تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
مدیرکل و کارکنان تلویزیون کیش برکنار شدند؛

خانه تکانی جکی چان در صدا و سیما!/ قضیه اوشین تکرار شد +فیلم

در پی پخش تصاویر یکی از فیلم‌های جکی چان که حاوی صحنه‌های غیرقابل پخش بود، مدیرکل صدا و سیمای کیش برکنار شد.
خانه تکانی جکی چان در صدا و سیما!/ مدیرکل و کارکنان تلویزیون کیش برکنار شدند
 
رویداد۲۴ کسی فکر ‌نمی‌کرد روزی جکی چان هم باعث خانه تکانی در صدا و سیمای ایران شود؛ ماجرا از این قرار بوده که صحنه‌ای از یکی از فیلم‌های جکی چان بدون سانسور از صدا و سیمای کیش پخش شد و در پی آن مدیر کل مرکز ضمن عذرخواهی خبر از برکناری و توبیخ عوامل پخش این صحنه‌ها شد. مدیرکل صداوسیما کیش گفته بود صحنه‌های مزبور، قرار بوده حذف شوند، ولی به‌سبب کوتاهی، ناخواسته پخش شده‌اند. با اینهمه موج برکناری‌ها از کارمندان پخش تلویزیون کیش عبور کرد و دامان مدیر کل مرکز کیش را گرفت.

علی عسکری رییس سازمان صدا وسیما در نامه‌ای به معاون امور استان‌ها بر بررسی دقیق این اتفاق در مرکز صیانت و حفاظت سازمان صدا وسیما تاکید کرد و درادامه این دستورش تاکید کرده که عوامل این اتفاق در سریع‌ترین زمان شناسایی شوند و به مراجع قانونی معرفی شوند.

به گزارش رویداد۲۴ این اولین بار نیست که مدیران صدا و سیما به خاطر پخش یک برنامه، برکنار می‌شوند. در دوره ریاست محمد هاشمی بر رادیو تلویزیون این اتفاق با سریال اوشین پیش آمده بود. آنگونه که محمد هاشمی روایت کرده به مناسبت ولادت حضرت زهرا برنامه‌ای در رادیو تهیه کرده بودند که در آن برنامه از دختر خانمی پرسیده بودند الگوی شما حضرت زهراست؟ آن دختر خانم هم گفته بود که «نه، حضرت زهرا خیلی خوب هستند. ما نمی‌توانیم مثل ایشان باشیم. الگوی من اوشین است.»

محمد هاشمی درباره پیامد‌های آن اتفاق گفته «دادستان هم پنج، شش نفر از کارکنان را احضار کرد. نوار برنامه را آوردند تا غروب بررسی کردند. احکامشان را هم همان روز صادر کردند که انفصال از خدمت، زندان، تعزیر و جریمه بود. من همان موقع زنگ زدم به آقای میرعماد و گفتم که همکاران ما را تحویل زندان ندهید. در دفترتان نگه دارید تا من بروم خدمت امام و تکلیفشان را روشن کنم. آن‌ها هم یک ساعتی نگه‌شان داشتند و بعد دوباره به من زنگ زدند و گفتند که ما بیشتر از این نمی‌توانیم نگه‌شان داریم. می‌فرستیمشان زندان قصر. من هم به رئیس زندان قصر زنگ زدم و گفتم که بچه‌ها می‌آیند آنجا و مهمان شما هستند. آن‌ها را داخل زندان نبرید. دفتر شما باشند تا من بروم خدمت امام و با ایشان صحبت کنم.»
 
محمد هاشمی در ویدئوی زیر اتفاقات آن زمان را توضیح می‌دهد

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: علی عسکری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سارا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
5
4
مدیریت سایت رویداد24 توجه کنید صدا و سیمای کیش از آرشیو فیلم های دوبله تهران میتونه استفاده کنه و در اختیارشه اما چکار کردن؟ رفتن دوبله اختصاصی شبکه های زیرزمینی رو دانلود کردن که قسمت های رابطه جنسی و برهنگی ساسنور نمیشن برای مثال تاینی موویز تا قبل از مسدود شدنش همیشه اعلام میکرد بدون سانسور است و یا همین «ایران فیلم» که در ارمنستان و دبی مدیرست میشه همیشه هشدار داده فیلم هاشون که دوبله اختصاصی دارن ساسنور نمیشن. در نتیجه همه عوامل صدا و سیمای کیش اطلاع داشت فیلم بدون سانسور است. جهت اطلاع بگم که در اروپا هم سانسور میکنن. رده بندی سنی فیلم باید قبل پخش اعلام بشه و بخصوص شبکه های دولتی رابطه جنسی اشکار رو ساسنور میکنن و یک مرکز ویژه وجود داره که بر اساس ارزشها و قوانین خودشون ساسنور میکنن این یعنی خایل نکنید سانسور کار بدی هست! فقط در ایران مقدارش باید بیشتر باشه. و البته رده بندی فیلم هم اعلام بشه. بازم میگم این فیلم بدون سانسور آگاهانه پخش شده با هدف تابو شکنی. همه سایتها که شبکه زیرزمینی دوله دارن همیشه هشدار دادن فیلمهاشون بدون سانسور هست
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان