تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷
سفیر مستعفی آمریکا در سازمان ملل:

آمریکا یک دلار هم نباید به پاکستان کمک کند!

نیکی هیلی گفت: پاکستان هنوز به تروریست‌هایی که آزادانه می‌گردند و سربازان آمریکایی را می‌کشند پناه می‌دهد. واشنگتن نباید تا زمان حل این مسئله حتی یک دلار هم به آن بدهد.
حمایت نیکی هیلی از قطع کمک مالی نظامی آمریکا به پاکستان
رویداد۲۴ نیکی هیلی، سفیر مستعفی آمریکا در سازمان ملل گفت: آمریکا نباید به کشور‌هایی که می‌خواهند به کشور ما لطمه بزنند، پشت حمایت آن پنهان شوند و ما را از انجام اهداف‌مان متوقف سازند، پول بدهد.

هیلی در مصاحبه با مجله آمریکایی آتلانتیک گفت: به نظر من یک دیدگاه استراتژیک در خصوص کشور‌هایی که ما با آن‌ها شریک هستیم وجود دارد و آن این است که در خصوص انجام مسائل مهم به کدامیک از آن‌ها می‌توانیم برای همکاری تکیه کنیم و باید طبق این دیدگاه پیش برویم. به نظر من ما تنها به صورت کورکورانه اجازه می‌دهیم پولمان بدون فکر کردن به کشور‌هایی داده شود که کاری برای ما انجام نمی‌دهند. در صورتیکه این پول یک اهرم فشار واقعی است و ما باید از آن استفاده کنیم.

وی افزود: نمونه‌ای که می‌توانم برای شما ذکر کنم پاکستان است. ما به آن‌ها یک میلیارد دلار کمک مالی ارائه دادیم و آن‌ها همچنان به پناه دادن تروریست‌هایی که آزادانه می‌گردند و سربازان ما را می‌کشند، ادامه می‌دهند و این اصلا درست نیست. ما تا اصلاح این مساله نباید حتی یک دلار هم به آن‌ها بدهیم چرا که یک میلیارد دلار اصلا مبلغ کمی نیست.

نیکی هیلی در پایان سال جاری میلادی به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل کناره‌گیری خواهد کرد. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته هدر ناوئرت سخنگوی ارشد وزارت امور خارجه آمریکا و گزارشگر سابق شبکه فاکس نیوز را به عنوان جانشین هیلی معرفی کرد.

در ماه اکتبر هیلی اعلام کرد که در پایان سال جاری میلادی از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد. این فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی دو سال در این پست خدمت کرده است.

هیلی ۴۶ ساله گفت: باید به پاکستان گفته شود که باید پیش از آنکه ما به شما کمک نظامی کرده یا در مقابله با تروریسم به شما کمک کنیم یک سری کار‌ها را انجام دهید.

هیلی در پاسخ به این سوال که آیا او موافق نیست که کمک خارجی می‌تواند یک دشمن را به یک متحد تبدیل کند یا می‌تواند یک کشور را مطلوب‌تر سازد، گفت: کاملا با این مساله موافق هست. به نظر من شما می‌توانید از کمک مالی به عنوان یک اهرم فشار استفاده کنید.

وی افزود: فکر نمی‌کنم که شما باید به صورت کورکورانه این کمک مالی را ارائه دهید و آن وقت انتظار اتفاقات خوب و حسن نیت را داشته باشید. شما باید خواستار حسن نیت شوید و هنگامی که حسن نیت کشور مقابل را دیدید آن وقت به آن‌ها کمک مالی ارائه دهید.

در سپتامبر سال جاری میلادی دولت ترامپ کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری به اسلام آباد را به خاطر عدم همکاری کافی‌اش علیه گروه‌های تروریستی که در خاک پاکستان فعالیت دارند، لغو کرد.

ماه گذشته ترامپ از این تصمیم دولتش برای توقف صد‌ها میلیون دلار کمک نظامی به پاکستان دفاع کرده و گفت: اسلام آباد حتی یک کار نیز برای آمریکا انجام نداده و حتی دولتش به پناه دادن اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده در شهر راولپندی کمک کرده بود.
 
ماه گذشته نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بدون ذکر دلیل استعفاء داد و آن طور که دونالد ترامپ می‌گوید تا پایان سال جاری میلادی سازمان ملل متحد را ترک خواهد کرد.
 
استعفای هیلی غیرمنتظره گزارش شده است هر چند دونالد ترامپ گفته این موضوع از پیش میان او و خانم هیلی طرح شده بوده است.
 
ترامپ همچنین گفته هیلی خواسته بود که مدتی از کار سنگین روزانه کناره بگیرد.
 
ترامپ گفته امیدوار است هیلی پس از این فراغت شغلی دوباره به کابینه او بازگردد و تاکید کرده که او حتی مختار به انتخاب پست دلخواهش خواهد بود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان