تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا

جهانبخش از نگاه AFC: همه منتظر گلزنی‌های باشگاهی او در تیم‌ملی

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی وضعیت جهانبخش درتیم‌ملی فوتبال ایران را شرح داده و از او به عنوان یکی از مهره‌های کلیدی ایران در جام‌ملت‌ها نام برده است.
رویداد۲۴ به نقل از AFC، در سال‌های اخیر، سردار آزمون در مرکز توجه‌ها قرار گرفته بود، اما وقتی که علیرضا جهانبخش توانست فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ را با عنوان آقای گلی لیگ برتر هلند به پایان برساند، این رویه تغییر کرد.

پیشینه حضور او در تیم‌ملی

این بازیکن اصالتا قزوینی زمان زیادی است که به عنوان مهره مورد علاقه کی‌روش در تیم‌ملی ایران حضور دارد. او در ۲۰ سالگی به عنوان جوان‌ترین بازیکن تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل در تیم‌ملی حضور داشت و در هر سه بازی ایران در مرحله گروهی روی نیمکت نشست.

جهانبخش یک سال بعد عضوی از تیم‌ملی ایران در جام‌ملت‌های استرالیا بود که توانستند به مرحله حذفی این رقابت‌ها برسند. او در بازی مقابل عراق در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها توانست در ضربات پنالتی برای ایران گل‌زنی کند، دیداری که ایران مقابل کشور همسایه‌اش شکست خورد تا یکی از تاریخی‌ترین بازی‌های جام‌ملت‌های آسیا رقم بخورد.

جهانبخش پس از جام‌ملت‌ها به یکی از مهره‌های کلیدی تیم‌ملی در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه تبدیل شد و به تیم‌ملی کمک کرد تا در نمایشی بزرگ، با نتایجی چشم‌گیر و بدون باخت به جام‌جهانی صعود کند.

سبک بازی

علیرضا جهانبخش که معمولا به عنوان هافبک راست به میدان می‌رود، همانند دیگر هم‌تیمی‌هایش بسیار سخت‌کوش است، چیزی که در جام‌جهانی روسیه نشان داده شد و تیم‌ملی اسپانیا و پرتغال را به وضوح به وحشت انداخت.

او از زمانی که در سال ۲۰۱۳ و در جوانی به هلند رفت، سال به سال به عنوان یک هافبک به تعداد گل‌هایش اضافه کرد. جهانبخش در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ با ۲۱ یک گلی که برای آلکمار به ثمر رساند به عنوان آقای گلی رسید و همچنین سومین پاسور برتر لیگ هلند شد.

با گل‌ها، پاس گل‌ها و سخت‌کوشی که جهانبخش داشت، تعجب‌آور نبود که لیگ‌های بزرگ اروپا به او توجه کنند و در نهایت باشگاه برایتون در لیگ برتر انگلیس بود که با شکستن رکورد نقل و انتقالاتی‌اش، جهانبخش را قاپید.

انتظارات از جهانبخش

تیم‌ملی ایران به همراه آزمون، کریم انصاری‌فرد، مهدی طارمی و به ویژه علیرضا جهانبخش با سرمایه‌ای از استعداد به پیش می‌رود و در جام‌ملت‌ها، خیلی‌ها امیدوار هستند تا آن‌ها با این مهره‌ها در امارات تهاجمی کار کنند.

جهانبخش بزرگترین کسی است که هنوز نتوانسته گل‌زنی‌اش را از تیم باشگاهی به ملی منتقل کند، اما تمام چشم‌ها در بازی نخست مقابل یمن در رقابت‌های جام‌ملت‌ها به او است. هواداران ایران هم از جهانبخش و هم از سردار آزمون توقع دارند تا پتانسیل‌شان را در این رقابت‌ها نشان دهند.

۴۴ سال از آخرین باری که تیم‌ملی ایران در جام‌ملت‌ها به عنوان قهرمانی رسیده، گذشته است و اگر ایران می‌خواهد که این خشکسالی به اتمام برسد، نیاز خواهد داشت تا این هافبک دلپذیرش در بهترین فرم خود باشد
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان