تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۲۵ آذر ۱۳۹۷

بازنشسته‌هایی که از جای خود تکان نمی‌خورند!

علی‌رغم رفع تنش‌های موجود حول محور اجرای قانون بازنشستگی در فدراسیون فوتبال و ایجاد برخی تغییرات در آن اما افراد بازنشسته مسئولیت خود را تحویل نداده و یا تحت عنوان دیگری کار خود در فدراسیون فوتبال را ادامه می‌دهند.

بازنشسته‌هایی که از جای خود تکان نمی‌خورند!

رویداد۲۴ تنها یک هفته از رفع تب و تاب موجود در فدراسیون فوتبال به دلیل اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در این سازمان می‌گذرد و مهدی تاج با دریافت برخی مجوزات قانونی به کار خود در فدراسیون فوتبال ادامه می‌‍دهد. اما بعد از این اتفاق که سایه  تعلیق را از فوتبال ایران باز کرد، جلسه‌ای بین تاج و مسعود سلطانی‌فر برگزار و قرار بر این شد که افراد بازنشسته فدراسیون فوتبال مسئولیت اجرایی خود را تحویل دهند و بازنشسته‌های هیئت رییسه هم پس از برگزاری مجمع فوق العاده استعفای رسمی خود را اعلام خواهند کرد. در این بین نکته جالب توجه این است که افرادی که شامل قانون بازنشستگی می‌شوند هنوز هم در ساختمان سئول حاضر می‌شوند و کارهای اجرایی را بر عهده دارند.

راس ساکت اصفهانی که تنها اتاق خود را تغییر داد!

محمدرضا ساکت فردی است که از زمان حضور مهدی تاج در سازمان لیگ همراه با او به عنوان مشاور فعالیت می‌کند و بعد از ریاست او در فدراسیون فوتبال هم به عنوان یار همیشگی در کنار تاج حضور پیدا کرده است. ساکت در همان ماه‌های ابتدایی با حکم رییس فدراسیون ریاست کمیته تیم‌های ملی را بر عهده گرفت و بعد از مدتی هم با انتصاب در مقام دبیرکلی به یکی از افراد ارشد اجرایی فدراسیون فوتبال تبدیل شد. اما اجرای قانون بازنشستگی ابتدا گریبان ساکت را گرفت. او که نتوانست مقاومت درستی از خود نشان دهد استعفا داد و ابراهیم شکوری، معاون او سرپرست دبیرکلی شد. انتخابی که در آینده و به علت کمبود سابقه مدیریتی بازیکن سابق پرسپولیس رسمی نخواهد شد. اما طبق شنیده‌های ما از فدراسیون فوتبال محمدرضا ساکت تنها از مقام دبیرکلی انصراف داده و کار خود را با حضور در کمیته تیم‌های ملی پیگیری می‌کند. جا به جایی که به نوعی قانون بازنشستگی را دور می‌‍زند و مانع خروج او از فدراسیون شده است.

علی کفاشیان، بودن در عین نبودن!

دیگر فردی که قانون بازنشستگی خط بطلانی بر ادامه فعالیت او در فوتبال ایران کشید، علی کفاشیان است. رییس سابق فدراسیون فوتبال که بعد از آمدن تاج عنوان نایب رییسی اول را تصاحب کرد. کفاشیان در حال حاضر دو پست مهم در فدراسیون فوتبال دارد: 1- نایب رییسی اول و عضو هیئت رییسه، 2- ریاست کمیته فوتسال. استعفا از پست اول محتاج تشکیل مجمع فوق العاده و قبول خروج او از هیئت رییسه توسط اعضای مجمع است و دیگر هیچ راهی پیش پای او وجود ندارد. اما برکناری از ریاست کمیته فوتسال بر عهده تاج است و یا خود کفاشیان باید استعفا دهد. نکته جالب توجه این است که بعد از  اجرای این قانون، کفاشیان بر سرکار خود حضور پیدا نکرده و از طرفی هیچ موضع رسمی‌ای مبنی بر جدایی از فدراسیون فوتبال از سوی او اعلام نشده است تا به این وسیله وضعیت مبهمی در کمیته فوتسال برقرار شود. حالا باید دید در نهایت با تدبیر رییس فدراسیون چه سرنوشتی در انتظار علی کفاشیان خواهد بود.

کمیته داوران هم‌چنان در تسخیر اصفهانیان

فریدون اصفهانیان هم دیگر فردی است که به مانند علی کفاشیان علاوه بر عضویت در هیئت رییسه فدراسیون فوتبال، ریاست کمیته داوران را بر عهده دارد. با توجه به این وضعیت، شرایط رفتن او از هر دو مقام به مانند علی کفاشیان است. اما نکته جالب توجه این خواهد بود که اصفهانیان علاوه بر اینکه استعفایی نداده بر خلاف کفاشیان بر سر کار حاضر شده و این روزها با توجه به حاشیه‌های فراوان حول محور اشتباهات داوری در لیگ برتر مصاحبه‌های فراوانی انجام می‌دهد و از داوران حمایت می‌کند. در این موضوع هم باید دید مهدی تاج با توجه به توافقش با مسعود سلطانی‌فر چه سیاستی را اتخاذ می‌کند و در نهایت افراد جدیدی را بر سر کار می‌آورد یا خیر.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان