تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷
سهم‌خواهی از استارت‌آپ‌ها؛

سهم‌خواهی ۵۰ درصدی صداوسیما از سهام یا برند، چه تفاوتی دارد؟/ صداوسیما پاسخگو باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سهم‌خواهی صداوسیما از یک جوان کارآفرین گلایه کرد.

 رویداد۲۴  در پی انتشار گزارش ۲۰:۳۰ در تاریخ شنبه ۲۶ آبان ماه ۹۷ با عنوان «سرانجام نامعلوم شبکه ملی اطلاعات»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار ویدئویی از سخنان یک جوان کارآفرین که از سهم‌خواهی صداوسیما گلایه داشت، نسبت به برخورد دوگانه‌ صداوسیما ابراز گلایه کرد.

این مدیر جوان یکی از کسب و کار‌های مستقل در استان گیلان که شرکتی دانش بنیان را بنا گذاشته است، در این فیلم می‌گوید زمانی که پس از چند سال کسب و کارشان به بهره برداری رسید صداوسیما سهم ۵۰ درصدی از این کسب و کار را طلب کرد؛ اگرچه این فیلم چندی پیش و پس از سفر وزیر ارتباطات به استان گیلان هم منتشر شده بود و در آن زمان پاسخی از سوی صداوسیما به این اظهارات داده نشد.

اما به دنبال انتشار مجدد این فیلم در صفحه شخصی وزیر ارتباطات، صداو سیما در ۲۰:۳۰ شب گذشته (۲۷ آبان ماه ۹۷) گفت‌وگویی از این جوان منتشر کرد که ادعا می‌کند گفت‌وگوی او تقطیع شده منتشر شده و منظور او این بوده که صداوسیما ۵۰ درصد برندش را طلب کرده و نه ۵۰ درصد سهام شرکتش را.

اگر چه انتشار این گزارش با واکنش وزیر ارتباطات مواجه شد و آذری جهرمی نوشت: با این جوان کارآفرین زیرک در ۲۰:۳۰ مصاحبه کردند، گفت: فیلم تقطیع شده، از من۵۰٪ سهام نخواستند، بلکه۵۰٪ برند را خواسته‌اند) در سالنی که دوربین سیما همه مراسم را ضبط کرده برای اثبات تقطیع، نیازی به مصاحبه نیست.

بر فرض صحت ادعای جدید این جوان زیرک که می‌گوید صداوسیما ۵۰ درصد برندش را طلب کرده و نه ۵۰ درصد سهام شرکتش را و صداوسیما هم با افتخار این ادعای جدید را منتشر می‌کند، حال این سوال باقی است که کدام بخش صداوسیما و با چه توجیهی به دنبال تصاحب ارزش برند یکی از کسب و کار‌های نوپا در کشور است و چگونه می‌تواند این برخورد دوگانه اش را تفسیر کند؟
 
 
 
منبع: سیتنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان