تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷
سخنگوی شورای شهر تهران:

رحمانی فضلی حکم شهردار را نه تایید کرد، نه رد/ امروز مکاتبات لازم با وزارت کشور را انجام می‌دهیم

علی اعطا در خصوص آخرین وضعیت حکم شهردار منتخب تهران گفت: امروز با وزارت کشور در این خصوص مکاتبه خواهیم کرد.

رحمانی فضلی حکم شهردار را نه تایید کرد، نه رد/ امروز مکاتبات لازم با وزارت کشور را انجام می‌دهیم

رویداد۲۴ سخنگوی شورای شهر تهران پس از جلسه اضطراری در ارتباط با وضعیت حکم شهردار منتخب و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیروز که آخرین روز از ۱۰ روز کاری پس از معرفی شهردار منتخب شورا به وزارت کشور بود، وزیر محترم کشور نامه‌ای به شورا ارسال کردند. این نامه محرمانه است، اما اجمالاً می‌توان گفت: نه ابلاغ حکم شهردار است و نه ابلاغ اینکه ایشان واجد شرایط تعیین شده نیست.

علی اعطا ادامه داد: در قانون، در تبصره ۳ بند یک ماده ۸۰ قانون شورا‌ها در بدو امر و پس از معرفی شورا دو حالت پیش‌بینی شده است؛ یا وزیر کشور حکم را ظرف مدت ۱۰ روز صادر می‌کند یا اگر شهردار معرفی شده را واجد شرایط تعیین شده نداند، مراتب را با ذکر دلیل و مستندات به شورای شهر منعکس می‌کند.

وی اضافه کرد: آنچه در نامه وزیر کشور خطاب به رئیس شورا آمده است، بیانگر آن است که وزارت کشور نیاز به پاسخ صریح رد یا تایید از وزارت اطلاعات دارد تا بتواند بر مبنای موازین قانونی عمل کند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز شورا با وزارت کشور مکاتبه خواهد کرد، گفت: نامه وزارت کشور وضعیت را برای ما روشن نکرده است و وضعیت برای شورا روشن نیست.

اعطا ادامه داد: تا زمانی که وضعیت روشن شود آقای حناچی به عنوان سرپرست شهرداری تهران با قدرت کار خود را ادامه می‌دهد و شورا مشکلی از بابت اداره شهر احساس نمی‌کند. البته ما نظارت بیشتری روی روند مدیریت شهری خواهیم داشت.

وی با اشاره به توییت یکی از اعضای شورای شهر در خصوص شهردار شدن حناچی گفت: خبر صحیح چیزی است که الان اعلام می‌کنم.

سخنگوی شورای شهر خاطرنشان کرد: در قانون مشخصاً مطرح شده وزیر یا استانداران ۱۰ روز زمان دارند تا حکم را صادر کنند یا شهردار منتخب را با ذکر دلیل و مستندات رد کنند. اگر در این فاصله حکم صادرنشد و شورا پافشاری کرد قانون شرایط دیگری را پیش‌بینی کرده است که این مسئله از مراحل بعدی است و الان نیازی نیست به آن بپردازیم.

با توجه به اینکه مهلت مقرر برای تایید یا رد حکم شهردار منتخب تهران از سوی وزارت کشور تمام شده است، اگر شورای شهر بخواهد بر روی نظر و گزینه منتخب خود پافشاری کند و جوابی از سمت وزارت کشور دریافت نکند، بحث انتخاب شهردار به شورای حل اختلاف ارجاع داده خواهد شد.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان