تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
علی مطهری:

اگر دو سه ماه در برابر تحریم‌ها مقاومت کنیم، از راه‌شان برمی‌گردند

نایب رئیس مجلس گفت که با توجه به شرایط فعلی تحریم‌ها و فشار آمریکایی‌ها مواردی که در آثار شهید مطهری درباره استقلال ملت، اهمیت عزت مردم نسبت به رفاه و ضرورت مقاومت ملت آمده می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

 رویداد۲۴ علی مطهری در نشست ستاد بزرگداشت شهید مطهری که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی در محل بنیاد شهید مطهری برگزار شد، اظهار کرد: ما در ایام سال نیاز به کار تبلیغاتی در مورد شخصیت شهید مطهری داریم که این تبلیغات به ویژه باید در مناسبت‌هایی مثل سالگرد شهادت ایشان پررنگ‌تر شود. شاید برخی بگویند کار‌هایی مثل نصب بنر و پوستر و یا نوشتن جملاتی از شهید مطهری روی بیلبورد‌ها یک کار سطحی باشد، اما به هر حال باید توجه داشته باشیم که جوانان و نوجوانان شناخت درستی از شهید مطهری ندارند و تنها شاید اسمی به گوششان خورده باشد.

وی اضافه کرد: مهمترین کار ستاد بزرگداشت شهید مطهری ایجاد انگیزه در مسئولان و مدیران است. به هر حال مسئولان دستگاه‌های مختلف گرفتاری‌های خاص خود را دارند و ممکن است مناسبت‌ها را فراموش کنند که باید در این زمینه یادآوری انجام شود.

مطهری با ابراز خرسندی از انگیزه بالای نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حاضر در ستاد بزرگداشت شهید مطهری اظهار کرد: برنامه‌های ما باید از نود و نهمین سالروز تولد شهید مطهری در ۱۳ بهمن تا ۱۲ اردیبهشت که چهلمین سال شهادت ایشان است ادامه داشته باشد که در این بین برنامه‌های ابتکاری و جذاب از جمله تعیین جایزه و برگزاری مسابقه برای کار‌هایی مثل کتاب، مقاله، شعر، پایان نامه و فیلم کوتاه می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

علی مطهری همچنین خاطرنشان کرد: اهمیت صدا و سیما و شهرداری در بین اعضای ستاد بزرگ شهید مطهری از نظر کار عملیاتی و همچنین میزان تاثیرگذاری بسیار قابل توجه است. به هر حال این دو دستگاه قدرت و برد زیادی دارند.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی تحریم‌ها و فشار آمریکایی‌ها مواردی که در آثار شهید مطهری درباره استقلال ملت، اهمیت عزت مردم نسبت به رفاه و ضرورت مقاومت ملت آمده می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. به هر حال اگر ما دو سه ماه به درستی در برابر تحریم‌ها مقاومت کنیم آن‌ها از راه‌شان بر می‌گردند و احساس می‌کنند که تحریم‌ها فایده‌ای نداشته است.

وی اضافه کرد: ستاد بزرگداشت شهید مطهری باید برای چهلمین سال شهادت ایشان همایش بزرگ ملی را ترتیب دهد و از مقامات کشور هم برای این برنامه دعوت به عمل بیاورد. همچنین مواردی مثل مسائل خانوادگی و یا بحث حجاب اختیاری و اجباری هم از دیگر مواردی است که می‌توان در این ایام مطرح کرد.

علی مطهری در پایان با اشاره به نقش شهید مطهری در انقلاب اسلامی یادآور شد: بعد از انقلاب بحث‌هایی درباره چگونگی حضور مردم در خیابان‌ها در روز‌های منتهی به انقلاب مطرح بود. من از شهید مطهری پرسیدم که چه اتفاقی افتاد؟ ایشان گفت: در آن زمان من و امام (ره) بودیم، حکومت نظامی اعلام شده بود، من از امام پرسیدم مردم چه کنند؟ امام هم گفتند اعتنا نکنند، به خیابان بیایند، لذا به ایشان گفتم این را بنویسید که در شهر پیام شما را برای مردم بخوانند و همین کار هم انجام شد؛ لذا شهید مطهری به ویژه در ۱۰ روز پایانی انقلاب نقش بسیار مهمی داشتند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
1
0
با نهایت احترام به جناب اقای مطهری
بایستی نکته‌ای را یاد آور شد که اقای دکتر شما اگر نه به تاریخ بلکه فقط به پنجاه سال قبل برگردی ونگاه کنی می بینی که بلوک غرب شرق را با تحریم نه با حتی شلیک یک گلوله به دهها استان تجزیه کرد و بلوک شرق نیز با اقتصاد سوسیالیستی و پوپولیستی کشورشان را در فقر و بدبختی گرفتار کردند و راهی جز تجزیه نداشتند متاسفانه در وضعیت فعلی برای ما و کشور عزیزمان گذشت ساعت‌ها نیز مهم بوده ولی برای طرف مقابل گذشت سالها نیز مهم نیست اگر به جنگ سرد بین دو بلوک شرق و غرب دوباره نگاه کنیم بخوبی در میابیم که غرب برای بزانو درآوردن شرق 60 سال با حوصله کامل صبر کرد نه سه ماه .متاسفانه
گذشت هر لحظه از زمان به ضرر مابوده ولی هیچ تاثیری بر آنها ندارد این را نیز باید یاد آور شد که حتی در مقیاس بلوک شرق نیز نیستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
3
اگه تحریم 8سال یا80سال طول کشید چه کارکنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
مقاومت مقاومت بازهم مقاوت. از فلسطینی ها و یمنی ها چی کم دارم؟!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
1
0
خروج امریکا از برجام 6 ماه پیش بود. 6 ماه مقاومت دلار را از 4200 تومن جهانگیری به 14000 تومن رساند. آقای مطهری دو سه ماه شما را از چه تاریخی حساب کنیم؟
نظرات شما
پیشخوان