تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۰۹ آذر ۱۳۹۷

اعلام آمادگی عربستان برای تأمین نیاز‌های نفتی هند

بن سلمان در دیدار با نخست‌وزیر هند در پایتخت آرژانتین، از آمادگی عربستان برای تأمین تمامی نیاز نفت هند خبر داد.
رویداد۲۴ محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی و «نارندا مودی» نخست‌وزیر هند امروز (جمعه) در «بوینس آیرس» پایتخت آرژانتین و در حاشیه نشست «گروه ۲۰» دیدار و گفتگو کردند.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان (واس) در این دیدار، طرفین در خصوص آمادگی عربستان برای تأمین تمامی نیاز نفت و مشتقات نفتی هند و همچنین سرمایه‌گذاری شرکت آرامکو به خصوص در پالایشگاه بزرگ نفت هند در ساحل غربی این کشور گفتگو و رایزنی کردند.

همچنین دو طرف در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش انرژی خورشیدی هند از طریق «صندوق سرمایه‌گذاری عربستان-ژاپن» (SVF) و از سوی شرکت‌های سعودی توافق کردند.

با وجود اینکه عربستان طی سال‌های گذشته همواره مقام اول صادرکننده نفت به هند را بر عهده داشت، اما پس از کاهش واردات از ایران، هند به جای عربستان، خرید نفت از عراق را افزایش داد؛ به طوریکه در ماه آگوست گذشته هند روزانه ۱.۲ میلیون بشکه نفت از عراق خریده بود.

ایران در ماه سپتامبر همچنان سومین تامین کننده نفت هند پس از عراق و عربستان بوده است، اما ایران در ماه اکتبر حجم صادرات نفتی خود به هند را نسبت به ماه مشابه سال گذشته سه برابر افزایش داد و به رقم ۷۸۹ هزار بشکه در روز رساند. این در حالی است که در همین ماه، عربستان روزانه ۶۹۷ هزار بشکه نفت به هند صادر کرده بود.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان