تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷
اردوغان:

خاشقچی در ۷ دقیقه کشته شده است/ شواهد قتل او را به کشور‌هایی مانند آمریکا و انگلستان داده‌ایم/ تلاش کردیم تمام ابهامات این جنایت را افشا کنیم

اردوغان گفت واقعیت جنایت قتل جمال خاشقجی که عربستان سعی کرد ابتدا آن را انکار و واقعیت را مخدوش کند و نهایتا به آن اعتراف کرد موضع قاطع ترکیه را به اثبات رساند.
اردوغان: موضع بن‌سلمان درباره قتل خاشقجی را قبول ندارم/قصد ضرر زدن به خاندان سلطنتی را نداریم
رویداد۲۴ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در کنفرانس خبری در پایان اجلاس سران گروه ۲۰ در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین اظهار کرد: ترکیه قصد ندارد به خاندان سلطنتی در عربستان ضرر برساند در واقع شناسایی عاملان قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی به نفع خود عربستان هم هست.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دادستان کل عربستان را برای تحقیق درباره قتل خاشقجی به ترکیه فرستاد، اما او هیچ اطلاعاتی به آنکارا ارائه نکرد.

وی خاطرنشان کرد، کشورش ادله و شواهدی دارد که نشان می‌دهند خاشقجی در عرض هفت و نیم دقیقه کشته شده و این ادله را به هر کشوری که درخواست کرده از جمله آمریکا، انگلیس و عربستان داده است.

رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد، آنکارا تا زمان مشخص نشدن آمر قتل خاشقجی آرام نخواهد گرفت و این به مصلحت عربستان است.

اردوغان افزود: این گفته بن سلمان که نمی‌توان به ادعایی ثابت نشده کسی را در قتل خاشقجی متهم کرد را قبول ندارد. او بعد از دیدار با رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که موضع‌گیری بن سلمان را درباره این جنایت قبول ندارد.

وی افزود، نخست وزیر کانادا موضوع خاشقجی را با محمد بن سلمان مطرح کرد جوابی به او داد که من آن را باور نمی‌کنم.

اردوغان تصریح کرد: از همان لحظه اولی که ما متوجه جنایت شدیم تمام توان خود را برای افشای ابهامان آن به کار گرفتیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه از عربستان خواست مظنونان قتل خاشقجی را تحویل دهد و همچنین نسبت به محاکمه آن‌ها در عربستان ابراز نارضایتی کرد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان