تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۷

سپاهان - پرسپولیس، اینجا فینال نیم فصل اول است

بازی هفته و شاید بازی نیم فصل، امروز در نقش جهان برگزار می‌شود. سپاهان و پرسپولیس با پیروزی در این بازی و یک بازی کمتر می‌توانند به صدر جدول برسند و این موضوع امروز با هر شیرجه، شوت بازیکنان، فریاد مربیان و هر شعاری که از سکو‌ها بلند شود، بیشتر به چشم می‌آید.
سپاهان - پرسپولیس، اینجا فینال نیم فصل اول است
رویداد۲۴ شاید بازی فصل پیش سپاهان و پرسپولیس که در نقش جهان بود هم به دل پرسپولیسی‌ها ننشست. سپاهان ضعیف شده بود، اما باز هم اجازه نداد نقش جهان به جولانگاه قرمز‌های پایتخت تبدیل شود. آن‌ها امسال با تاکتیک‌های قلعه‌نویی و روی بال‌های کی‌روش که ۹ گله است بعد از ۳ سال دوری به صدر جدول رسیدند تا آماده نبودن طبقه دوم نقش جهان دغدغه اصلی هواداران این تیم شود.

قلعه نویی می‌گوید هواداران یار اول آن‌ها هستند؛ هوادارانی که برای شروع این بازی لحظه شماری می‌کنند و از چند روز قبل از بازی در صفحه‌های اجتماعی شعار‌های روز بازی را تمرین می‌کردند. شعار‌هایی که هم رنگ حمایت از تیمشان را دارد و هم بوی جنگ با تیم رقیب.

رقیب‌شان هم که خسته از بازی‌های زیاد در آسیا و ایران و با نیمکت نشینانی که هنوز رای نداده‌اند پا به زمین بازی می‌گذارد تا ثابت کنند عد صفر مقابل باخت هایشان اتفاقی نیست. سپاهان هم مثل آن‌ها است. تنها تیم‌های بدون باخت لیگ برتر فردا تفاوت‌های زیادی دارند، اما پر رنگ‌ترین‌شان خط حمله و دفاع آن‌ها است. تعداد گل‌های کی‌روش، مهاجم زردپوشان از گل‌های کل تیم پرسپولیس فقط ۴ عد کمتر است. سپاهانی‌ها در این فصل ۲۶ گل زده‌اند، یعنی میانگین دو گل در هر بازی. آماری فوق‌العاده برای تیم قلعه نویی که تیم‌هایش معمولا به بازی دفاعی محکوم می‌شوند. خط دفاع تیم برانکو هم مانند فصول گذشته بهترین آمار را با ۴ گل خورده دارد.

تقابل‌های جذاب بازی امروز پر تعداد و احتمالا پر حاشیه است. شجاع خلیل زاده گفته است به کی‌روش اجازه نمی‌دهد در بازی امروز راحت باشد، ولی احتمالا هواداران سپاهان هم همین طرح را برای بازیکن سابقشان پیش بینی کرده‌اند. کیانی سپاهان و کامیابی نیا پرسپولیس که به بازی قدرتی و محکم عادت دارند فردا باید جنگ میانه میدان را به نفع تیم خودشان تمام کنند.

فشار این روز‌ها روی خط حمله پرسپولیس که آمار چندان خوبی ندارند بیشتر شده است. منشا و علیپور فردا باید برابر نیازمندی قرار بگیرند که برابر پدیده تهاجمی بیشترین سیو هفته را داشت، هر چند قلعه نویی اعتقاد داشت پدیده فقط یک موقعیت داشت که آن هم از کنار تیر به بیرون رفت.

سپاهانی‌ها اعتقاد دارند در بازی‌های زیادی داوران هرچند سهوی، ولی به ضرر آن‌ها سوت زده‌اند. برانکو هم بعد از بازی هفته پیش برابر ذوب‌آهن به خبرنگاران گفت که از شکایت باشگاه از داوری بازی حمایت می‌کند، چون از این وضعیت خسته شده است. او هم می‌گوید که حتی یک اوت دستی به سود تیمش تاکنون اعلام نشده است. هرچند تابش، مدیرعامل سپاهان این حرف‌های برانکو را یک شوخی تلقی کرد و گفت: این صحبت‌ها جوسازی برای بازی سپاهان بوده است. تقابل فغانی که دو روز قبل به جای زاهدی فر به عنوان داور این بازی حساس انتخاب شد با همه کسانی که فردا در نقش جهان هستند می‌تواند جذاب باشد.

برنده این بازی که از ساعت ۱۶:۱۰ شروع می‌شود، می‌تواند هم برانکو و هم قلعه نویی باشد، اما با توجه به شرایط پرسپولیس از لحاظ خستگی و مصدومیت بازیکنانش و همچنین برگزاری بازی در اصفهان تساوی می‌تواند حکم باخت را برای قلعه نویی و تیمش داشته باشد. با تساوی پدیده، برنده این بازی به صدر می‌رسد تا برای قهرمانی در نیم فصل کار راحت‌تری داشته باشد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سپاهان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان