تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷
معاون وزیر دادگستری مطرح کرد؛

کودکان قبل از تولد چه حقوقی دارند؟

معاون وزیر دادگستری گفت: طبق آموزه‌های دینی کودک حتی قبل از تولد هم از حقوقی برخوردار است.
کودکان قبل از تولد چه حقوقی دارند؟
رویداد۲۴ محمود عباسی معاون حقوق بشر وامور بین الملل وزارت دادگستری در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودکان که صبح امروز برگزارشد، با بیان اینکه در اسلام حقوق بشر از حقوق کودک آغاز می‌شود، گفت:در آموزه‌های دینی ما نه تنها از ابتدای تولد کودک بلکه قبل از تولد برای کودکان حقوق قانونی در نظر گرفته شده است و در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز قوانین زیادی در خصوص حقوق کودکان وجود دارد که زمینه اجرای قوانین نیز فراهم شده است.

عباسی گفت: حقوق بنیادین کودکان در تمام جوامع دارای جایگاه ویژه‌ای است و اگر این حقوق را حفظ کنیم می‌توانیم آینده روشنی برای آن‌ها متصور شویم. کودکان حق دارند کار نکنند، حق تحصیل دارند و باید در جمع خانواده باشند واین حقوقی است که باید برای کودکان در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جز اولین کشور‌هایی است که جز کنسوانسیون حقوق کودکان در سازمان ملل شد و پروتکل فساد و فحشا و تعهد نامه جلوگیری از کارکردن کودکان را نیز امضا کرد، گفت:در شورای هماهنگی کنوانسیون حقوق کودکان وزارت دادگستری ۱۶ نهاد در رابطه با حقوق کودکان عضو هستند البته وزارت دادگستری کار اجرایی انجام نمی‌دهد بلکه وظیفه جمع کردن نهاد‌ها را کنار هم دارد.
منبع: مهر
نظرات شما
پیشخوان