تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷
این فوتبال است، باله نیست

جنجال در نشست خبری برانکو

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در یک نشست خبری متشنج، بازیکنان خود را مستحق برد مقابل حریف سرسخت امروز دانست.
 رویداد۲۴بازی پرسپولیس و ماشین سازی که امروز در تبریز برگزار شد و با برتری پرسپولیس با گل دقایق آخر به پایان رسید، با وجود حاشیه‌های کم در طول بازی، در پایان، پرحاشیه شد؛ به طوری که در نشست خبری برانکوایوانکوویچ حواشی و جنجال‌هایی به وجود آمد.


نشست پرحاشیه


برانکو مثل همیشه نشستش را با سلام به خبرنگاران حاضر و تشکر از بازیکنانش آغاز کرد: «خدمت همه سلام عرض می‌کنم. همانطور که در طول هفته گفتم، می‌دانستیم حریف سختی داریم. تیمی که هفت بازی قبلی اش را مساوی کرد و به جرات می‌توانم بگویم از رقبای ما، سپاهان و استقلال، بهتر بازی کرده بود. ما علیرغم اینکه بدون ۴-۵ بازیکن اصلی مان بازی کردیم با لیاقت این بازی را بردیم. به همین خاطر به بازیکنانم به خاطر اعتماد به نفس و شوقی که داشتند و تا آخرین لحظه دنبال برد بودند، تبریک می‌گویم. همین میل و شوق و اراده منجر به برد ما شد. همینطور به بازیکنان جوانمان که امروز مقابل یک حریف سرسخت و در یک بازی سخت عملکرد خوبی داشتند، تبریک می‌گویم. آن‌ها نشان دادند می‌توانند خیلی موفق بازی کنند. همچنین باید بگویم طبیعی است که می‌خواهیم با نتایج هرچه بهتر این فصل را به پایان برسانیم.


شانس؟ لیاقت داشتیم


برانکو در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره خوش شانس بودن پرسپولیس در این مسابقه گفت: «درمورد شانس فقط می‌توانیم بگوییم بازی را بردیم. با استحقاق و لیاقت این کار را انجام دادیم. چون شانس گل بیشتری داشتیم، بازی را کنترل می‌کردیم واطمینان داشتیم می‌توانیم گل زنیم. این را در آخرین ضربه ایستگاهی بازی می‌توانید به خوبی ببینید که نمی‌خواستیم نتیجه را حفظ کنیم و حتی بازیکنان کم تجربه و جوان را در بخش عقب زمین بازی دادیم و می‌دانستیم با این اعتماد می‌توانیم گل بزنیم.

این فوتبال است و کسی را تحریک نکردیم


خبرنگاری از خبرنگاران تبریزی حاضر در نشست، از برانکو درباره اینکه بازیکنان این تیم تماشاگران را تحریک کرده اند گفت: «شما فکر می‌کنید من مربی‌ای هستم که به بازیکنانم یاد می‌دهم چنین کار‌هایی بکنند؟ من مربی‌ای هستم که به بازیکنانم یاد می‌دهم که فوتبال بازی کنند. به خاطر همین، بازیکنان من در سه سال اخیر دو بار قهرمان شدند؛ چون فوتبال بازی کردیم. سال اول حضورم هم دوم شدیم؛ چون فوتبال بازی کردیم. نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان را بازی کردیم؛ نه برای تحریک کردن این و آن ... به نظر من دنبال دلیل این مسایل در سمت دیگر باشید. بروید فیلم مسابقه را ببینید که آیا کسی این شلوغی را تحریک کرد یا خیر...


برخورد با عالیشاه!


یکی دیگر از خبرنگاران حاضر در نشست از برانکو پرسید: «آیا برخورد انضباطی با بازیکن خاطی مثل عالیشاه می‌کنند؟


برانکو از این سوال متعجب شده و می‌پرسد: «چه کسی را تحریک کرد؟» و خبرنگار ادامه داد: «تحریک تماشاگر که شما گفتید، از اصول من نیست.»


برانکو کمی برافروخته شد: «چرا باید این کار را بکنم؟ تحریک تماشاگران؟ عالیشاه چه کسی را تحریک کرد؟ او درحال دویدن بود و وقتی به توپ نرسید به آن ضربه زد. عالیشاه به توپ نرسید و به آن ضربه زد. اگر بخواهید در هر بازی ۱۵ نفر باید کارت زرد بگیرند.»


خبرنگار: «خب کارت زرد گرفت.»


برانکو که کمی از جو نشست ناراحت به نظر می‌رسید در ادامه گفت: «(عالیشاه) در حال استارت بود. توپ جلوتر از او بود. چه تحریکی؟» در این لحظه، اما پندارخمارلو، مدیررسانه‌ای پرسپولیس از خبرنگاران خواست که سوال بعدی را بپرسند.


در ادامه برخی از خبرنگاران تقاضای انجام سوال از برانکو داشتند و حتی برخی سوال‌ها در شلوغی سالن گم شد؛ اما برانکو دوباره صحبت را خودش در دست گرفت: «من به هر حال عصبانیت شما را درک می‌کنم. درک می‌کنم که هوادار تراکتور یا ماشین سازی هستید...»


این حرف برانکو باعث شد صدای خبرنگاران بالا برود و نسبت به این حرف اعتراض کنند. خبرنگاری گفت: «اشتباه نکنید... ما طرفدار تیمی نیستیم...» خبرنگار دیگری گفت: «خبرنگار نباید طرفدار تیمی باشد.» جو سالن حسابی شلوغ شد. برانکو از آن‌ها خواست که سکوت کنند و گفت: «البته حق هم دارید.»، اما از میان خبرنگاران که حسابی سالن را شلوغ کرده بودند، یکی از آنان گفت: «ما طرفدار نیستیم... ما مخالف تحریک تماشاگران هستیم... برانکو بازهم آن‌ها را به سکوت فراخواند و خواست که اجازه بدهند پاسخشان را بدهد.


خبرنگار گفت: «ما می‌گوییم چرا حاشیه ایجاد کرد. ما طرفدار فوتبال سالم هستیم؛ چه ماشین سازی و پرسپولیس...»


در همین لحظه خمارلو، مدیررسانه‌ای پرسپولیس گفت: «از دقیقه یک تا نود طرفداران ماشین سازی...» که برانکو که در این کنفرانس کمی ناراحت‌تر از همیشه به نظر می‌رسید و انگار فضا برای او آزاردهنده بود، باردیگر صحبت را در دست گرفت و گفت: «آقا، این بازی فوتبال است. چند تا بازیکن ماشین سازی خودشان را زمین زدند و افتادند و به قول شما سعی کردند تحریک کنند.»


حرف‌های برانکو باردیگر سالن را به هم ریخت و خبرنگاران هرکدام نسبت به این موضوع اعتراض داشتند که برانکو گفت: «این رقص باله نیست. فوتبال است...» در همین لحظه یکی از خبرنگاران با صدای بلند گفت: «آقای سیدجلال حسینی چند دقیقه با تاخیر، بازی را شروع کردند.» که در همین لحظه مسئولان جلسه از خبرنگاران خواستند که سوال هایشان را بپرسندو وارد فاز اعتراض نشوند.


بازگشت آرامش


در بخش بعدی آرامش باردیگر به جلسه بازگشت و برانکو گفت: «ما همزمان دو لیگ را بازی کردیم. لیگ ایران که طبیعی است. همه تیم‌ها انگیزه مضاعف دارند که مقابل قهرمان کشور بهتر بازی کنند. اما درباره لیگ قهرمانان آسیا باید بگویم ما ۵ روز قبل از فینال لیگ قهرمانان آسیا، با سایپا بازی کردیم که بازی سنگینی بود؛ اما هیچ گله‌ای نکردیم. الان هم هیچ گله‌ای نداریم و خب طبیعی است خستگی بر بازیکنان عارض می‌شود. در ۶ بازی لیگ قهرمانان آن هم نه در مرحله گروهی، بلکه در مراحل یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال یعنی با قوی‌ترین رقیبان بازی کرده ایم. قبل از بازی با الدحیل هم که دربی داشتیم و هیچ گله‌ای نکردیم و از هیچکسی هم نه کمک خواستیم و نه نمی‌خواهیم.»


بازیکن جدید می‌آوریم


برانکو با بیان اینکه تیمش بازیکن جدید خواهد آورد گفت: طبیعی است بازیکن جدید خواهیم آورد. ما مقابل ماشین سازی هم نشان دادیم که قوی هستیم؛ با اینکه تیم قوی و اذیت کننده‌ای بود. رضا خالقی فر را ببینید. بازیکن سابق ما تمام توانش را گذاشت تا تیمش برنده شود و این برای من مایه افتخار است و دمش گرم. او یک بازیکن حرفه‌ای است و به او تبریک می‌گویم. من دنبال بهانه نیستم و به بازیکنان خودم هم تبریک می‌گویم. ما از کسی کمک نمی‌خواهیم و با این بازیکنان و هواداران افتخار می‌کنیم که قهرمان هستیم.


ماهینی و انصاری و بقیه


برانکو درباره بازیکنان مصدوم پرسپولیس هم گفت: «ماهینی تا عید نوروز آماده می‌شود؛ اما متاسفانه انصاری تا پایان فصل نیست. سیامک نعمت مصدومیت سبکی دارد و همینطور شایان مصلح که احتمالا به زودی آماده بازی می‌شوند. کمال کامیابی نیا نیز به خاطر سه کارت شدن و مصدومیت مختصر همراه ما نبود. به هرحال اکنون تمام تمرکز روی بازی‌های لیگ است و بعد از آنکه نیم فصل تمام شد، به اندازه کافی وقت خواهیم داشت شرایط و بازیکنان را آنالیز کنیم؛ اما تقریبا می‌خواهم بگویم لیست بازیکنان بالای هجده سالمان تکمیل است.


گرشاسبی برود؟

برانکو در پاسخ خبرنگاری درباره تغییرات مدیریتی گفت: «البته این سوال مربوط به من نیست. من در جریان نیستم. این موضوع مربوط به قانون و مقررات دولت می‌شود و من فقط می‌توانم از گرشاسبی و کادرهیات مدیره تشکر کنم. تلاشی که همه کردیم، نه فقط به وسیله من و بازیکنان، بلکه به کمک مدیریت و کادرفنی و در کنار آن‌ها هواداران پرشورمان تبدیل به موفقیت شده است.
منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عالیشاه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان