تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷
چرا ما را احمق فرض می‌کنند؟

برانکو: رفتارها علیه پرسپولیس شرم آور است / هر کاری می‌کنند که قهرمان نشویم اما می‌شویم

سرمربی پرسپولیس تهران در نشست خبری پس از دیدار برابر ذوب‌آهن نسبت به عملکرد داوری علیه سرخپوشان اعتراض کرد.

برانکو: رفتارها علیه پرسپولیس شرم آور است / هر کاری می‌کنند که قهرمان نشویم اما می‌شویم

رویداد۲۴ برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پس از دیدار مقابل ذوب آهن اصفهان گفت: تبریک می‌گویم به بازیکنانم بابت این برد. این پیروزی مهم و همین طور هواداران‌مان که دوباره با تشویق شان ما را به سمت برد هدایت کردند تا بتوانیم تا پایان نیم فصل امتیازها را جمع کنیم. به طور خاص تبریک می‌گویم که بعد از فینال لیگ قهرمانان از ۴ بازی ۳ برد داشتیم که از نظر انگیزشی بسیار سخت بود و خصوصیات یک تیم برنده را بازیکنانم نشان دادند. شرم آور است که نسبت به قهرمان ایران و نایب قهرمان آسیا اینگونه رفتار می شود. تیمی که این همه هوادار دارد. در خانه و بیرون از خانه نمی‌توانیم یک داوری نرمال داشته باشیم. یک نامه به باشگاه بفرستند بگویند که شما نمی‌توانید قهرمان شوید و ما هم با آرامش بازی ها را دنبال می‌کنیم! اگر قرار است پیروز نشویم، بگویند که هزینه نکنیم و به شهرستان‌ها نرویم و بازیکنان هم خسته نشوند. از سازمان لیگ می‌خواهیم به این موضوع رسیدگی کنند. به کمیته داوران مراتب اعتراض رسمی خودمان را اعلام می‌کنیم. ما نمی‌خواهیم به نفع ما بگیرند چون این اتفاق نیافتاده است. می‌خواهیم داوران اشتباه نکنند.

سرمربی پرسپولیس درباره کارت‌های زدی که بازیکنان این تیم به خاطر اعتراض به داور دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: صحبت کردن درباره این موضوع راحت است. شما حق دارید که ایراد بگیرید. در جلسه قبل از بازی بیش از جلسه فنی را به صحبت درباره داوری گذراندم. گفتم که چه چیزی در انتظار ما است. ما تجربه بدی از داوری‌ها در بازی با ذوب آهن داشتیم. من نمی‌دانم چرا کمال کامیابی‌نیا کارت زرد گرفت. هر دو بازیکن به هم خوردند. فقط بازیکن ذوب آهن افتاد زمین که کمال کارت زرد گرفت. بازیکنان جوان نسبت به بی‌عدالتی حساس هستند. چرا گل ما مقابل ماشین‌سازی را قبول نکردند؟ چرا گل آفساید سایپا را مردود اعلام نکردند؟ داور خطای بازیکنان ذوب آهن را نمی‌گیرد تا کرنر و اوت بگیرند. ما مربیان داوران بهتری هستیم چون در زمین هستیم. فکر می‌کنند ما متوجه نمی‌شویم؟ من می‌توانم عمدا در تمرین بد داوری کنم؟ چرا ما را احمق فرض می‌کنند؟

برانکو در واکنش به اینکه آیا اشتباهات داوری باید ادامه داشته است، گفت: روند اشتباهات داوری از چهار سال قبل ادامه دارد. در تلویزیون آنالیز می‌کنند و شاهد هستید که ما بیشتر از همه از اشتباهات داوری متضرر شدیم. آیا ما تا به حال کمکی خواستیم؟ آیا می‌توانید فکر کنید که بارسلونا و رئال مادرید بیشتر از همه متضرر شوند؟ ما قهرمان لیگ برتر هستیم. هر کاری می‌کنند ما قهرمان نشویم اما ما قهرمان خواهیم شد.

