تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷
کارلوس کی روش:

با هماهنگی تاج با رسانه‌ها صحبت نمی‌کردیم/ می‌خواهند مرا عصبانی کنند

آخرین نشست خبری سرمربی تیم ملی فوتبال قبل از سفر به قطر برای بازی با تیم ونزوئلا در سالن کنفرانس هتل آکادمی برگزار شد. سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: هفته گذشته در جلسه‌ای که با تاج داشتیم تصمیم گرفتیم با رسانه‌ها صحبت نکنیم.
با هماهنگی تاج با رسانه‌ها صحبت نمی‌کردیم/ تشکر کی‌روش از دشمنان
رویداد۲۴ کی‌روش ابتدا ضمن خوشامدگویی به افرادی که در سالن حضور داشتند گفت: همان‌طور که حسینی مدیر رسانه‌ای تیم ملی هم توضیح داد در هفته گذشته بعد از جلسه من با تاج به این نتیجه رسیدیم که کادر فنی و بازیکنان هیچ صحبتی با رسانه‌ها نداشته باشند و سکوت کنند. اتفاقات روز گذشته به پایان رسید و زندگی معمول را از دیروز بعدازظهر بعد از تمرین از لحاظ رسانه‌ای شروع کردیم.

کی‌روش در خصوص بازی دوستانه مقابل ونزوئلا گفت: تمام تمرکز ما درحال‌حاضر برای بازی دوستانه بعدی‌مان مقابل ونزوئلا که چند ماه پیش با آن‌ها بازی کردیم. البته این تیم پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند. ما هم دوست داریم پیشرفت‌های خودمان را بتوانیم ببینیم. تیم ونزوئلا در بازی گذشته‌اش با ژاپن و خارج از خانه بازی کرده، مطمئناً فرصت خوبی برای آماده‌سازی ما خواهد بود. آقایان توپ در زمین شماست، لطفاً بازی کنید. پاس سخت هم به من اگر بدهید، مشکلی نخواهد بود.

وی در خصوص بازی با ترینیدادوتوباگو و کسب یکصدمین پیروزی ملی گفت: باید تأکید بکنم که ۱۰۰ برد یا بیشتر از ۱۰۰ برد در طول مربیگری بنده کار سخت و دشواری بود. البته باید بگویم که بیشتر از ۱۰۰ برد بوده است. حدود ۱۰۸ برد با پنج تیم ملی مختلف در قاره‌های مختلف کسب کرده‌ام. بسیار خاضعانه و با فروتنی کامل خوشحال هستم از این اتفاق و مطمئن هستم شما دیروز اخبار اروپایی را چک کرده‌اید و احتمالاً به‌همین دلیل از این آمارمطلع هستید، ولی من بسیار تشکر می‌کنم و درود می‌فرستم به کشور بزرگ ایران که این فرصت را به من دادند که بتوانم در زندگی شخصی خودم به این سطح از موفقیت دست پیدا کنم.

کی روش گفت: دستاوردی که در این هشت‌سال داشته‌ایم، ایجاد نسلی است که برای مثال اگر هفت، هشت سال پیش جواد نکونام، مهدی رحمتی، هادی عقیلی یا تعداد کمی از بازیکنان دیگری در تیم نبودند، کلِ کشور اضطراب می‌گرفتند. واقعیت مطلب این است که درحال‌حاضر تیمی با تداوم بسیار بالا داریم. تیمی که راهکار‌های عمیقی را توانستیم برایش ایجاد کنیم. من درحال‌حاضر فقط دغدغه‌های زیادی دارم، برای مثال باید چهار دفاع وسط برای جام ملت‌ها انتخاب کنم، ولی درحال‌حاضر ۶ یا هفت دفاع وسط داریم. برای انتخاب در تمام خطوط، بازیکن‌های پست‌های دفاع، هافبک و فوروارد بیش از تعدادی که می‌توانیم انتخاب کنیم بازیکن وجود دارد. شما فقط نگاه کنید در بازی گذشته‌مان مقابل ترینیدادوتوباگو بازیکنان سطح بالای بین‌المللی ایران مثل سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، سعید عزت‌اللهی، مرتضی پورعلی گنجی بازی نکردند و یک‌سری از بازیکنان هم روی نیمکت بودند، ولی ما باز هم توانستیم بازی چشم‌نوازی انجام دهیم. من از شما تشکر می‌کنم که این سؤال را راجع به دستاورد شخصی من پرسیدید، ولی من می‌خواهم جوابم را شیفت بدهم به‌سمت بازیکنان و تبریک بگویم به فوتبال ایران به‌خاطر این دستاورد خارق‌العاده در هشت سال گذشته.

او در پاسخ به اینکه سؤال که در تیم ملی فضایی ایجاد شده که یک‌سری حامی شما هستند، اما به‌نظر می‌رسد گروهی نیز برای تخریب شما قدم برمی‌دارد، اظهار کرد: به‌شخصه فکر می‌کنم، چون شما هم به‌نوعی عضوی قدیمی از این فوتبال هستید، داستان را به‌طور کامل می‌دانید. اکثر شما دوستان اصحاب رسانه مطلع هستید، گاهاً یک‌سری مزاحمت‌های خاص حول و حوش تیم ملی وجود دارد و یک‌سری افراد دوست ندارند که تیم به موفقیت برسد. همان‌طور که شما گفتید یک پیش‌زمینه‌ها و جبهه‌های فکری خاصی وجود دارد.

کی‌روش گفت: اکثریت رسانه‌ها، دوستان ما که در چند سال گذشته از ما حمایت کردند، آن‌ها هم این مطالب و این واقعیات را می‌دانند. مطمئن هستم که پس از هشت‌سال همه به‌خوبی یکدیگر را می‌شناسیم. همه دیگر اینجا می‌دانند افراد به چه کاری مشغول هستند و از شخصیت واقعی افراد مطلع هستند. مهم‌ترین مطلب این است که اصلاً چه کسی به این مسائل حاشیه‌ای اهمیت می‌دهد؟! چه کسی به این افراد کوچک که سعی می‌کنند بعضی اوقات سروصدا کنند، اهمیت می‌دهد؟! مطلب مهم تعهدی است که بازیکنان نسبت به اهداف تیم ملی دارند. آیا از بازی خوبی که ملی‌پوشان مقابل ترینیدادوتوباگو و فوتبالی که نمایش داده شد لذت بردید؟ حتی قبل از جام جهانی، یک‌سری از افراد، حتی یک‌سری از دوستان من آمدند به من گفتند کارلوس واقعاً باید مراقب باشی، احتمال شکست و موفق نشدن شما در آنجا بسیار بالاست. حتی یک‌سری از کادر من ترسیدند و کار را رها کردند و رفتند، به‌خاطر دشواری و سختی کاری که پیش‌رو داشتیم، ولی همان‌طور که شما دیدید جام جهانی را تمام کردیم و ۷۰ میلیون ایرانی جشن گرفتند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تأکید کرد: واقعیت مطلب این است که بعضی‌ها سروصدا می‌کنند، ولی ما به نتیجه می‌رسیم. آن‌ها با پیش‌زمینه‌ها و جبهه‌های فکری خاص جلو می‌آیند، ولی ما فوتبال را خوب بازی می‌کنیم. آن‌ها سعی می‌کنند ما را عصبی کنند، سعی می‌کنند اتحاد و همبستگی تیمی ما را بشکنند، ولی اتفاقی که جلوی ترینیدادوتوباگو افتاد چه بود؟! ما قوی‌تر ظاهر شدیم. امروز کاری را انجام خواهم داد که هیچ‌موقع در زندگی فکر نمی‌کردم بتوانم این کار را انجام بدهم. . هیچ‌وقت در زندگی فکر نمی‌کردم که به‌جایی برسم که اینجا بنشینم، از افرادی که در این چند ساله یک‌سری سروصدا‌ها را به‌وجود آوردند تشکر می‌کنم. اگر به‌خاطر آن‌ها نبود، ما امروز با این اقتدار و همبستگی و اتحاد نمی‌توانستیم به کارمان ادامه بدهیم. هیچ‌وقت تصور نمی‌کردم اینجا خاضعانه و با کمال فروتنی جلوی شما بنشینم و از دشمنان نزدیک خودم تشکر کنم و مراتب تقدیر خودم را تقدیم آن‌ها کنم، به‌خاطر اینکه اگر آن‌ها نبودند ما اینقدر متحد و همبسته نبودیم.
منبع: آنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کی روش ، تاج
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان