تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷
چند نکته دربارۀ یک عکس و اتفاق تاریخی؛

احمدی نژادی‌ها و جشن «سپاس شهنشاها»

چهره نزدیک به احمدی نژاد عکسی منتشر کرده و نوشته مهدی کروبی و عسکراولادی در مراسمی شرکت کرده‌اند که موضوعش اظهار وفاداری به محمدرضا شاه پهلوی بوده است.
رویداد۲۴ در بهمن ۱۳۵۵ شماری از فعالان سیاسی زندانی مذهبی در مراسمی شرکت داده شده و آزاد شدند. بعد از انقلاب کمتر به این موضوع پرداخته می‌شد، اما پس از رانده شدن احمدی نژاد از اردوگاه اصول‌گرایان نزدیکان او دوباره سراغ این موضوع رفته اند.
 
چهرۀ رسانه‌ای نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در توییتر خود تصویری منتشر کرده و در توضیح آن نوشته است: «تصویری تاریخی از مراسم جشن سپاس، ویژه ابراز ندامت و وفاداری به رژیم پهلوی. زندانیان حاضر در این تصویر پس از اعلام عبارت سپاس شهنشا‌ها از زندان آزاد شدند» و به صورت مشخص به حضور مهدی کروبی و مرحوم حاج حبیب الله عسگر اولادی در این تصویر اشاره کرده است.

این اولین بار نیست که عبدالرضا داوری این موضوع را پیش می‌کشد. البته سال‌ها و شاید قریب سی سال در سطح رسمی این موضوع مسکوت بود و بر پایۀ توافقی نانوشته، چون دو نماد چپ و راست سنتی در این تصویر حضور داشتند زیاد به آن پرداخته نمی‌شد.

پیش از این در دوران مدیریت علی اکبر جوانفکر بر روزنامه ایران و پس از انشعاب «احمدی نژاد – رحیم مشایی» از جناح راست و در پاسخ به انتقادات حزب مؤتلفه از برکشیدۀ خودشان و در واکنش به سرکشی‌های احمدی نژاد ۹۰ به بعد، اما به تصور خود این برگ را رو کردند.
احمدی نژادی‌ها و جشن «سپاس شهنشاها»
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان