تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۰۵ دی ۱۳۹۷

شرکت مدیریت منابع آب: ۴۴ درصد سد‌های کشور بتنی است

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه ساخت سد‌های بتنی در کشور به دلایل اقتصادی، توجیه دارد، گفت: هم اکنون ۲۲ سد بزرگ بتنی در کشور در دست ساخت است.
رویداد۲۴  «محمد حاج رسولی ها» روز چهارشنبه در بیست و یکمین همایش سالانه انجمن بین المللی بتن ایران و کنفرانس ملی آب بتن و زلزله افزود: از ۱۷۲ سد بزرگ و کوچک در کشور، ۴۰ درصد آن بتنی است که در مخازن این سد‌ها ۵۱ تا ۵۲ میلیارد متر مکعب آب شیرین قابل ذخیره‌سازی است.

وی با بیان اینکه ۴۴ درصد سد‌های کشور به صورت بتنی ساخته شده اند، اظهار داشت: کشور ما همانند سایر کشور‌های در حال توسعه در حوزه ساخت و ساز از جمله طرح‌های انتقال آب و سایر تاسیسات آبرسانی باید از بتن‌های با کیفیت مناسب استفاده کند.

این مقام مسوول در وزارت نیرو، بیان کرد: افزایش جمعیت و کاهش بارندگی، لزوم انتقال آب را به برخی از مناطق کشور ضروری کرده است و برای انتقال آب، استفاده از سازه‌های بتنی مرغوب از هدر رفت منابع جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تاکید کرد: به ازای هر نفر در جهان سالانه یک تن بتن تولید می‌شود، اما این رقم در ایران حدود ۸۰۰ کیلوگرم است؛ بنابر این، در چشم انداز تهیه و کاربرد بتن در طرح‌های تامین و انتقال آب توجه به کیفیت بتن برای متخصصان حوزه آبرسانی اهمیت زیادی دارد.

حاج رسولی‌ها تاکید کرد: در حوزه سدسازی و طرح‌های توسعه آبرسانی لازم است استاندارد‌ها و آیین نامه‌های بتن به روز رسانی و به نحو مناسبی نیز از آن‌ها استفاده شود.

وی گفت: به علت کمبود آب مجبور هستیم از آب‌های نامتعارف از جمله پساب‌ها و آب دریا‌ها استفاده کنیم و باید به کنش‌های شیمیایی این آب‌ها بر روی کیفیت بتن توجه جدی داشته باشیم.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وزارت نیرو ، سد ، آب
نظرات شما
پیشخوان