تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷
آقا داماد چه کاره هستند؟

آیا ازدواج سیداحمد خمینی اهمیت داشت؟/ شغل آقا داماد چیست؟

بسیاری از چهر‌ه‌های اصلاح طلب و اصولگرا با انتشار متن هایی در صفحات مجازی، نسبت به انعکاس خبر ازدواج سید احمد خمینی در روزنامه شهروند در صفحه نخست واکنش نشان دادند.

انتقاد اصلاح طلبان و اصولگرایان از شهروند به خاطر خبر ازدواج خمینی جوان

رویداد۲۴ یک روز از زلزله کرمانشاه نگذشته بود که روزنامه شهروند ارگان هلال احمر عکس صفحه یک خود را به «ازدواج ناگهانی» سیداحمد خمینی با نتیجه آیت الله گلپایگانی اختصاص داده بود. منتقدان گفتند ازدواج «یادگار یادگار یادگار امام» با «یادگار یادگار یادگار یک مرجع تقلید» چه ارزش و اهمیت خبری داشته که در بحبوحه زلزله، روزنامه‌ای که از بودجه دولتی (رسانه ارگانی که مشخصا باید طلایه‌دار پوشش این اخبار باشد) تغذیه می‌شود، عکسی از سیداحمد خمینی را منتشر کند.

آقا داماد چه کاره هستند؟

به گزارش رویداد۲۴ سیامک رحمانی یکی از مدیران روزنامه شهروند نیز گفته پیش از این عکس و سوژه ازدواج مجدد وزیر وقت دولت خاتمی (احتمالا منظور محمدعلی نجفی بوده است) در روزنامه شرق منتشر شده اما بخشی از منتقدان گفته بودند اساسا سیداحمد خمینی شخصیتی مهمی نبوده که یک اولویت یک رسانه، خبر ازدواج او باشد!

نادر فتوره چی یکی از روزنامه‌نگاران قدیمی که اکنون در توئیتر فعالیت دارد، در مطلبی نوشته بود سیداحمد خمینی محصول ساختاری نابرابر، تبعیض‌آمیز و ناعادلانه است.

مازیار وکیلی روزنامه‌نگار نیز در مطلبی نوشت: «احمد خمینی اگر هر جای دیگری از این کره خاکی به دنیا می‌‌آمد، قبل از چیز باید برای خود کاری دست و پا می‌کرد که بر مبنای آن بتواند حقوق بگیرد نه آنکه در مگامال‌ها و استادیوم‌ها کنار سلبریتی‌ها بگردد.»

این روزنامه‌نگار نوشته است «فکر کنید خانواده عروس در مراسم خواستگاری از سیداحمد خمینی بپرسند آقا داماد چه کاره است؟ احمد خمینی چه پاسخی دارد بدهد؟ باید بگوید یادگار یادگار یادگار امام است؟ یا بگوید ورزشگاه می‌رود و با سلبریتی‌ها عکس می‌گیرد؟ موضوع این است که او دقیقا شغلی ندارد و تنها مصرف کننده است. نماد خویشاوندسالاری و الیگارشی حاکمیت!»

یکی از روزنامه‌نگاران البته پاسخ داده چون فالوئرهای اینستاگرام سیداحمد خمینی بیش از پانصر هزار نفر است، پس خبر ازدواج او برای مردم مهم است!

اسماعیل رمضانی مدیر مسئول روزنامه شهروند نیز به منتقدان گفته است: تیتر یک دوروز پیاپی روزنامه ⁧ شهروند ⁩ زلزله بوده پس گلایه اصلی منتقدان روزنامه امروز، چیزی جز پرداختن به ⁧ احمد خمینی ⁩ نیست. براساس کدام دلیل حرفه‌ای و ژورنالیستی انتخاب چنین سوژه داغ و موضوع روز فضای مجازی را رد می‌کنید؟ آیا پرداختن به فرزند هرشخص معروفی ترویج آقازادگی است؟

کانال تلگرامی باشگاه رزونامه‌نگاران در پاسخ به رمضانی نوشت: «شهروند بیش از این که به دنبال انعکاس مشکلات مردم و اخبار آنها باشد به دنبال خبرهای سلبریتی‌هاست، به همین دلیل است که ناگهان در چنین شرایطی که از یک سو زلزله آمده و از دیگر سو سیل در ۱۱ استان راه افتاده، شهروند که خود را فاقد ماموریت می بیند، همچنان به بیراهه خود ادامه می‌دهد.»

حسین دهباشی در پاسخ به حامیان انتشار خبر ازدواج سیداحمد خمینی در توئیتی نوشت: «یادگار یادگار یادگار امام راحل (والاحضرت احمد) با یادگار یادگار یادگار مرجع فقید (والاگهر فاطمه) ازدواج کرده و خبر آن تیتر خبرگزاری‌های #اصلاح‌طلب و از جمله روزنامه‌ جمعیت هلال احمر شده است. ارزش خبری ندارد؟ شرم‌‌آور است؟ نه آقا! یک‌عده نان‌شان در ابراز همین تملق‌ها و خاکساری‌هاست!»

یکی از روحانیون در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «رفتار روزنامه شهروند در اختصاص گزارش ویژه و تیتر یک آن هم با عنوان « ازدواج ناگهانی خمینی جوان» را ظلم به او خانواده خمینی می‌دانم. آن هم فردای روزی که زلزله‌ای مهیب دوباره کرمانشاه را لرزانده و ارگان هلال احمر می‌بایست مشکل مردم و وظیفه سازمانی خود را برجسته کند.»

این اظهارات، احتمالا کم طعنه‌ترین و ساده‌ترین واکنشی بود که به روزنامه شهروند شده بود که داستان ازدواج خمینی جوان را در صفحه اول خود منتشر کرده بود. در حالی که مثلا سایت جماران که مدیران آن توسط بیت امام خمینی منصوب می‌شوند و روزنامه آرمان که عموما اینگونه اخبار را پوشش می‌دهد، این بار حاضر نشدند ماجرای ازدواج فرزند نوه امام خمینی را در صفحه اول خود منعکس کنند. حتی مطلب انتقادی آهنگران در سایت جماران بازنشر شد. 

رپورتاژ با پول بیت المال

به گزارش رویداد۲۴ اصولگرایان هم حسابی از خجالت خمینی جوان و روزنامه شهروند در آمدند. صفحه اینستاگرام دکتر سلام درباره تیتر یک شهروند نوشت: روزنامه شهروند، ارگان رسمی جمعیت هلال احمر در اقدامی عجیب گزارش ویژه خود را به جای توضیح راجع به عملکرد یکساله خود در مناطق زلزله زده و حادثه زلزله ۶.۳ ریشتری شب گذشته کرمانشاه به ازدواج ناگهانی فرزند حسن خمینی اختصاص داد. باید از مسئولان هلال احمر و روزنامه تحت امر آن پرسید رپورتاژ ویژه برای ژن‌های خوب با پول بیت المال و یارانه دولتی چه توجیهی دارد؟

مرتضی درخشان از فعالان رسانه‌ای اصولگرا نیز در مطلبی انتقادی نوشت: ازدواج نتیجه و نبیره و ندیده‌ امام چقدر مهم است؟
 
برای امید دادن به مردم خبر ازدواج سیداحمد خمینی را منتشر کردیم!

روزنامه شهروند در شماره امروز خود سعی کرده به این انتقاد‌ها پاسخ دهد و با اشاره به گزارش‌های مفصل و متعددی که درباره زلزله در روز‌های گذشته منتشر کرده است، نوشته حجم فشار روانی زلزله وپس لرزه‌ها به‌قدری روی مردم بود که «شهروند» به‌عنوان یک رسانه در خدمت مردم، بار دیگر تیتر یک روز پس از زلزله را بدان اختصاص داد: «ماجرای شب دلهره‌آور در سرپل ذهاب». علاوه بر آن گزارش‌های خبری و آموزشی در صفحات داخلی روزنامه در خصوص زلزله و نحوه تعامل با آن درج شده بود. هدف اطلاع رسانی، آموزش و آرام‌سازی مردم بود. از دیگر سو در این مواقع با توجه حداکثری به موضوع نمی‌بایست میزان نا‌امیدی را بالا برد و به حادثه تعمیق بخشید. شاید از همین روی است که خبر یک ازدواج می‌توانست به تعادل بخشی اخبار کمک کند. عکسی از ازدواج خمینی جوان.
 
کامران بارنجی روزنامه نگار در پاسخ به مدیران شهروند، چند مطلب اخیر اینستاگرامی روزنامه شهروند را جمع‌آوری کرده و نوشته است: «از ۴۰ پست اینستاگرامی اخیر روزنامه شهروند، تنها ۳ مطلب مرتبط با هلال احمر که یکی از آن‌ها بازخوانی زلزله رودبار بوده است.» به اعتقاد او برای این روزنامه موضوع زلزله کرمانشاه اهمیت نداشته است.
 
آیا ازدواج سیداحمد خمینی اهمیت داشت؟/ مدیران شهروند: برای امید دادن به مردم خبر ازدواج را منتشر کردیم!
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان