تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

شهادت فرمانده ارشد حزب‌الله در سوریه

مصطفی بدرالدین فرمانده ارشد شاخه مقاومت جنبش حزب الله لبنان در پی وقوع انفجاری بزرگ بامداد امروز (جمعه) در نزدیکی فرودگاه نظامی دمشق به شهادت رسید.
رویداد24- مصطفی بدرالدین فرمانده ارشد شاخه مقاومت جنبش حزب الله لبنان در پی وقوع انفجاری بزرگ بامداد امروز (جمعه) در نزدیکی فرودگاه نظامی دمشق به شهادت رسید.

شبکه خبری «المیادین» در خبری فوری از شهادت «سید مصطفی بدرالدین» ملقب به «سید ذوالفقار»، فرمانده کل شاخه نظامی حزب الله در سوریه خبر داد.

شبکه خبری المیادین در خبر فوری خود  ابتدا اعلام کرد که بدرالدین در حمله موشکی بامداد روز جمعه (امروز) جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مقرش در نزدیکی فرودگاه نظامی دمشق، به همراه گروهی از همراهانش به شهادت رسید.

حزب الله لبنان اما دقایقی بعد با صدور بیانیه ای خبر شهادت فرمانده کل شاخه نظامی خود در سوریه را در پی «وقوع انفجاری» در مقر حزب الله در فرودگاه نظامی دمشق اعلام کرد و این ضایعه را تسلیت گفت.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: تحقیق درباره ماهیت این انفجار و دلایل آن صورت خواهد گرفت و اینکه آیا این انفجار در نتیجه بمباران هوایی،‌ یا موشکی یا توپخانه ای بوده است یا خیر؟ بزودی نتایج این تحقیق را اعلام خواهیم کرد».

حزب الله در این بیانیه افزود: مصطفی بدالدین چند ماه پیش تاکید کرد که از سوریه بازنخواهد گشت؛ مگر اینکه شهید شود یا پرچمدار پیروزی باشد. او فرمانده جهادگر بزرگی بود که امروز پیکرش با پرچم پیروزی به میهن بازگشت.

براساس این بیانیه، مصطفی بدر الدین در مقابله با گروههای تکفیری در سوریه که نوک پیکان طرح آمریکایی- صهیونیستی در منطقه هستند، سرسختانه جهاد و مبارزه کرد.

حزب الله افزود: مصطفی بدرالدین بعد از زندگی سرشار از جهاد، اسارت و جراحت و دستاوردهای ویژه عظیم، با شهادت به حیات خود پایان داد و به قافله فرماندهان شهید از جمله یار و همقطار عزیز خود شهید فرمانده حاج عماد مغنیه پیوست.

شهید مصطفی بدرالدین برادر همسر و جانشین سردار شهید «حاج عماد مغنیه»، فرمانده سابق شاخه نظامی حزب الله بود. نام او همواره به عنوان یکی از مبارزان علیه رژیم صهیونیستی معروف بود. وی از سال 1982 هنگامی‌که از زندان کویت آزاد شد و فعالیت جهادی و مبارزاتی خود را در دوایر حساس امنیتی و نظامی مقاومت آغاز کرد، همواره از سوی سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس تحت تعقیب قرار داشته و بارها از عملیات ترور جان سالم بدر برده بود.

سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس بر این باور بودند که شهید بدرالدین در پس بزرگترین عملیات مقاومت در شناسایی و انهدام شبکه‌های جاسوسی آنها در لبنان و سوریه و بازداشت عوامل آنها در این شبکه‌ها قرار دارد.

شهید بدرالدین به سبب زندگی سراسر مبارزه و جهادش علیه صهیونیست ها الگوی مبارزاتی بسیاری از جوانان لبنانی ها بوده و همین مناسبت نیز دشمنان او در رسانه های وابسته به صهیونیسم بین الملل برای انحراف افکار عمومی هیچگاه از اتهام زنی به او دست برنداشتند تا شاید از این طریق شخصیت او را در نزد هوادارانش تخریب و از الگوگیری زنداگی مبارزاتی وی جلوگیری کنند.

پس از آن وی به دست داشتن در ترور «رفیق حریری»، نخست وزیر اسبق لبنان متهم و تلاش شد با معرفی کردن وی به عنوان تروریست، امکان پیگرد او را در هر نقطه از جهان فراهم کنند.

پس از ترور شهید «عماد مغنیه» مسئولیت هدایت و راهبری شاخه نظامی حزب الله را برعهده گرفت. با آغاز بحران سوریه و ورود آن به مرحله نظامی، شهید بدرالدین حضور در این عرصه و مبارزه با گروه‌های تکفیری را وظیفه خود شمرد. وی سال گذشته در دیداری خصوصی به یکی از فعالان رسانه‌ای لبنان گفته بود: «وظیفه من مبارزه با توطئه‌های این کشورهاست و مبارزه در لبنان یا سوریه یا هر جای دیگر جز با در دست گرفتن پرچم پیروزی و با رسیدن به شهادت رها نخواهم کرد».
منبع: فارس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان