تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷

تمجید از کار‌های عباس عبدی پس از درگذشتش

یک نویسنده در پی درگذشت عباس عبدی، داستان‌نویس و شاعر در سن ۶۶ سالگی به ستایش از آثار او پرداخت.
رویداد۲۴  یدالله شهرجو اظهار کرد: این‌که متعلق به سرزمینی دیگر باشی، اما در خطه‌ای دیگر، فرصت بودن، نوشتن و اندیشیدن برایت فراهم شود، اتفاق تازه‌ای نیست؛ اما وقتی در سرزمینی دیگر جز خاستگاه خودت، به جز نوشتن، می‌توانی جریان‌ساز باشی، بدون شک اتفاق تازه‌ای رخ داده است. عباس عبدی، نویسنده‌ای که اصالتی خوزستانی داشت سال‌ها ساکن جزیره قشم بود و در کنار خلق مجموعه‌های ارزشمند در حوزه داستان‌نویسی، جریانی از نوشتن و سرودن را نیز پی‌ریزی و هدایت کرد.

این نویسنده و شاعر مینابی افزود: عباس عبدی خالق مجموعه تحسین‌برانگیز «قلعه پرتغالی‌ها» بود. از عبدی به‌جز این مجموعه، «دریا خواهر است»، «باید تو را پیدا کنم» و «پرنده‌های هلندی» نیز به چاپ رسیده بود. او در عرصه رمان برای نوجوانان نیز فعال بود که در این سال‌ها، آثارش در این حوزه با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد. رمان ارزشمند «هنگام کوچ لاک‌پشت‌ها» از این دسته بود. عبدی برخی از یاداشت‌ها و نقد‌های ادبی‌اش را در وبلاک «راه آبی» به مخاطبان ارائه می‌کرد.

شهرجو تصریح کرد: عباس عبدی در سال‌هایی که در جزیره قشم حضور داشت موفق شد فضای غالب داستان‌هایش را از فضای بکر و دست‌نخورده این جزیره وام بگیرد. بی‌گمان یکی از دلایل موفقیت‌های داستان‌های او همین گزینه است که با هنر خلق و بازآفرینی این نویسنده جنوبی، کمتر این گزینه به چشم آمد که او نویسنده بومی جزیره قشم نبود.

وی خاطرنشان کرد: عبدی در این سال‌ها به عنوان حلقه‌ای برای گرد هم آمدن اصحاب قلم و اندیشه در این جزیره جنوبی مطرح بود. او در کنار قلمی تحسین‌شده برای نوشتن، از صفات انسانی ارزشمندی نیز برخوردار بود تا در فرصت‌های مختلف فضای پیرامونی‌اش، فضای اندیشیدن، مجادله و آموختن باشد.

عباس عبدی نویسنده متولد سال ۱۳۳۱ اول آذرماه از دنیا رفت.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عباس عبدی ، شاعر ، قشم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان