تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷
ظریف:

منافع مردم ایران دربرجام تامین نشود، انتخاب‌های مختلفی خواهیم داشت

وزیر امور خارجه گفت: چنانچه مردم ایران احساس کنند سایر شرکای برجام نمی‌خواهند یا نمی‌توانند منافع آن‌ها را تامین کنند، نظر مردم برای ما محور تصمیم گیری خواهد بود و ما انتخاب‌های مختلفی خواهیم داشت.
 رویداد۲۴محمد جواد ظریف در نشست تجاری اتاق بازرگانی مشترک ایتالیا و ایران و کنفدراسیون صنایع ایتالیا که روز پنجشنبه با حضور جمعی از کارآفرینان ایتالیایی، معاون وزیر خارجه ایتالیا، رئیس اتاق بازرگانی ایتالیا و معاون اتحادیه اتاق‌های بازرگانی ایتالیا و رئیس آژانس بین المللی سازی صنایع ایتالیا حضور داشتند، با تاکید بر نقش و اهمیت مردم ایران به عنوان تنها پشتوانه و تکیه گاه کشور اظهار داشت: ما برجام را مذاکره نکردیم که به دنبال بهانه برای کنار گذاشتن آن باشیم.


ظریف به روابط عمیق تاریخی و فرهنگی دو کشور اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف برجام عادی سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران بوده است که در حال حاضر با قلدری دولت ترامپ و ایجاد مانع برای سایر کشور‌های جهان مواجه شده است. اگر آمریکایی‌ها دوست ندارند یا نمی‌توانند از فرصت‌های تجاری و اقتصادی در ایران بهره ببرند، چه حقی دارند برای شرکت‌های جهان که می‌خواهند با ایران همکاری کنند بطور غیر قانونی مانع تراشی کنند؟! شرکت‌های ایتالیایی و ایرانی باید بدون هیچ مانعی از فرصت‌های تجاری و اقتصادی عظیم دو کشور بهره ببرند.


ظریف خاطر نشان کرد: راه‌های زیادی برای همکاری شرکت‌های دو کشور وجود دارد که در حال هموار کردن این راه‌ها از طریق اتحادیه اروپا و یا همکاری‌های دو جانبه هستیم.


الساندرلو رییس اتاق بازرگانی مشترک ایتالیا و ایران نیز با اشاره به سوابق تاریخی روابط بازرگانی دو کشور، به حجم پنج میلیارد یورویی تجارت دو کشور که ایتالیا را شریک نخست تجاری در اروپا نموده، اشاره و اظهار امیدواری کرد ایتالیا همچنان این جایگاه را حفظ کند.


وی تاکید کرد: شرکت‌های ایتالیایی زمینه‌های خوبی برای کار در ایران دارند و با گذر از برخی مشکلات، می‌توان روابط اقتصادی و تجاری را حفظ کرد و گسترش داد.


در ادامه این نشست چند تن از مدیران شرکت‌های ایتالیایی به طرح دیدگاه‌های خود و پرسش پرداختند که از سوی وزیر امور خارجه پاسخ داده شد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان