تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۷

نتانیاهو: حضور نظامی ایران در سوریه را نمی‌پذیریم

در پی حمله هوایی مجدد صهیونیست‌ها به اهدافی در سوریه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی باز هم با تکرار ادعا‌های نخ نما و واهی خود علیه کشورمان گفت که حضور نظامی ایران در سوریه را نمی‌پذیرد.
نتانیاهو: حضور نظامی ایران در سوریه را نمی‌پذیریم
رویداد۲۴ به نوشته روزنامه اورشلیم پست، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع گروهی از دانشجویان دوره افسری نیروی هوایی رژیم متبوعش گفت که دفاع از خود باید با از بین بردن خطر وقتی که هنوز کوچک است، آغاز شود.

وی با تکرار ادعای بی اساس خود مبنی بر تلاش ایران برای توسعه حضور نظامی اش در سوریه مدعی شد: ما حاضر نیستیم که ثبیت حضور نظامی ایران در سوریه که تهدیدی مستقیم علیه ماست را بپذیریم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفت که برنامه خروج نیرو‌های آمریکایی از شمال شرقی سوریه بر سیاست‌های او تاثیری نخواهد گذاشت.

نتانیاهو در ادامه بدون اظهارنظری درباره حمله سه شنبه شب به اهدافی در سوریه که گفته می‌شود توسط رژیم صهیونیستی انجام شده، مدعی شد که اسرائیل این روز‌ها در حال مقابله با گسترش حضور ایران (در سوریه) است.

روسیه با تحریک‌آمیز خواندن حمله سه‌شنبه شب در نزدیکی دمشق رژیم صهیونیستی را متهم کرده است طی این عملیات امنیت پرواز‌های غیرنظامی را به خطر انداخته است.

سرلشگر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این باره گفت: در این عملیات، شش جنگنده اف-۱۶ اسرائیلی حمله خود را درست در زمانی آغاز کردند که دو هواپیمای مسافربری در حال فرود در دمشق و بیروت بودند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، ارتش سوریه پدافند هوایی خود را به طور کامل به کار نگرفت تا به طور تصادفی هواپیما‌های غیرنظامی را هدف نگیرد.

سوریه اعلام کرده است که اکثر موشک‌های شلیک شده صهیونیستی را رهگیری و نابود کرده و تنها دو موشک به یک انبار مهمات خورده و سه سرباز را زخمی کرده است.
 
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار این ادعا‌های بی‌اساس خود و با اتخاذ مواضع ایران‌هراسی نسبت به حضور ایران در سوریه همواره تلاش کرده است تا حملات غیرقانونی خود علیه خاک سوریه را توجیه کند و مدعی است که برای دفاع از خود در برابر تهدید ایران دست به چنین اقداماتی زده است.

این در حالی است که مقامات کشورمان و مقامات ارشد سوریه و روسیه بار‌ها تاکید کرده اند که حضور ایران در سوریه قانونی بوده و تنها برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی است. کمک ایران به جنگ علیه گروه‌های تروریستی به ویژه در عراق و سوریه تاکنون ثابت شده است.

در همین راستا، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان چندی پیش در مصاحبه‌ای تاکید کرد که جمهوری اسلامی تنها برای هدف مقابله با گروه‌های تندرو در سوریه حضور نظامی دارد، زیرا توسط دولت این کشور دعوت شده است.

وی افزود: همگان کمک ما به مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی را به رسمیت می‌شناسند و هیچ دلیل دیگری برای این حضور ما (در سوریه) وجود ندارد.

دونالد ترامپ به تازگی دستور خروج نظامیان آمریکا از سوریه را صادر کرده است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان