تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷
جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی:

هم‌چنان دانشجوی ستاره‌دار داریم

یک نماینده مجلس گفت: علیرغم اینکه مرتب اعلام می‌کنند که دانشجوی ستاره‌دار نداریم، اما کماکان دانشجوی ستاره‌دار داریم و به تازگی یک دانشجوی ستاره‌دار به بنده مراجعه کرده بود.
جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی: هم‌چنان دانشجوی ستاره‌دار داریم
رویداد۲۴ غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت و نایب رئیس فراکسیون مستقلین در خصوص استیضاح وزیر علوم، گفت: وزیر علوم باید تحرک بیشتری از خود بروز دهد؛ در حال حاضر اوضاع در دانشگاه‌ها خوب نیست.

او ادامه داد: کمترین رشد اعتبارات وزارتخانه‌ها، مربوط به وزارت علوم است و رشد بودجه این وزارتخانه بیش از ۷ تا ۸ درصد نبوده است. این موضوع دو دلیل می‌تواند داشته باشد. یک دلیل عدم توجه دولت و دلیل دیگر عدم دفاع قابل قبول وزارت علوم است که نتیجه آن عدم رشد امکانات فنی، آزمایشگاهی، توسعه‌ای و رفاهی دانشجویان است. انصافا دانشگاه‌ها مشکلات بسیاری دارند و غذای دانشگاه‌ها بسیار بی‌کیفیت است.

این نماینده مجلس با انتقاد از وجود دانشجوی ستاره‌دار، تاکید کرد: برخلاف اینکه مرتب اعلام می‌کنند که دانشجوی ستاره دار نداریم، اما کماکان دانشجوی ستاره دار داریم و به تازگی یک دانشجوی ستاره دار به بنده مراجعه کرده بود.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: انتظار داریم وزیر علوم جنب و جوش و تحرک بیشتری از خود بروز بدهد. یک خمودگی و خواب آلودگی بر دانشگاه‌ها حاکم است و هیچ کار تحولی انجام نمی‌شود.

او با انتقاد از عملکرد وزیر علوم، گفت: ادغام چند هزار دانشگاه و تبدیل آن به چند دانشگاه به کجا رسید؟ قرار بود وزارت علوم بر دانشگاه آزاد نظارت عالی کند، اما نظارت عالی بر دانشگاه آزاد چه شد؟ ادغام رشته‌ها و تجمیع دانشگاه‌ها به کجا رسید؟ کرسی آزاداندیشی که مقام رهبری فرمودند: به کجا رسید؟ در واقع هیچ اتفاقی نیفتاده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: من احساس می‌کنم سطح فنی و رفاهی دانشجویان و اساتید کاهش یافته است. مطلعم که بسیاری از اساتید حق التدریسی، حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند.

جعفرزاده در خصوص اینکه احتمال رای آوری استیضاح وزیر علوم وجود دارد؟ گفت: من این استیضاح را امضا نکردم، اما اوضاع وزیر علوم خوب نیست.
 
منبع: اعتمادآنلاین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان