تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

واکنش واشنگتن به پیام تسلیت ظریف به سیدحسن نصرالله

وزارت امور خارجه آمریکا به پیام تسلیت محمد جواد ظریف به رهبر حزب‌الله لبنان به دلیل شهادت یکی از فرماندهان نظامی این جنبش واکنش نشان داد.
رویداد24- وزارت امور خارجه آمریکا به پیام تسلیت محمد جواد ظریف به رهبر حزب‌الله لبنان به دلیل شهادت یکی از فرماندهان نظامی این جنبش واکنش نشان داد.

جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درنشست خبری روز جمعه خود در پاسخ به سوالی درباره‌ی پیام تسلیت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به سید حسن نصرالله رهبر جنبش حزب‌الله لبنان به مناسبت شهادت مصطفی بدرالدین یکی از فرماندهان برجسته این گروه، بدرالدین را به دست داشتن در حادثه بمب‌گذاری سفارت خانه‌های آمریکا و فرانسه در کویت سال 1983 متهم کرد و مدعی شد که حزب‌الله یک سازمان تروریستی خارجی است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترتی وزارت امور خارجه آمریکا، کربی افزود: ما این پیام را دیده‌ایم و به طور قطع ما ذره‌ای در این موضوع اشتراک نداریم و بسیار ناامید کننده است که ظریف وزیر امور خارجه ایران چنین احساسی دارد.

وی در ادامه به تکرار ادعاهای خصمانه غرب و آمریکا علیه سیاست‌های ایران در منطقه پرداخت و ایران را به حمایت از گروههای تروریستی متهم کرد و گفت:‌هر چند جان کری ( وزیر امور خارجه آمریکا) به لندن رفته بود تا با بانکهای اروپایی درباره‌ی تجارت با ایران گفت و گو کند ما هیچ نقطه اشتراکی با این اظهارات ظریف نداریم و همچنان حزب‌الله را یک گروه تروریستی می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری درباره‌ی روابط میان کری و ظریف گفت: حصول توافق هسته‌ای با ایران یک کانال باز برای ارتباط با وزیر امور خارجه ایران است که وزیر کری از آن استفاده می‌کند و به این کار ادامه خواهد داد، چرا که ایران عضو گروه بین‌المللی حمایت از سوریه (ISSG) است و انتظار ما این است که ایران در وین ( مذاکرات صلح سوریه) حضور یابد . این کانال ارتباطی باز است و همچنان باز خواهد ماند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ایران همواره هرگونه ادعا علیه عملکرد کشورمان در منطقه را رد و تاکید می‌کند که این آمریکا و متحدانش در خاورمیانه هستند که با سیاست‌های مداخله جویانه‌شان در منطقه منجر به بی ثباتی و شکل گیری و تقویت گروه‌های تروریستی از جمله داعش و طالبان در این منطقه شده است.

ایران همچنین ادعاها مبنی بر تروریستی خواندن جنبش حزب‌الله را قویا رد و از آن به شدت انتقاد می‌کند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان