تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۲۵ آبان ۱۳۹۷
مصباح یزدی:

بعضی به فکر هستند که دین را به رفراندم بگذارند/ می‌گویند با رای مردم، نیازی به ولایت فقیه نیست

مصباح یزدی گفت: الان بعضی به این فکر هستند که دین را رفراندم کنند و می‌گویند اگر مردم رأی دادند نیازی به ولایت فقیه نیست.

رویداد۲۴  آیت الله مصباح یزدی در اختتامیه اولین دوره تربیت مدرس جامع که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار شد، گفت: الان بعضی از افکار مانند آیا نباید پذیرش اسلام، دین و ولایت فقیه را به رفراندم بگذاریم به میان آمده که این زنگ خطری است که به صدا در آمده و بسیار خطرناک است.

ایشان افزود: رئیس جمهوری، علنا با دین اسلام طرف می‌شود، مردم دنیا از او طرفداری می‌کنند، نشان می‌دهد اوضاع نسبت به گذشته بسیار متفاوت‌تر است.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه معتقدیم برنامه سنتی حوزه نمی‌تواند پاسخگویی نیاز روز باشد، بلکه باید مباحثی را اضافه کرد، گفت: برای چرایی نیاز جامعه به دین، نیاز به مباحث مانند معرفت شناسی به اسلام، فلسفه، سیاست و... هستیم و گرنه به صرف درس‌های سنتی نمی‌توان سؤالات روز را پاسخ داد.

ایشان افزود: امروز پاسخ به نیاز روز، از نیاز‌های جدی است؛ شاهد شبهاتی در مورد ولایت فقیه هستیم؛ یکی از رئیسان جمهور‌ وقت در این موسسه گفته «اگر ولایت فقیه را قبول داریم، چون در قانون اساسی آمده» و چون مردم به آن رأی داده اند، وقتی در بین سران این مسائل مطرح است، در میان مردم اوضاع چگونه خواهد بود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ابراز داشت: الان بعضی به این فکر هستند که دین را رفراندم کنند. اگر مردم رأی دادند که نیازی به ولایت فقیه نیست! الان اوضاع و شبهات این است. برای رفع این مشکلات باید درمبانی حقوقی کار کرد که چه نیاز است همه چیز رابه رفراندم بگذاریم. این اوضاع فعلی است و برای این مسائل باید آماده شد. اگر آماده نشویم باید فاتح دین را خواند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بابیان اینکه در شرایطی قرار داریم که احساس مسئولیت نسبت به دین و اسلام ضعیف است، گفت: این طرز تفکری است که شکل گرفته و بالاتر برای اثرگذاری باید نوع نگاه به روحانیت عوض شود و فکر نکنیم طلبگی شغلی مانند دیگر شغل‌ها مثل بقالی است و با شهریه بخور و نمیر کاری نمی‌توان کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان