تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۰۳ دی ۱۳۹۷
ابراهیمی:

رفتار و استعفای نمایندگان اصفهان را قبول ندارم/ مدیریت آب تقابل قومی و قبیله‌ای ایجاد نکند

یک عضو کمیسیون آب و منابع طبیعی گفت: می‌توان گفت در حوزه آب نیازمند یک بازنگری جدی با دوراندیشی و مطالعه از قبل احتیاج داریم که از دید من هم وزارت نیرو و هم وزارت جهاد کشاورزی و کلان کشور در این قضیه نقطه ضعف جدی دارند.

رویداد۲۴علی ابراهیمی، درباره تحصن هفته گذشته نمایندگان چند استان در مجلس به دلیل وضعیت نامساعد آب استان‌های خود گفت: در ادامه جلسات و مذاکرات نمایندگان استان اصفهان با دولت و مجلس هنوز نتیجه و تصمیمی اعلام نشده و قرار نیست که مملکت از مسیر تصمیمات کارشناسی و قانونی خارج شود. این حق نمایندگان است که به روش‌های مختلف مطالبه حقوق مردم را کنند و دولت هم وظیفه دارد بر اساس مبانی کارشناسی قضایا را پیش ببرد.

وی با اشاره به وضعیت آب کشور تاکید کرد: ما در شرایط سختی به سر می‌بریم چراکه در کشور ما تغییر اقلیم اتفاق افتاده و بارش‌ها در کشور هم در نوع و هم در میزان دستخوش تغییر شده است به این معنا که بارش‌ها از برف به باران تبدیل شده و میزان کل بارش‌ها هم کاهش پیدا کرده است؛ در این میان برداشت از سفره‌های زیرزمینی هم بی رویه بوده و بعضی از مناطق ما به شدت دچار بحران‌های جدی شده‌اند.

این عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: یکی از اختلاف نظر‌ها برای ساکنین مناطق مختلف می‌تواند تامین یا انتقال آب بین حوزه‌ای باشد اما به نظر من آنچه که تا الان اتفاق افتاده از بعد اجتماعی و فنی مقداری زیر سوال است. از بعد اجتماعی به این لحاظ زیر سوال است که اعتراض و مقاومت ایجاد می‌کند و از بعد فنی هم به این دلیل که شاید راه‌‌های بهتری را می‌توانستیم طراحی کنیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم خاطرنشان کرد: باید صنایع مستقر در مناطق مرکزی را به سواحل منتقل می‌کردیم و این میزان آب وحشتناکی که برای صنایع مصرف می‌شود را از این طریق کنترل می‌کردیم. همچنین درباره توسعه‌ای که در حوزه کشاورزی غیرکارشناسی اتفاق افتاده می‌توان گفت ما را به مسیر سخت و بحرانی برده است. الان هم باید موضوع آب به شکلی مدیریت شود که تقابل قومی و قبیله‌ای بین ساکنین مناطق مختلف را در بر نداشته باشد.

ابراهیمی افزود: ما باید به این رویه روی بیاوریم که با استفاده از تکنولوژی آب شیرین‌کن، آب‌های ساحلی را استفاده کنیم. این تکنولوژی را دنیا چندین سال است که استفاده می‌کند. در اصلاح شبکه‌های انتقال آب شرب باید تغییری جدی صورت بگیرد چراکه با این وضعیت و محدودیت آب شرب و نظافت و شست‌شو در کشور ما همه یکی است و این منطقی نیست.

این عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد:‌ ما در حوزه کشاورزی بر اساس آمایش سرزمینی الگوی کشت نداده‌ایم و حمایت‌هایمان همان حمایت‌های هدفمندی است. درنتیجه می‌توان گفت در این حوزه آب نیازمند یک بازنگری جدی با دوراندیشی و مطالعه از قبل هستیم که از دید من هم وزارت نیرو و هم وزارت جهاد کشاورزی در سطح کلان کشور در این قضیه نقطه ضعف جدی دارند.

این عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی با اشاره به تلاش‌های مجلس درباره حل معضل آب اظهار کرد:‌ این که نمایندگان بگویند ما نمی‌توانیم موضوعات حوزه انتخابیه خود را پیش ببریم پس استعفا دهیم را قبول ندارم چون ماموریتی که به ما نمایندگان داده شده بیشتر قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون است. مطالبات حوزه انتخابیه را می‌توانیم عنوان کنیم ولی به شکلی باید به کمک اسناد بالادستی دولت را مکلف کنیم. از دید من استعفا دادن از مجلس خیلی جالب نیست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان