تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی؛

مقابل ژن خوب می‌ایستیم

امیر خجسته با اشاره به فساد مالی برخی مسئولان گفت: نمایندگان نسبت به «فساد، آقازادگی و رانت» واکنش نشان دهند.

نمایندگان نسبت به «فساد، آقازادگی و رانت» واکنش نشان دهند

رویداد۲۴ امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره به جلوگیری از سیستمی شدن فساد در دولت و مجلس، اظهار داشت: نمایندگان باید نسبت به فساد، آقازادگی و رانت واکنش نشان دهند و برخورد قاطعی داشته باشند؛ نخست باید به دستگاه‌هایی که درحال فساد هستند تذکر داده شود و درصورت عدم توجه اقدام به افشاگری کرد.

وی ادامه داد: درحال حاضر مردم ناامید هستند و این ناامیدی برای عدم شفافیت است. مردم باید عملکرد نماینده‌های انتخابی خود را شفاف ببینند تا نسبت به ‌آنها امیدوار باشند؛ امیدواریم به همت دانشجویان بتوانیم شفاف‌سازی در مجلس را تحقق بخشیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به از بین رفتن ارزش پول ملی و مشکلات معیشتی زیاد در جامعه، مطرح کرد: ‌یارانه باید متناسب با درآمد مردم افزایش پیدا کند، در چند روز گذشته به دستور رئیس جمهور تنها ۲۰ درصد حقوق افزایش داشته این درحالیست که قیمت کالا ۳۰ درصد افزایش داشته است.

خجسته در رابطه با لایحه FATF بیان کرد: تعدادی از نمایندگان مخالف تصویب FATF هستند چرا که کشور ناظر بر فعالیت‌های این سازمان، عربستان است و به همین علت هیچ ضمانتی برای اعتماد نسبت به این سازمان نیست

وی با اشاره به بودجه پیشنهادی دولت به مجلس، عنوان کرد: بحث بودجه سال ۹۸، در تاریخ ۲۵ آذر در کمیسیون تخصصی، تلفیق و مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد و تمامی مبالغ پیشنهادی در مجلس مورد بررسی و تغییر قرار خواهد گرفت.

خجسته رویداد همدان ۲۰۱۸ را عامل اشتغال و درآمد پایدار برای استان دانست و تصریح کرد: در ازای هر ۸ گردشگر، یک درآمد پایدار در استان شکل می‌گیرد.

وی در رابطه با قانون جدید مدیریت شهری گفت: در آینده‌ای نزدیک مدیریت شهری یا همان پارلمان محلی به تصویب مجلس می‌رسد تا تمامی اعمال و فعالیت‌های شهری زیر نظر شورای شهر انجام گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه ایران دموکراسی‌ترین کشور در دنیا است، عنوان کرد: اگر قانونی مطابق نظام تصویب شود به طور قطع انجام می‌شود و هیچ‌گونه سلایق شخصی مقامات نمی‌تواند خللی در آن وارد کند مانند برگزاری کنسرت‌ها.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان