تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷

شهرداری تهران: تکذیب تجاوز در یک مهدکودک

ستاد مدیریت محله شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اخبار مربوط به وقوع تجاوز در مهدکودک یکی از سرا‌های محله این نهاد صحت ندارد.
رویداد۲۴  طی هفته جاری اخباری در خصوص وقوع تجاوز به یک کودک در یکی از سرا‌های محله منطقه ولنجک در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد.

در همین زمینه روابط عمومی ستاد مدیریت محله روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ۱۵ آبان امسال خبری در مورد وقوع تجاوز به یک کودک افغانستانی در مهدکودک یکی از سرا‌های محله تهران منتشر شد که بلافاصله معاونت اجتماعی شهرداری منطقه یک تهران و ستاد مدیریت محله نسبت به پیگیری و بررسی موضوع اقدام کرد.

در این اطلاعیه با تأکید بر اینکه رویکرد شهرداری تهران در این زمینه روشن شدن ابعاد چنین رخدادهایی، برخورد با خاطیان احتمالی و حمایت از آسیب‌دیدگان است خاطرنشان کرد: در بررسی‌ها روشن شد که کودک مذکور در راستای سیاست کلی ارایه خدمات آموزشی به کودکان افغانستانی در مهدکودک یکی از سرا‌های محله پذیرفته شده است.

بخش دیگری از اطلاعیه مذکور تاکید کرده است: در روزی که ادعا می‌شود چنین حادثه‌ای رخ داده، مادر کودک بعد از تحویل گرفتن فرزند خود از مهدکودک متوجه برخی مشکلات گوارشی او شده است و پس از مشکوک شدن به وقوع رخدادی ناگوار به پزشک مراجعه می‌کند.

این اطلاعیه افزوده است: پزشک عمومی از معاینه کودک خودداری کرده و کودک و خانواده را به صورت مکتوب به مراجع انتظامی و قضایی معرفی می‌کند و به دستور مقام قضایی قضایی، کودک توسط پزشک قانونی مورد معاینه قرار می‌گیرد که بنا به اظهار پدرش نظر پزشکی قانونی عدم وقوع تجاوز بوده است.

«همچنین بررسی‌های ستاد مدیریت محله همچنین حاکی از این است که زمان ادعای وقوع این رخداد یکی از شلوغ‌ترین ساعات کاری سرای محله بوده و ساختمان سرای محله به لحاظ فضایی و کالبدی به گونه‌ای است که امکان چندانی برای وقوع چنین رخدادی وجود ندارد؛ باوجود انتشار اخباری مبنی بر ارتکاب این عمل توسط نظافتچی سرای محله، نظافتچی مرد در این سرا مشغول به کار نیست».

در این اطلاعیه با انتقاد از مسئولان بهزیستی استان تهران تصریح شده است: به دنبال انتشار این خبر، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران قبل از تأیید اتفاق در مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌ها از رخ دادن حادثه در سرای محله یاد کرده و هفته گذشته نیز مدیر کل بهزیستی استان تهران اعلام کرده مهد کودک یادشده فاقد مجوز بوده، در حالی که در دوره جدید مدیریت شهری، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برای همکاری با بهزیستی و اخذ مجوز برای خانه‌های کودک سرا‌های محلات پیشقدم شده است.

در انتهای این اطلاعیه دبیرخانه ستاد مدیریت محله شهرداری تهران ضمن ارج نهادن به حساسیت جامعه، افکار عمومی و نهاد‌های مسئول در مورد امنیت کودکان و وقوع چنین رخداد‌هایی از نهاد‌های مختلف و اصحاب رسانه درخواست کرده با دقت در صحت و سقم و روش انتشار اخبار پیرامون چنین حوادثی، زمینه را برای استفاده جریانی که به نظر در پی ضربه زدن به مدیریت شهری و خدشه دار کردن اعتماد شهروندان به مشارکت در نهاد‌های مربوط به مدیریت شهری است مهیا نکنند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تجاوز ، ولنجک ، آزار جنسی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان