تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷
سردار دهقان:

دشمنان به شدت از رویارویی مستقیم با ملت ما واهمه دارند

وزیر سابق دفاع گفت: امروز به برکت تجارب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به جایگاهی رسیده‌ایم که دشمنان ما به شدت از رویارویی مستقیم با ملت ما واهمه دارند.

دشمنان به شدت از رویارویی مستقیم با ملت ما واهمه دارند

رویداد۲۴ سردار حسین دهقان مشاور فرمانده معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح عصر امروز در مراسم اختتامیه کنگره بزرگداشت شهدای گمنام که در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات امروز جامعه ما بیگانگی افراد با تاریخ کشور است.

وی ادامه داد: شاید بتوانیم بگوئیم بسیاری از ملت ما از تاریخ قبل از انقلاب و چرایی آن و تحولاتی که به واسطه انقلاب در منطقه و جهان رخ داد بی خبر هستند و بسیاری نمی‌دانند قبل از انقلاب اسلامی کجا بودیم و امروز به کجا رسیده‌ایم.

وزیر سابق دفاع یکی دیگر از ویژگی جامعه امروز ایران را توجه به مسائل منفی دانست و گفت: بیشتر ما مسائل منفی را بدون دلیل می‌پذیرند اما مسائل مثبت را تنها با دلایل قوی می‌پذیریم، از سوی دیگر دچار خود کم بینی هستیم و فکر می‌کنیم همه جوامع از ما پیشرفت‌تر و موفق‌تر هستند و شرایطی بهتر دارند، در نتیجه با این تفکر شرایط رشد و ترقی را برای خود نمی‌بینیم ، در حالی که ایجاد تفکر مثبت فردی و جمعی می‌تواند موجب حرکت و شکوفایی جامعه شود.

سردار دهقان با اشاره به ویژگی‌های شهدا تصریح کرد: شهدا انسانهایی بودند که آینده را در دستان خود می‌دیدند و با اشتیاقی فراوان به سمت آن می‌رفتند و به آن دست می‌یافتند. براساس آمار ۷۶ درصد شهدا ما سنی بین ۱۹ تا ۲۷ سال داشتند، وقتی به وصیت نامه شهیدان توجه می‌کنیم متوجه یک تحول عظیم در این عزیزان می‌شویم، آنها چیزهای‌هایی می‌دیدند که ما نمی‌بینیم و این جایگاه به دلیل تسلیم بودن آنها در برابر خدا به دست آمده است.

وی با اشاره به شرایط کشور در آغاز جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: در شرایطی جنگ بر ملت ما تحمیل شد که آمادگی مقابله نداشتیم و یک سال طول کشید تا به خود آمده و سازمانی برای مقابله با اشغالگران ایجاد شود. در این زمان مردم بودند که با تمام وجود در برابر دشمن ایستادگی کردند به عنوان مثال در خرمشهر مردم ۳۳ روز در برابر ارتش عراق که آمده بود چند روزه به تهران برسند ایستادگی کردند.

وزیر سابق دفاع روحیه شهادت‌طلبی و فرهنگ عظیم عاشورا را موجب پیروزی در دفاع مقدس دانست و گفت: امروز به برکت تجارب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به جایگاهی رسیده‌ایم که دشمنان ما به شدت از رویارویی مستقیم با ملت ما واهمه دارند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان