تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷

جزئیات مصدومیت ۲ دانش آموز بر اثر ریزش آوار مدرسه

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، جزئیات مصدوم شدن دو دانش‌آموز شهرستان رامهرمز به علت ریزش سقف کلاس درس را تشریح کرد.
جزئیات مصدومیت ۲ دانش آموز بر اثر ریزش آوار مدرسه
رویداد۲۴ بابک نوری زاده اظهار کرد: اداره آموزش و پرورش شهرستان رامهرمز از مدت‌ها قبل برای اعلام تعداد مدارس تخریبی این شهرستان مکاتبات عدیده‌ای داشته است؛ این اداره با سازمان نوسازی مدارس استان و کشور، وزارت و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و حتی بنیاد برکت و علوی هم برای اعلام تعداد مدارس تخریبی مکاتباتی داشت.

وی با اشاره به اینکه در مکاتبات فوق اعلام شده که به علت کمبود فضای آموزشی، مدرسه جایگزین وجود ندارد، افزود: رئیس اداره در پیگیری‌ها و مکاتبات همچنین اعلام کرده که مدارس اعلامی وضعیت مناسبی ندارند که دانش آموزان در آن مشغول تحصیل باشند و هر آن امکان وقوع هر خطری وجود دارد.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کمبود اعتبارات نوسازی مدارس خوزستان تصریح کرد: ساخت مدارس مراحلی دارد و ابتدا باید مکان جایگزین تعیین و دانش آموزان پس از ساخت دوباره برای ادامه تحصیل به مدرسه اول خود برگردند، ولی متأسفانه اعتبارات تخصیصی به نوسازی خوزستان هم جوابگوی کل استان نیست و این اداره کل هم با چنین مشکلی دست به گریبان است.

نوری زاده در خصوص ماجرای مصدومیت دانش آموزان رامهرمزی گفت: در این حادثه باید ابتدا خدا را شاکر باشیم که مقدار اعظمی از گچ سقف کلاس که می‌توانست حادثه بدتری را رقم بزند روی میز بین دو دانش آموز سقوط کرده و فقط بخشی از آن با دانش آموزان اصابت کرد؛ هر دو دانش آموز بیشتر دچار رعب و وحشت شده و صدمه جزئی آن‌ها نیز به صورت سرپایی درمان شد.

وی اضافه کرد: در کلاسی که سقف آن ریزش داشته، دانش آموزان پایه پیش دبستانی در نوبت بعدازظهر مشغول به تحصیل بودند که فعلا به صورت موقت این پایه تعطیل شده است.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به خطرآفرین بودن ۴۰ درصد مدارس رامهرمز در خصوص مشکلات ادغام مدارس گفت: آن مدرسه‌ای که دچار ریزش آوار شده فقط همان کلاس پیش دبستانی را تعطیل کرده، ولی مدیر آموزش و پرورش به دنبال جابجایی و ادغام تمام کلاس‌های مدرسه است.

نوری زاده ادامه داد: برای جابجایی مدارس باید در همان منطقه مدرسه‌ای با فضای خالی در تایم عصر باشد و معلمان مدرسه نیازمند به جابجایی نیز تایم عصر خالی داشته باشند، چون برخی از معلمان تایم عصر در مدارس دیگر مشغول به آموزش هستند و این برنامه ریزی‌های آموزشی باید با جابجایی مدرسه تطبیق داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بعد از بارندگی‌های شدید سازه‌های آموزشی نیازمند به بازسازی یا مرمت دچار آسیب می‌شوند، خبر داد: در آن منطقه دو مدرسه دیگر هم که از بارندگی‌ها دچار آسیب شدند، در تایم عصر دو مدرسه تک نوبته دیگری ادغام شده تا خطرات تخریب احتمالی فضای آموزشی متوجه دانش آموزان نباشد.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان