تاریخ انتشار: ۲۰:۴۸ - ۰۳ دی ۱۳۹۷
آیت الله مکارم شیرازی:

در دوران تحریم، ساده زیستی اهمیت بیشتری دارد/ تفکر تحزب و قبیله گرایی برداشته شود

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: متأسفانه امروز حزب گرایی و عدم توجه به منافع ملی در گوشه و کنار کشور دیده می‌شود.
 رویداد۲۴  آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آن را نعمت بزرگی دانست و گفت: اکنون که با وجود همه توطئه‌های دشمنان برای براندازی نظام اسلامی، ۴۰ سال از عمر انقلاب می‌گذرد، باید عوامل پیروزی انقلاب را تقویت کنیم.

وی بر ضرورت مراقبت از آسیب‌هایی که به انقلاب اسلامی خدشه وارد می‌کنند تأکید کرد و گفت: اتحاد و همبستگی مردم، یکی از دلایل اصلی پیروزی و تحکیم انقلاب اسلامی بود که بسیار مهم و ارزشمند است و این اتحاد با شعار محقق نمی‌شود و باید بسیار مراقب باشیم که عوامل اختلاف از میان برود.

این مرجع تقلید خلوص نیت مردم و فداکاری ملت غیور ایران اسلامی را از دیگر عوامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر این سه عامل همچنان وجود داشته باشد، ما در عرصه‌های مختلف موفق و پیروز می‌شویم و اگر تضعیف شوند، شکست خواهیم خورد.

وی یکی دیگر از آسیب‌های کشورمان را کمرنگ شدن مسائل اسلامی عنوان کرد و افزود: متأسفانه برخی افراد و گروه‌ها به مسائلی همچون حجاب، مواد مخدر و دیگر انحرافات توجه نمی‌کنند و این سبب می‌شود جلوه‌های اسلام در جامعه کمرنگ شده و لفظ اسلامی از جمهوری اسلامی حذف شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه تجمل گرایی و زندگی اشرافی از دیگر آسیب‌های جدی است که ما را از الگوی زندگی ساده امام خمینی (ره) دور می‌کند، گفت: در دوران تحریم، ساده زیستی اهمیت بیشتری دارد و مسئولان همچنین نباید از توده‌های مردم که در برابر رژیم طاغوت ایستادند، فاصله بگیرند و امروز هم باید به مستضعفان تکیه کنند.

وی با اشاره به برخی تحرک‌ها برای تضعیف حوزه‌های علمیه و مرجعیت، تصریح کرد: متأسفانه این افراد و گروه‌ها گاهی در مراکز حساس نفوذ می‌کنند، اما باید بدانیم که حوزه و مرجعیت، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و در عراق نیز نقش مرجعیت در بازکردن گره‌ها مشهود است.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به شکست‌های پی در پی دشمنان نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جبهه‌های نبرد با دشمنان به پیروزی رسیدند و امروز هم نباید این امر مهم را فراموش کنیم.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان