تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷
روحانی در جمع مردم آذربایجان غربی:

کالا‌های اساسی سال بعد با دلار ۴۲۰۰ تومانی به مردم می‌رسد/ اگر تلاش دولت نبود، دریاچه ارومیه یک قطره آب نداشت

رئیس‌جمهور گفت: در جلسه بررسی بودجه سال ۹۸ اولین سخن ما این بود که کالا‌های اساسی برای سال آینده با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور خواهد شد.
سال آینده، کالا‌های اساسی را با همان دلار ۴۲۰۰ تومانی به مردم می‌رسانیم/ اگر تلاش‌های دولت نبود، امسال یک قطره آب هم در دریاچه ارومیه موجود نبود
رویداد۲۴ رئیس‌جمهور گفت: امروز مهمان مردم قهرمان آذربایجان غربی هستیم و خوشحالم سفر را از شهر دارالایمان، فرهنگ، جهاد و عرفان آغاز می‌کنیم چراکه خوی در بین همه مردم ایران ایران شهر پرنشاطی است که مثل نگینی در شهر‌های غربی کشور می‌درخشد.
 
روحانی با بیان اینکه «دشمنان در مسیر فشار جنگ اقتصادی و روانی بر ملت ایران هستند» گفت: آن‌ها فکر می‌کنند در سایه فشار بر مردم، ما مقابل آن‌ها تسلیم خواهیم شد. ما طبق فرهنگ اسلام به عهدمان در توافق‌ها پایبند بودیم. ما آغازگر جنگ اقتصادی نبودیم. اما آن‌ها در سایه شکست پی در پی در منطقه این کار را کردند.

روحانی ادامه داد: تلاش کردیم و نگذاشتیم داعش را مسلط در منطقه بکنید. می‌دانیم عصبانی و ناراحت هستید؛ می‌دانیم احساس شکست می‌کنید و می‌دانیم شما نتوانستید به اهدافتان در سوریه، عراق و لبنان برسید. می‌دانیم ناچارید مقابل مردم یمن سر فرود بیاورید؛ اما چرا از مردم ایران انتقام می‌گیرید؟ اشتباهات خود را درست کنید.

وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنید اگر صادرات نفت ما را قطع کنید، اگر ارتباط ما را با کشور‌های همسایه قطع کنید، که نخواهید توانست؛ می‌توانید پیروز شوید؟ ما به حول و قوه الهی نفتمان را خواهیم فروخت، ارتباط نزدیک‌تر با همسایگان برقرار می‌کنیم؛ رابطه مان را با همسایگانی مثل ترکیه جمهوری آذربایجان عراق و دیگران مستحکم‌تر می‌کنیم.
 
او تاکید کرد: ما در برابر آن‌هایی که جنگ اقتصادی بر ما تحمیل کرده‌اند، به هیچ وجه دست‌هایمان را بالا نمی‌بریم، بلکه به وظیفه ملی خود عمل کرده و راه خود را ادامه می‌دهیم. ما در هیچ شرایطی نخواهیم گذاشت مردم در کالا‌های اساسی دچار مشکل عمده شوند. کالا‌های اساسی یا در داخل کشور تولید می‌شود یا اینکه وارد خواهد شد. در جلسه بررسی بودجه سال ۹۸ اولین سخن ما این بود که کالا‌های اساسی برای سال آینده با همان قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور خواهد شد.
 
روحانی ادامه داد: می‌دانیم شرایط برای ما سخت‌تر شده است. صادرات می‌تواند تولید را به حرکت درآورد. باید جذب گردشگر، صادرات مواد غذایی، مواد پتروشیمی و مواد معدنی و صنعتی را افزایش دهیم. قیمت ارز مثل شمشیر دولبه است که از یک طرف بر مردم فشار وارد می‌کند اما از طرفی موجب تشویق صادرات می‌شود.

او گفت: اگر تلاش‌های دولت نبود، امسال یک قطره آب هم در دریاچه ارومیه موجود نبود. ما به احیای دریاچه نرسیدیم، اما به تثبیت آن رسیده ایم.
 
رئیس جمهور ادامه داد: در آغاز دولت یازدهم در استان آذربایجان غربی ۳۷۸۲ تخت بیمارستانی وجود داشت که این آمار امروز به ۴۱۳۹ تخت رسیده است. در مناطق محروم پزشک مقیم وجود نداشت، اما امروز ۱۱۷ پزشک در این مناطق حضور دارند.
 
وی با اشاره به اینکه به ۶۸۴ هزار روستای آذربایجان غربی خط گاز متصل شده است، گفت: ۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و آبیاری مدرن مجهز شده‌اند. محصول کشاورزی این استان در سال ۹۲، سه میلیون تن و امسال این آمار به ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده است.
 
روحانی در پایان تأکید کرد: دولت ۲۲۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای آذربایجان غربی در سال‌های پیش رو در نظر گرفته‌است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رئیس‌جمهور
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان