تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷
روحانی در جمع مردم شاهرود؛

نفتمان را می‌فروشیم و آمریکا نمی‌تواند جلوی این کار را بگیرد

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع مردم شاهرودآغاز شد.

 رویداد۲۴حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در نخستین برنامه خود در این سفر، با حضور در ورزشگاه تختی شاهرود در جمع مردم این شهرستان سخنرانی کرد. حضور و سخنرانی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار می‌شود، از دیگر برنامه‌های روز نخست سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان است.

روحانی پیش از این، ۳۱ فروردین سال ۱۳۹۵ و در جریان دور نخست سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید به استان سمنان سفر کرده بود.

آمریکا بداند اگر روزی بخواهد جلوی فروش نفت ایران را بگیرد نفتی از خلیج فارس خارج نخواهد شد

اهم سخنان رئیس جمهوری در جمع مردم شاهرود را در ادامه می‌خوانید:

-آمریکا بداند اگر روزی بخواهد جلوی فروش نفت ایران را بگیرد نفتی از خلیج فارس خارج نخواهد شد.

_امروز روز بزرگ آزمایش و روزی تاریخی برای ملت ایران است.

_امروز روزی است که بعد از ۴۰سال مبارزه با آمریکا، به پیروزی‌های کم نظیری دست یافته‌ایم.

_آمریکا به دنبال کودتا در کشور ما بود و ناموفق بود. آمریکا به دنبال تحریم ملت ایران بود و ناموفق بود.

_آمریکا اعلام کرد که ایران را از صادرات نفت محروم می‌کند. آمریکا اعلام کرد که ایران را در منطقه و جهان منزوی خواهد کرد.

_ملت ایران ثابت خواهد کرد که پیروز نهایی این نبرد خواهد بود.

_آمریکا بداند ما نفت‌مان را می‌فروشیم و قادر نیست جلو نفت ایران را بگیرد.

-آمریکا به دنبال آن است که اروپا چین و هند و همسایگان ایران را از ایران جدا کند. این‌ در حالی است که ما دشمن هیچ ملتی از همسایگان خود نیستیم و نخواهیم بود. آمریکا نمی‌تواند میان ایران و همسایگان او و همچنین کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد کند.

- مردم در هفته‌های آتی شاهد خواهند بود که در شرایطی که آمریکا می‌خواست ما نتوانیم بودجه سالم و متعادلی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کنیم، ان‌شاء‌الله در ۲۵ آذر ماه امسال دولت بودجه سال آینده را تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد کرد.

-در بودجه سال آینده کالاهای اساسی مردم را با قیمتی مناسب تنظیم خواهیم کرد. همچنین به حقوق بگیران ثابت که در فشار قرار دارند در بودجه سال آینده در حد توان و امکان دولت کمک خواهد شد. همچنین به حقوق حقوق بگیران و بازنشستگان در سال ۹۸ ، ۲۰ درصد اضافه خواهد شد.

- کشور در بحران قرار ندارد و نخواهد بود و ابر تورم و ابر بیکاری ما را تهدید نخواهد کرد؛ عده ای به ناروا و نادانسته این حرف‌ها را در روزنامه‌ ها و تبلیغات خود مطرح کرده‌اند.

-مساله آب، یکی از معضلات امروز استان سمنان و کل کشور است. مساله آب مشکلی بزرگ و عمومی و ملی است که باید برای آن به دنبال راهکارهایی باشیم.

- امروز از نظر دولت مشکلات انتقال آب از شمال ایران به استان سمنان بر طرف شده است و کارهای مطالعاتی مربوطه نیز انجام شده است. از فردا صبح اگر سرمایه‌داری بخواهد برای انتقال آب از شمال به مرکزیت کشور از جمله سمنان اقدام کند دولت این آمادگی را دارد تا امکانات لازم را در اختیار او قرار دهد.

- در حال‌ حاضر ۹۷ درصد از جمعیت این استان دارای گاز هستند و ۱۸ روستا نیز در دست اقدام برای گازرسانی هستند.

- برای سفر جاری نیز ۷۸ پروژه‌ با ۱۴۶۶ میلیارد تومان مورد توجه دولت است که عناوین آنها در جلسه شورای اداری اعلام می‌شود و دولت اجرای آنها را پیگیری خواهد کرد.

 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان