تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷

آلودگی هوا مهدکودک‌های البرز را تعطیل کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت که بر اساس تصمیم گیری کمیته اضطرار آلودگی هوای استان، تمام مهدکودک‌های البرز فردا پنجشنبه تعطیل است.
رویداد۲۴  فردین حکیمی گفت: طبق پیش بینی هواشناسی استان آلودگی هوا فردا در البرز استمرار دارد.

وی افزود: با اعلام تعطیلی مهدکودک ها، تدابیر لازم برای مرخصی مادران شاغل دارای فرزند مهدکودکی نیز اتخاذ شده تا مشکلی در این خصوص برای مادران و کودکان پیش نیاید.

حکیمی بیان داشت: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان و با توجه به شرایط پایداری و سکون هوا هم اکنون غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون فراتر از حد مجاز بوده و بیانگر شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها می‌باشد.

وی افزود: اکنون شاخص کیفیت هوا در شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و فردیس به ترتیب ۱۵۵، ۱۶۰، ۱۶۵ و ۱۶۶ است، از این رو توصیه می‌شود، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را به حداقل برسانند و سایر افراد نیز از فعالیت‌های طولانی و سنگین در خارج از منزل اجتناب کنند.
حکیمی ازمردم خواست در این وضعیت از هرگونه فعالیت آلاینده مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرپاشی و ... خودداری کنند.

وی همچنین استفاده از ماسک استاندارد مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای افرادی که بیشترین زمان مواجهه با آلودگی هوا را دارند، توصیه کرد.

همچنین استفاده از خودرو‌های عمومی و کاهش سفر‌های درون شهری با ستفاده خودروی شخصی برای کاهش آلودگی هوا توصیه می‌شود.

از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ روز هوای البرز در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.

ادارات البرز روز‌های پنجشنبه تعطیل نیست ضمن آنکه مهد‌های کودک درشرایط عادی این روز فعالیت دارند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان