تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷

با این روش‌ها از پیری پوستتان جلوگیری کنید

با افزایش سن، پوست شادابی و خاصیت ارتجاعی خود را ازدست داده و دچار چین‌وچروک می‌شود‎
 رویداد۲۴با بالا رفتن سن و قدم گذاشتن در سالخوردگی، تضعیف پوست آغازشده و پوست صورت و گردن دچار افتادگی و چین‌وچروک می‌شوند که می‌توان با انجام فعالیت‌هایی، چون استفاده از کرم ضد آفتاب و مرطوب‌کننده، مصرف آب کافی، ماساژ و ورزش صورت از آن جلوگیری کرد.



سالخوردگی سنی است که منجر به افتادگی پوست، تضعیف کلاژن و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. درواقع با افزایش سن و پیر شدن، پوست شادابی و خاصیت ارتجاعی خود را ازدست‌داده و دچار افتادگی و چین‌وچروک می‌شود.



سالخوردگی سنی است که منجر به افتادگی پوست، تضعیف کلاژن و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود؛ اما می‌توان با در نظر گرفتن چند مرحله ساده از تضعیف پوست و مشکلاتی که پس آن ایجاد خواهد شد، جلوگیری کرد.



به باور محققان، همزمان با افزایش سن می‌توان با در نظر گرفتن چند مرحله ساده از تضعیف پوست و مشکلاتی که پس آن ایجاد خواهد شد، جلوگیری کرد. نیلیشواری باساک (Neeleshwari Basak) صاحب موسسه جهانی جراحی زیبایی و مدیرعامل یک شرکت مشاوره زیبایی در این رابطه اظهار داشت، می‌توان فهرستی از کار‌هایی که برای سلامت پوست و جلوگیری از تضعیف آن مفید است را در نظر گرفته و آن‌ها را به کاربرد.


سلامت پوست

برخی از ورزش‌های صورت می‌تواند به کاهش تضعیف پوست صورت کمک کند‎



در اینجا به تعدادی از این کار‌های اشاره می‌شود:



به کاربردن کرم ضد آفتاب با اس پی اف (SPF) مناسب:

آسیب اشعه یوی (UV) یا همان اشعه فرابنفش باعث کاهش استحکام پوست می‌شود، بنابراین استفاده از مرطوب‌کننده به همراه کرم ضد آفتاب با اس پی اف مناسب در طول روز می‌تواند ساده‌ترین راه برای جلوگیری از افتادگی پوست و صدمات ناشی از این اشعه شود.



استفاده از مرطوب‌کننده

مرطوب نگه‌داشتن پوست با کرم‌های مرطوب‌کننده حاوی ویتامین‌های C. و E. در زمان‌های صبح و شب می‌تواند کمک به سزایی در سالم نگه‌داشتن پوست کند. بهتر است این مرطوب‌کننده‌ها را برای صورت و گردن خود به کار ببرید تا رطوبت پوست در این بخش‌ها که خیلی زود دچار چین‌وچروک و افتادگی می‌شوند، بهتر حفظ شده و صاف و شفاف باقی بماند. قابل‌ذکر است که استفاده از آب کافی و داشتن پوست هیدراته در جلوگیری از چین‌وچروک پوست بسیار مؤثر بوده و کمک‌کننده است و به‌نوعی رطوبت پوست را از درون افزایش می‌دهد. توصیه می‌شود تا مرطوب‌کننده‌های حاوی آلوئه ورا، پروتئین سویا، ویتامین C، ویتامین E. ویتامین A. را برای پوست خود انتخاب کنید.



ماساژ مناسب

بهتر است پوست هیدراته باشد و با مصرف آب کافی می‌توان آن را به دست آورد. در این صورت ماساژ دادن صورت موجب گردش خون بهتر در پوست این بخش‌ها شده و اثری مفید برای سلامت پوست ایجاد کرد. توصیه می‌شود ماساژ صورت به شکل دایره وار و ماساژ گردش از پایین به بالا انجام شود تا تضعیف پوست در این مناطق به حداقل برسد.



ورزش صورت

برخی از ورزش‌های صورت می‌تواند به کاهش تضعیف پوست صورت کمک کند. انجام منظم ورزش‌های صورت از کشیدن شدن پوست و ایجاد افتادگی و چین‌وچروک جلوگیری می‌کند. یکی از این تمرین‌ها این است که لبخند بزنید بدون اینکه گونه‌هایتان حرکت کند و چند ثانیه به همان صورت بمانید سپس آزاد شوید. این تمرین را می‌توانید روزانه ده بار انجام دهید. یکی دیگر از ورزش‌های صورت این است که به پهنای صورتتان لبخند زده و انگشتان خود را در بالای گونه‌های خود قرار داده و به مدت ۱۰ ثانیه فشار دهید. این تمرین را می‌توانید روزانه پنج بار تکرار کنید.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان