تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
روحانی در نشست خبری سفر به کرمان:

نباید با ردصلاحیت خالقی بدعتی در جامعه ایجاد شود

رئیس جمهوری گفت: گزارش بلوکه کردن اموال ایران منتشر می شود تا مردم بدانند چه اقداماتی شده و چه اقداماتی باید انجام می شد و در نهایت آن را برای قوه قضائیه می فرستیم تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
رویداد۲۴- رئیس جمهوری گفت: گزارش بلوکه کردن اموال ایران منتشر می شود تا مردم بدانند چه اقداماتی شده و چه اقداماتی باید انجام می شد و در نهایت آن را برای قوه قضائیه می فرستیم تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در نشست خبری و پایان برنامه های سفر دو روزه به کرمان در پاسخ به سئوالی درباره مصادره دو میلیارد دلار از دارایی های ملت ایران گفت: هیاتی را مامور کرده ایم در این زمینه بررسی کرده و اکنون این گزارش آماده شده است.
وی اظهار کرد: این اقدام، کار غلط و خلافی از سوی آمریکا بوده که موارد مربوط را به دادگاه بین المللی لاهه مطرح می کنیم.

رئیس جمهوری تصریح کرد: تمام اقدامات آمریکا را در بلوکه کردن اموال ایران نامشروع می دانیم.
وی گفت: ذخایر ارزی کشور در اختیار بانک مرکزی است و برای اینکه بخواهد از این منابع استفاده کند آن را در بانک های جهانی قرار می دهد.

روحانی افزود: بانک مرکزی در ایران استقلال دارد و دولت نمی تواند به ذخایر آن دست بزند زیرا آن ذخایر مربوط به ملت ایران است.

وی اظهار کرد: دولت ها و بانک های مرکزی دارای استقلال هستند و این به معنای آن است که دادگاه یک کشور نمی تواند دولت یا بانک کشوری دیگری را متهم و درباره اموال آنها تصمیمی اتخاذ کند.

وی گفت: آمریکایی ها در سال 1375 تصمیماتی را نسبت به مسئولیت دولت ها اتخاذ کردند و بر مبنای ادعای آن در مساله تروریزم مسائلی را طرح کردند که می تواند در دادگاه آمریکا درباره دارایی دولت و بانک های ایران مصوباتی داشته باشد.

رئیس جمهوری ادامه داد: از همان زمان هشدارهایی به بانک مرکزی داده شده بود که اموال و اوراق دولتی را در بانک های آمریکا قرار ندهند.

وی گفت: زمانی که در برخی از مسائل لبنان، ایران را متهم می کردند باید پول و اوراق ما از دسترس آنها دور می شد.

روحانی افزود: متاسفانه در فرصتی که دولت و بانک مرکزی ما در سال های 86 تا 87 داشته است، اقدام لازم انجام نشده و احتیاط لازم بود که بانک مرکزی این اوراق را از بانک ها خارج کند و مقداری از این اوراق آن زمان فروخته شده و بخشی زیادی باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در سال 87 دادگاه استیناف رای به مسدود شدن این دارایی ها می دهد این پول توسط آمریکایی ها با حکم دیوان، مصادره می شود.

**
وی درباره موضوعات مربوط به مینو خالقی (منتخب مردم اصفهان) بیان کرد: درباره برخی موارد که در اختیار من نبوده، دولت نظر خود را مطرح کره است و در سخنرانی عمومی نیز اعلام کرده ام که روند قانونی باید دنبال شود و هنوز ناامید نیستیم و وزارت کشور در این زمینه کار خود را انجام می دهد.

رئیس جمهوری گفت: نباید اجازه دهیم بدعتی در این زمینه در جامعه ایجاد شود زیرا مردم ما امید به آینده دارند و اگر قانون قرار باشد نقض شود، امید مردم از بین می رود. 

وی افزود: از ابتدای فعالیت بنای ما این نبوده که هرکس در دولت قبلی کار می کرده در دولت ما کار نکند و برای ما مهم این بود که برنامه دولت را به عنوان برنامه خود بداند.

روحانی تاکید کرد: هماهنگی با نظر و آرای مردم مهم است و این امر در استانها مورد تاکید ماست.

به گزارش ایرنا، مینو خالقی پس از شمارش آرای مرحله اول دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان سومین منتخب حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان اعلام شد اما در آخرین روزهای سال 94 خبر ابطال آرای وی از سوی شورای نگهبان اعلام شد.

***
رئیس جمهوری همچنین درباره رسیدگی به وضعیت معلمان هم گفت: طبق گزارش سازمان مدیریت، کار بزرگی در طول فعالیت دولت یازدهم برای معلمان انجام شده است.

روحانی در عین حال افزود: حق معلمان به گردن ما بسیار بیشتر از این موارد است و دولت علاوه بر خدمات انجام شده هر آنچه در توان دارد دریغ نخواهد کرد.

**
رئیس جمهوری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برنامه دولت برای معادن زغال سنگ استان کرمان نیز گفت: دولت زمینه را برای صادرات کالا آماده کرده و امروز شرایط ما برای تعامل با دنیا سهل تر و نیز شرایط برای سرمایه گذاری مشترک فراهم شده است.

رئیس جمهوری ادامه داد: در حوزه حمل و نقل نیز باید بحث اصلی را به ریل متکی کنیم که دیروز یکی از پروژه های امضا شده در استان کرمان در حوزه راه آهن بود و اجرای آن یک پروژه بزرگ است.

وی گفت: امیدواریم با تسهیل حمل و نقل و تسهیل تعامل با دنیا شرایط برای فروش محصولات معادن استان کرمان فراهم شود.

**
خبرنگار دیگری درباره تالاب جازموریان و برنامه دولت برای احیای آن سئوال کرد که روحانی پاسخ داد: یکی از مشکلات زیست محیطی ما مساله ریزگردهاست و وقتی ریزگردها مربوط به جایی باشد که قبلا تالاب بوده ریزگردها شرایط متفاوتی با سایر ریزگردها خواهند داشت.

وی افزود: در حوزه ریزگردها یک کار بزرگ بین المللی را با کشورهای همسایه تعیین کرده ایم و داخل کشور نیز هر سال بودجه ای برای مقابله با ریزگردها مصوب می شود.

رئیس جمهوری عنوان کرد: اعتباراتی در سال 95 و 96 برای ریزگردها اختصاص یافته که با حجم مشکل همخوانی چندانی ندارد و باید با مالچ پاشی و درختکاری برای این موارد کار کنیم. 

روحانی همچنین گفت: دولت هرچه به مردم وعده داده تمام توان و تلاش کرده که همه آنها را اجرایی و عملیاتی کند و هیچ کجا از برنامه ها و شعارها و اقداماتی که در اختیار من بوده عقب نشینی نکرده ام اما برخی اقدامات در حوزه اجرایی نبوده است.

***
رئیس جمهوری همچنین گفت: بیش از 14 هزار میلیارد تومان پروژه طی این سفر در استان کرمان افتتاح، کلنگ زنی یا عقد قرارداد شد که در کمتر زمانی شاهد این میزان بودیم.

وی اظهار کرد: بیش از سه هزار میلیارد تومان طرح و پروژه روز گذشته(سه شنبه) در استان کرمان افتتاح و بیش از 11 هزار میلیارد تومان توافق نامه امضا و روند اجرایی پروژه ها نیز آغاز شد. 

روحانی گفت: برای سرمایه گذاری در استان کرمان نیاز به آب بود که در این رابطه تصمیمات بسیار مهمی اتخاذ شد.

وی ابراز امیدواری کرد که تمام مصوبات این سفر استانی که با رقم اعتبار 968 میلیارد تومان به تصویب رسید در سال 95 و 96 اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس جمهوری همچنین به تنوع آب هوایی و آثار تاریخی و باستانی موجود در استان کرمان اشاره و بیان کرد: بسیار خوشحالم که بسیاری از این طرح ها در دست مرمت است .

**
روحانی همچنین گفت: یکی از مسائل مورد تاکید در این سفر برقراری تعادل بین جنوب و شمال استان کرمان بود.

روحانی افزود: محرومیت زدایی از جنوب استان به عنوان وظیفه دولت و همه ماست و تاکنون نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و امروز در شورای اداری استان گزارشی از قلعه گنج مطرح شد. 

رئیس جمهوری گفت: استان کرمان را برای اقتصاد مقاومتی تعیین کرده و اختیار ات خاصی به استانهای پایلوت می دهیم تا در زمینه اقتصاد مقاومتی کار شود و نمونه کار این استان ها برای سایر استان ها الگو شود.

وی گفت: سال 93 حرکت خوبی در حوزه اقتصادی انجام شد و در سال 94 به دلیل مشکلات فراوان اقتصادی سرعت ما مقداری کم بود و امسال وضعیت بهتری خواهیم داشت.

روحانی با اشاره به تعیین رشد پنج درصدی برای اقتصاد کشور، گفت: امیدواریم در این حوزه رشد بیشتری باشیم.

**
وی همچنین ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه از مهمان نوازی مردم استان کرمان تقدیر و اظهار کرد: از همه مردم شهرستان های استان کرمان نیز عذرخواهی می کنم که خودم نتوانستم در آن شهرستان ها حضور یابم اما نمایندگانی از سوی دولت رفتند و امروز صبح گزارش این سفرها را دیدم و موارد را بررسی می کنم.

**
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری و هیات همراه روز سه شنبه در بیست و هفتمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید وارد کرمان شدند. 

رئیس جمهوری در اولین روز سفر با مردم کرمان، علما، ایثارگران و برگزیدگان دیدار و در نشست توسعه و سرمایه گذاران استان کرمان شرکت کرد. 

همچنین روز گذشته چند طرح بزرگ در مناطق مختلف کرمان به بهره برداری رسید و علمیات اجرایی چندین طرح نیز به طور همزمان آغاز شد. 

معاونان رئیس جمهوری و وزیران دولت یازدهم به عنوان نمایندگان رئیس جمهوری به شهرستان های استان سفر و در دیدارهای مردمی و نشست با مسئولان محلی، وضعیت مناطق مختلف را بررسی کردند. 

سفره دو روزه رئیس جمهوری به دیار کریمان امروز (چهارشنبه) پس از نشست خبری به پایان می رسد. 

کاروان تدبیر و امید از 24 دی سال 92 تاکنون به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستان های استان تهران (شهریار، ملارد و قدس)، خراسان شمالی، کردستان، شهرستان های استان تهران (اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان)، همدان، مازندران، شهرستان ری (جنوب تهران)، یزد و سمنان سفر کرده است. 
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان