تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷
فرمانده سپاه:

۵ نفر از مرزبانان ایرانی ربوده شده در میرجاوه آزاد شدند/ با جیش العدل معامله نکردیم

فرمانده سپاه خبر داده است که مرزبانان ایرانی ربوده شده در میرجاوه آزاد شدند و آماده تحویل به ایران هستند.
مرزبانان ایرانی ربوده شده در میرجاوه آزاد شدند/ با جیش العدل معامله نکردیم
رویداد۲۴  سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران از آزاد شدن پنج نفر از مرزبانان ایرانی خبر داد و گفت: آن‌ها در دست پاکستانی‌ها و آماده تحویل به ما بودند، ولی جمهور اسلامی قبول نکرده و از دولت پاکستان خواسته است که همه این‌ها را آزاد کنند.

سردار جعفری افزود: این گروهک تروریستی خواستار معامله مابقی مرزبانان ایرانی با زندانی‌های‌یشان هستند.

وی گفت: پاکستان برای آزادی آن‌ها قول داده و امید زیادی هست که این‌ها را آزاد کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: تروریست‌ها خواستار آزادی زندانیان مجرمشان هستند و جمهوری اسلامی زیر بار این معامله نخواهد رفت و برای همین مقاومت می‌کنیم تا آزاد شوند.
 
به گزارش رویداد۲۴ دوازده نفر از نیرو‌های مرزبانی ایران بین ساعات ۴ تا ۵ صبح در حوالی برجک ۱۰۴ در دهنه تنگوک در منطقه صفر مرزی لولکدان نزدیک شهر میرجاوه ربوده شدند که بر اساس گفته‌های فرمانده سپاه ۵ آنها آزاد شده‌اند.
 
منطقه صفر مرزی لولکدان مربوط به بخش ریگ ملک شهرستان میرجاوه است که در ۵۰ کیلومتری شهر میرجاوه و در نزدیکی شهرستان‌های تلهاب (تلخاب) و میل۷۲ قرار دارد که درست نقطه صفری مرزی ایران و پاکستان محسوب می‌شود. پیش از این گروه جندالله در این منطقه فعال بوده است، اما با دستگیری عبدالمالک ریگی، گروه جیش العدل در این منطقه فعالیت بیشتری انجام داد.
 
رهبری جیش العدل با فردی به نام صلاح الدین فاروقی است. برادر فاروقی در سال‌های گذشته به اتهام دخالت و مشارکت در ترور مولوی مصطفی جنگی زهی رییس پایگاه بسیج شهرستان سرباز اعدام شد. از آن زمان فاروقی به پاکستان گریخت و جیش‌العدل را از همانجا تشکیل داد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان