تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

دلیل حمله ۲۰:۳۰ به آذری جهرمی چه بود؟/ هزینه سنگین مخالفت با فیلترینگ تلگرام برای وزیر جوان

حملات صدا و سیما به وزیر ارتباطات به بهانه عدم حمایت از پیام رسان‌های داخلی از زمان فیلترینگ تلگرام و مخالفت آذری جهرمی آغاز شده است.
وزیر جوان اطلاعاتی دولت، محور حملات جریان اصولگرایی
رویداد۲۴ آذری جهرمی مدت‌هاست چهره محبوب صداوسیما نیست؛ اگرچه وزیر جوان ممنوع التصویر نیست اما این روزها چهره مورد علاقه اصولگرایان صداوسیما نیز به شمار نمی‌رود. تلویزیون مدتی است دنبال بهانه‌های ریز و درشت برای هجمه به آذری جهرمی می‌گردد. هفته گذشته این بهانه بار دیگر جور شد و برنامه خبری ۲۰:۳۰ در گزارشی از بی‌اعتنایی وزیر به پیام‌رسان‌های داخلی گفت و خدمات دولت از جمله ارائه پهنای باند رایگان، نیم بها شدن مصرف آن‌ها برای کاربران و ارائه فضای مراکز داده رایگان را تکذیب کرد.
 
آذری جهرمی بلافاصله در توئیتر خود نوشت: «وام به پیام رسان‌ها؛ ارائه پهنای باند رایگان، نیم بها شدن مصرف آن‌ها برای کاربران، ارائه فضای مراکز داده رایگان به آن‌ها که در مصوبه شورای عالی فضای مجازی در حمایت از پیام رسان‌ها آمده و در بیانیه‌ای مدیران پیام رسان‌ها آن را تایید کرده‌اند، یک‌جا در ۲۰:۳۰ تکذیب شد.»
 
او از هشتگ معاونت سیاسی صدا و سیما نیز در توییت‌های خود علیه ۲۰:۳۰ استفاده کرد. معاونتی که تمام برنامه‌های خبری در آن تهیه و پخش می‌شود. این معاونت یکبار پیش از این در جریان انتشار اخبار فیلترینگ تلگرام به دلیل انتشار یک گزارش خلاف واقع توبیخ شد.
 
آذری جهرمی در توئیت دیگری دلیل مصاحبه نکردن با صدا و سیما را از پیش دیکته شدن گزارش‌های خبری تلویزیون خوانده خود نوشت: امشب  با ۲۰:۳۰ مصاحبه نکردم. گزارشی که تدوینش از قبل دیکته شده ارزش مصاحبه ندارد.

اما داستان به همین جا ختم نشد. برنامه خبری ۲۰:۳۰ روز بعد در گزارش دیگری اعلام کرد: «مسئول محترمی برای دفاع از عملکردش در حمایت از پبام‌رسان‌های داخلی به پیام‌رسان خارجی غیر قانونی (منظور توئیتر) رفته و آنجا علیه ۲۰:۳۰ پیام زده است.»
 
این برنامه خبری با انتقاد از عملکرد وزارت ارتباطات در حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی به درخواست آن‌ها برای گفت‌وگو با آذری جهرمی اشاره کرده و گفته «وزیر ارتباطات ترجیح داده از توییتر برای پاسخگویی استفاده کند.»
 
۲۰:۳۰ در حالی استفاده وزیر ارتباطات از این شبکه اجتماعی را غیر قانونی خوانده که تهیه‌کنندگان برنامه در همان گزارش خبری به آن استناد کرده بودند؛ از طرفی این شبکه اجتماعی مورد توجه تعداد قابل ملاحظه‌ای از مقامات عالی نظام است. از فهرست بلندبالای مقام‌های جمهوری اسلامی ایران که در توییتر عضویت دارند، می‌توان به حساب کاربری فارسی و انگلیسی رهبر انقلاب، رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور سخنگوی شورای نگهبان، نائب رئیس مجلس و ... اشاره کرد. علاوه بر این تقریبا همه اعضای کابینه و مشاوران و معاونان رییس جمهور و نمایندگان مجلس در این شبکه اجتماعی حساب کاربری شخصی دارند و روزانه از این طریق با مردم ارتباط مستقیم برقرار می‌کنند.

از بین چهره‌های اصولگرایی که در توییتر حساب شخصی داشته و فعالیت گسترده‌ای دارند می‌توان به محسن رضایی، غلامعلی حداد عادل، علیرضا پناهیان، محمود احمدی نژاد، ابراهیم رئیسی، عزت الله ضرغامی، الیاس نادران، مرضیه وحید دستجردی، علیرضا زاکانی و احمد توکلی اشاره کرد.
 
انتخاب آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و جوان‌ترین عضو کابینه حسن روحانی در مرداد ۹۶ با واکنش تند اصلاح طلبان همراه بود. او ابتدا بخاطر سابقه کار در نهادهای اطلاعاتی چندان مورد حمایت اصلاح‌طلبان نبود. در جریان رای اعتماد مجلس نیز مهمترین منتقدان آذری جهرمی فراکسیون امید و مهمترین حامیان او، اصولگرایان فراکسیون‌های ولایی و مستقلین ولایی بودند. جالب آنکه به مرور زمان جای منتقدان و موافقان تغییر کرد؛ آغاز این چرخش، مخالفت او با فیلترینگ تلگرام بود. اختلاف نظر شدید او با قوه قضائیه در ماجرای فیلترینگ، حمایت افکار عمومی از آذری جهرمی را همچنان بیشتر کرد.
 
این روزها وزیر جوان چهره محبوبی در کابینه است و حمایت افکار عمومی را در پشت خود دارد؛ حمایتی آنقدر قوی که بتواند پاسخ به ادعای سازمان پدافند غیرعامل و سخنان سخنگوی قوه قضایی هرا به مردم ارجاع بدهد و پاسخی مثبت در فضای مجازی بگیرد.
 
 
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان