشکل همیشگی حق پخش تلویزیونی گریبانگیر فدراسیون است. در جلسه اخیر با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی درباره حق پخش تلویزیونی صحبت‌هایی انجام شد تا با کمک مجلس مسابقات فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی به صورت زنده پخش شود.

شهریاری درباره جذب حامی ورزشی، بیان کرد: لیگ در گذشته به شکل استاندارد برگزار نمی‌شد. توانستیم با سیستم دیدار‌های رفت و برگشت لیگ را پویا و جذاب‌تر کنیم. تعدادی توپ با استاندارد جهانی تهیه شد و در اختیار باشگاه‌ها قرار گرفت. ورزشگاه‌ها هم نیاز به تغییرات اساسی داشتند که به استاندارد‌های مورد نظر نزدیک شدند.

وی ادامه داد: نبود پخش زنده تلویزیونی باعث شد تا حامیان مالی به سمت لیگ فوتبال ساحلی نیایند البته پیش از دیدار آغاز دیدار‌های تیم ملی در رقابت‌های بین قاره‌ای جهات با مدیر شبکه ورزش صحبت کردم و با توجه به اینکه برنامه‌های این شبکه پر بود، اما رقابت‌های تیم ملی کشورمان را پخش کردند که ممنونم با پخش زنده به بازیکنان تیم ملی کشورمان انگیزه دادند تا قهرمان جهان شوند. در تلاش هستیم باشگاه‌های صاحب نام که در لیگ فوتبال فعالیت دارند در لیگ فوتبال ساحلی هم تیمداری کنند تا با حضور تیم‌های پرطرفدار حامیان مالی هم به سمت لیگ هدایت شوند.

بهزاد داداش‌زاده درباره کیفیت لیگ ساحلی گفت: در گذشته مشکلات بسیاری در فوتبال ساحلی وجود داشته، اما اکنون اقدامات خوبی در این رشته ورزشی افتاده است و لیگ پویایی در جریان است. کاش کمیته فوتبال ساحلی شرایط خوبی را مهیا می‌کردند تا پیشکسوتان این رشته ورزشی با ارائه راهکار لازم به جذب اسپانسر کمک کنند.

نقش چهره مظلوم فوتبال ساحلی روی جام قهرمانی

فوتبال ساحلی ایران قهرمان مسابقات بین قاره‌ای شد. جایی که فقط استعداد‌های ایران با کسب عناوین مختلف توانایی‌ها خود را به رخ جهان کشاندند. در این میدان بزرگ جای مسئولان فدراسیون بسیار خالی بود. جایزه پدیده سال ۲۰۱۸، بهترین دروازه‌بان و جام قهرمانی از طرف مسئولان اماراتی تقدیم ایران شد. جام قهرمانی می‌توانست با دستان یکی از مسئولان فدراسیون تقدیم تیم ملی کشورمان شود، اما همه در تلاش بودند تا در کنار مهمانان خارجی برای فینال لیگ قهرمانان آسیا که به میزبانی ایران برگزار می‌شد عکس یادگاری بگیرند.

اسلامیان با اشاره به اینکه تیم ملی فوتبال ساحلی کار بسیار بزرگی انجام داد تا به عنوان قهرمانی برسد، بیان کرد: تیم ملی کشورمان از صدر تیم‌های بزرگ عبور کردند، اما قهرمانی غرورآفرین آن‌ها در میان نایب قهرمانی پرسپولیس پنهان شد. برای بازیکنان تیم ملی ساحلی پاداشی در نظر گرفته شد، اما میزان مبلغ پرداختی هنوز مشخص نیست.

داداش‌زاده با تاکید بر اینکه زمانی که مربی فوتبال ساحلی بودم با مشکلات بسیاری مواجه بودیم، افزود: اکنون توجه‌ها به تیم ملی فوتبال ساحلی نسبت به گذشته بهتر شده است. در گذشته خودم برای بازیکنان گرمکن و لباس مورد نیاز را خریداری می‌کردم، اما الان تیم ملی به نظر من مشکلی ندارد. تمام دیدار‌های تیم ملی به شکل زنده پخش شد. در گذشته مشکل زمین تمرین داشتیم. این تیم علی رغم امکانات خوبی که در اختیار دارد باید در رقابت‌های بین قاره‌ای به عنوان قهرمانی می‌رسید.

شهریاری، رییس کمیته فوتبال ساحلی با تاکید بر اینکه جامعه فوتبال ساحلی نایب قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس را تبریک می‌گوید، افزود: بسیاری از ایرانی‌های مقیم دبی علی رغم همزمانی دیدار پرسپولیس و کاشیما به سالن مسابقات آمدند و با تشویق‌های گرم خود هرگز ما را تنها نگذاشتند که از آن‌ها تشکر می‌کنم. رسیدن به عنوان قهرمانی در چند ماه به دست نیامد بلکه سال‌ها تلاش شد تا ایران قهرمان شود.

محمد مرادی، بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی با اشاره به اینکه از مسئولان کشوری ممنونم که این قهرمانی را تبریک گفتند، بیان کرد: از مسئولان استانم بسیار ناراحت هستم. هیچ یکی از مسئولان استان مازندران و شهرم ساری استقبالی از من نکردند. یک تماس هم نگرفتند تا این عنوان قهرمانی را تبریک بگویند. رسیدن به عنوان قهرمانی بسیار سخت است لااقل از مسئولان استانی بیشتر انتظار داشتم، اما برخورد‌های آن‌ها مایوسم کرد.

بسیاری از تیم‌های ورزشی علت نتایج ضعیف خود را به گردن نبود امکانات و مشکلات اقتصادی می‌گذارند در صورتی که تیم‌هایی همانند فوتبال ساحلی، فوتسال و بسیاری از رشته‌های منهای فوتبال با کمبود امکانات و بدون ادعا به عنوان قهرمانی آسیا و جهان رسیدند. برای حضور موفق در رقابت‌های مختلف نیاز به امکانات استاندارد است، اما اراده و غرور ملی ازهر امکانات استانداردی مهم‌تر است. فوتبال ساحلی در این چند سال اخیر با بی مهری‌های بسیاری مواجه شد، اما ایستاد و با قهرمانی، توانایی‌های خود را به رخ همگان کشید.
منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان