تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۲۵ آذر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
عبدالله نوری:

از همه مردم ایران عذرخواهی می‌کنم/همه باید پاسخگو باشند

عبدالله نوری گفت:‌از آغاز ‏برای یکدیگر خط و ‏نشان کشیدیم و روز به روز یاران، همراهان و علاقمندان به کشور، نظام و مردم را راندیم، تا کار به اینجا رسیده است که شاهد هستیم.
رویداد۲۴عبدالله نوری در جمع اعضای شورای مرکزی و کمیته فرهنگی، اجتماعی مجمع زنان اصلاح طلب گفت: در سال‌های اخیر به ویژه در ‏کشور‌های اسلامی، جنبش اجتماعی زنان بیش از گذشته فعال و رستاخیزی در دفاع از حقوق و جایگاه زنان و تلاش برای ‏ظهور و بروز جدی آن‌ها پدیدار شده و ما ‏هم شاهد این حرکت در ‏کشورمان هستیم.


بخش‌هایی از اظهارات او را در زیر می‌خوانید.


*اختلاف دیدگاه‌ها نسبت به ‏جایگاه زنان و حقوق و آزادی‌های اجتماعی و فرهنگی آنان با شعار حل نمی‌شود.

* ما چه مقدار از فضائل اخلاقی حضرت ‏زهرا و ‏زینب کبری سلام الله علیهما را برای زنان و مردان جامعه تبییین کرده ایم؟ در جامعه امروز ‏ایران استفاده از نام حضرت زهرا و یا حضرت زینب بیشتر جهت ذکر مصیبت و عزاداری است و ‏این برنامه در دوره‌های مختلف سال با نام‌های مختلف تکرار می‌شود.

* اگر بخواهم در یک جمله نظر خود را ‏درباره کلیات موضوع بگویم، عقیده ام این ‏است که مجموع عملکرد چهل ساله ‏نظام در حوزه‌های مختلف می‌توانست خیلی بهتر ‏از این باشد که ‏امروز شاهدش هستیم.


*از آغاز ‏برای یکدیگر خط و ‏نشان کشیدیم و روز به روز یاران، همراهان و علاقمندان به کشور، نظام و مردم را راندیم، تا کار به اینجا رسیده است که شاهد هستیم.


* ‏هیچ جایگاه و نهاد و سازمانی نباید از نظارت مردم و ‏رسانه‌ها و مطبوعات آزاد و ‏مستقل استثنا باشد. اینکه مقامات و مسئولین برای فرار از ‏پاسخگویی به مردم نسبت ‏به عملکردشان، مسئولیت مشکلات را به گردن یکدیگر بیاندازند و خود به جای ‏پاسخگویی در نقش منتقد و اپوزیسیون عمل کنند، باعث ‏افزایش بی اعتمادی و ‏عمیق‌تر شدن شکاف میان حاکمیت و مردم می‌شود.

* به باور ‏من اکثریت مردم ‏ایران همچنان راه خروج کشور از بحران‌های مختلف را اصلاحات واقعی و ‏همه جانبه می‌دانند و به ‏راه حل‌های خشونت آمیز و دیکته شده از بیرون مرز‌ها روی ‏خوشی نشان نمی‌دهند.


*اصلاح طلبان به خصوص احزاب و جریانات اصلاح طلب باید نمایندگانشان در مناصب حکومتی و دولتی را همواره رصد کنند و دائماً اهداف، برنامه‌ها و قول و قرار‌هایی که بابت آن‌ها از مردم رأی اعتماد گرفتند را گوشزد کنند. اگر در بین آنها، کم کاری و یا تغییر از اصول مشاهده کردند، هم بازخواست شان کنند و هم بدون ملاحظه و رودربایستی با مردم در میان بگذارند، چرا که حفظ اصلاح طلبی و اصلاحات و زنده نگه داشتن اعتماد و امید مردم از هر چیز و کسی مهم‌تر و مقدم‌تر است.

منبع: اعتماد آنلاین
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
رییس شدی وزیر شدی بریدی دوختی و فیضت از سفره بردی حالا دیگه چه تاثیری داره پوزش طلبیدن. کار میلیون ها انسان چنان طلسم کرده اید که حتی با زرنای ملک الموت درقیامت هم باز نمی شه
نظرات شما
پیشخوان