تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۷
زکی‌پور:

جواب پرسپولیسی‌ها بماند برای دربی برگشت

مدافع استقلال گفت: قهرمانی در جام ملت‌های ۲۴ تیمی سخت‌تر ولی دلچسب‌تر است.

جواب پرسپولیسی‌ها بماند برای دربی برگشت

رویداد۲۴ دفاع چپ استقلال مسابقات تیم العین در چارچوب رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان را دیده بود و نظرش درباره این حریف استقلال در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ آسیا را هم با ما در میان گذاشت. او همچنین در ارتباط با تیم ملی کشورمان هم حرف زد.

تعطیلات خوش می‌گذرد؟
همه چیز خوب پیش می‌رود. برنامه‌ای در اختیارم قرار گرفته که باید طبق آن جلو بروم تا در بازگشت از تعطیلات افت بدنی نداشته باشم.

اضافه وزن آوردی؟
حتی یک گرم، شاید کم هم کرده باشم. هر روز یک ساعت تمرین می‌کنم و در باشگاه یا لب ساحل می‌دوم. اگر تمرین نکنم آمادگی خوبی که دارم را از دست می‌دهم.

با روز‌های بدون مسابقه چه می‌کنی؟
خیلی بد است. ما تازه داشتیم به هماهنگی لازم و نتایج مورد نظرمان می‌رسیدیم که بازی‌ها تعطیل شد. نه یک هفته و دو هفته بلکه نزدیک ۲ ماه! این برای هر مربی‌ای بد است و واقعاً دلم برای شفر می‌سوزد که باید تیمش را در این مدت در شرایط خوب روز‌های آخر نیم‌فصل نگه دارد.

مگر این وضعیت برای همه یکسان نیست؟
یکسان است ولی خب هر کس تیم خودش را می‌بیند. ما لیگ را بد شروع کرده بودیم و تازه داشتیم امتیازات از دست رفته را جمع می‌کردیم که با این تعطیلات روبه‌رو شدیم.

گرو و نیومایر هم که رفتند؟
هر دو در تمرینات جزو آماده‌ترین بازیکنان استقلال بودند ولی گاهی این‌طور می‌شود که یک بازیکن نمی‌تواند ارزش‌هایش را نشان بدهد. این بدترین اتفاق برای یک بازیکن است و البته تأثیر بدی هم از نظر روحی رویش خواهد گذاشت. برای هر دوی آن‌ها آرزوی موفقیت دارم.
در نیم‌فصل دوم رقابت برای قهرمانی بین کدام تیم‌هاست؟
استقلال، سپاهان و تراکتورسازی. حتم دارم دور برگشت مسابقات سختی در پیش داریم ولی اگر در این تعطیلات تیم خوب تمرین کند و با قدرت به دور برگشت برسیم با شناختی که از تیم‌مان دارم حتماً می‌توانیم قهرمانی را از آن خودمان کنیم.

فکر می‌کنی پرسپولیس و سپاهان به راحتی کنار می‌روند؟
گفتم که کار سخت است. ما ابتدا باید به فکر جبران ۶ امتیاز فاصله‌مان با صدر باشیم و بعد به دیدار‌های رودررو با این سه، چهار تیم فکر کنیم که قطعاً شش امتیازی است.

گفته می‌شود جپاروف به استقلال برمی‌گردد؟
من خبری از تیم و یارگیری ندارم ولی این را می‌دانم که مدیران باشگاه در تلاشند تا تیم با قدرت به دور برگشت برگردد.

دیدار‌های جام باشگاه‌های جهان را دیدی؟
بله! فکر می‌کنم قهرمانی حق رئال بود.

العین چطور بود؟ می‌دانی که در گروه استقلال هم حضور دارد؟
العین یک تیم معمولی بود. بر خلاف اینکه خیلی‌ها در این چند روز گفتند تیم خوبی است ولی فکر می‌کنم تیم قوی‌ای نیست و حریف استقلال نمی‌شود.

در این مدت که شما درباره داوری‌ها انتقادات زیادی داشتید پرسپولیسی‌ها خیلی برای‌تان کری خواندند و معتقد بودند رسیدن‌شان به فینال آسیا به استقلالی‌ها فشار آورده است؟
جوابی برای این سؤال ندارم.

باشگاه از شما خواسته حرفی نزنید؟
ما حرف‌مان را در زمین می‌زنیم و در شهرآورد برگشت پاسخ همه این حرف‌ها را خواهیم داد.

سیستم داور ویدئویی را هم برای فوتبال به تهران آوردند؟
این خیلی خوب است. هر کاری صورت بگیرد که بتوان داوری‌ها را زیر ذره‌بین قرار داد خوب است تا کمتر حق تیم‌ها پایمال شود. خدا کند در نیم‌فصل دوم داوری‌ها عادلانه و کم‌اشتباه‌تر شوند.

جام ملت‌ها هم به زودی آغاز می‌شود. فکر می‌کنی تیم ملی در امارات ۲۰۱۹ چه می‌کند؟
تیم ملی خوبی داریم که تحت هدایت سرمربی بزرگی هم قرار دارد. خوشبختانه بازیکنانی هم که در تیم ملی حضور دارند همه باتجربه هستند و می‌توانند آرزوی ۴۳ ساله مردم را برآورده کنند.

ایران قهرمان می‌شود؟
بازی‌ها خیلی سخت است. این دوره برای اولین بار ۲۴ تیمی برگزار می‌شود و قطعاً راه رسیدن به فینال خیلی سخت‌تر است ولی خب آرزو می‌کنم این اتفاق رخ بدهد، چون حتماً قهرمانی اش هم دلنشین‌تر است.

منبع: خبر ورزشی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال ، العین ، ورزشگاه
نظرات شما
پیشخوان