برانکو در مورد اینکه پرسپولیس خوشبخت است که مربی مثل شما دارد اما به هم ریختن شما باعث می‌شود که پرسپولیس به هم بریزد، گفت: باید از بازیکنانم حمایت کنم. من هر روز با آنها هستم. چقدر می‌توانم آرام باشم؟ مگر می‌شود دستم را روی سینه‌ام بگذارم و بگویم ببخشید و عیب ندارد. اگر سردبیر شما زیر گوشتان بزند، تحمل می‌کنید؟ اگر نصف مقاله شما را خط بزند و بگوید چیزی نمی‌فهمی، چه واکنشی خواهید داشت.

وی با اشاره به سوابق خود در فوتبال و انتقاد از داوران گفت: من فوق‌لیسانس دانشکده تربیت‌بدنی هستم. گرایشم هم فوتبال است. دوره مربیگری پرولایسنس یوفا را هم دارم. در همه قوانین و مقرارت فوتبال بوده‌ام. ۳۰ سال است مربی هستم هر روز در قانون هستم. چطور آنها می‌توانند بهتر از من قضاوت کنند. چطور کمک داور اوت را برای ما می‌گیرد اما داور تصمیم دیگری را اعلام می‌کند.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه منصوریان با وجود باخت از داور راضی بود اما شما ناراضی هستید، به طعنه گفت: بله، داوری برای منصوریان و تیم‌ آنها خوب و عالی بود. من حاضرم امضا بدهم و بگویم راضی هستم که در همه مسابقات داوران مثل قضاوت امروز برای ذوب‌آهن برای ما سوت بزنند. همانطوری که برای سپاهان هم داوری‌ها خوب است. البته داور خودش را گول زد چون کامیابی‌نیا بازی قبلی محروم بود و با کارت زرد امروز محروم نمی‌شود!

برانکو در مورد اینکه پرسپولیس امروز شادابی لازم را نداشت و شاید خسته بود، گفت:‌ باید در نیمه اول تکلیف بازی را روشن می‌کردیم. ۵-۶ موقعیت عالی گلزنی داشتیم. وضعیت ذوب‌آهن بسیار بهتر از جایگاهش در جدول است. ما می‌توانستیم گل دوم و سوم را بزنیم که در آن صورت شرایط کاملاً فرق می‌کرد. در بازی یک بر صفر امکان دارد هر اتفاقی رخ بدهد و عدم اطمینان وجود دارد. ما باز هم فرصت گلزنی ایجاد کردیم اما ذوب‌آهن یک شانس گل هم نداشت. با شما هم موافقم این بیستمین بازی ما بود و بیشتر از همه بازی کردیم و عملاً می‌توانم بگویم در همه بازی‌ها از حریفان بهتر بوده‌ایم هم از لحاظ آماری حتی در لیگ قهرمانان آسیا فقط در بازی مقابل کاشیما بدشانسی داشتیم. اگر در آن بازی هم تمرکز بیشتری داشتیم می‌توانستیم نتیجه بهتری بگیریم.

برانکو در واکنش به اینکه گفت اگر عملکرد داوران در بازی‌های تیمش همانند بازی‌های سپاهان باشد راضی هستند و احتمال هرگونه تبعات برای او گفت: نمی‌دانم صحبت‌هایم عواقب دارد یا خیر. اما اسم سپاهان را آوردم و گفتم پیروز می‌شویم، این حق را داریم. ما تجربه بدی از داوری داریم. تا به حال یک اوت به نفع ما گرفته نشده است. نمی‌خواهم بگویم علیپور را در ۱۸ قدم زدند این خطا چه عمدی چه غیرعمدی پنالتی است. خیلی از پنالتی‌ها هم غیرعمدی رخ می‌دهد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان