تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷
برگزاری جلسه غیررسمی در مجلس اسرائیل؛

پیشنهاد پوتین به ترامپ و نتانیاهو؛ تحریم‌های ایران را در قبال خروج از سوریه لغو کنید

نمایندگان اسرائیل گفته‌‎اند نتانیاهو نگاه مثبتی نسبت به دیدارش با پوتین داشته زیرا روسیه نمی‌تواند ایران را به تنهایی از سوریه خارج کند و به کمک قدرت‌های جهان نیاز دارد.
پیشنهاد پوتین به ترامپ و نتانیاهو؛ تحریم‌های ایران را در قبال خروج از سوریه لغو کنید
رویداد۲۴ اکسیوس نوشت: نخست وزیر اسرائیل در جلسه‌ای پشت در‌های بسته در روز دوشنبه گفته است که روسیه اخیرا به اسرائیل و امریکا پیشنهاد کرده که برخی از تحریم‌های واشنگتن علیه ایران در ازای خروج نیرو‌های ایران از سوریه،‌ی لغو شود.

 نتانیاهو این سخنان را در طول جلسه‌ای با کمیته سیاست خارجی و امنیت کنست بیان کرده است.

نمایندگانی که در این جلسه حاضر بودند گفتند نتانیاهو اظهار نداشت که پیشنهاد روسیه در طول گفتگوی کوتاهش با پوتین در پاریس در یکشنبه گذشته، ارائه شده یا نه.

این نمایندگان گفتند که نتانیاهو نگاه مثبتی نسبت به دیدارش با پوتین داشت و روس‌ها نمی‌توانند ایران را به تنها از سوریه خارج کند و در این کار به کمک سایر قدرت‌های جهان نیاز دارد.

نتانیاهو گفت که روسیه و امریکا در حال گفتگو در مورد راه‌هایی برای محدود کردن نفوذ ایران در سوریه هستند، از جمله پیشنهاد روسیه در مورد لغو تحریم ها.

نتانیاهو در پاسخ به این سئوال که آیا اسرائیل در مورد پیشنهاد روسیه اظهار نظر کرده یا نه گفت که این پیشنهاد در آن لحظه فقط در حد یک ایده بود و اسرائیل هنوز سیاستی در این رابطه تنظیم نکرده است.
 
منبع:انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نتانیاهو ، پوتین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان