تاریخ انتشار: ۲۱:۳۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
شکایت مردم از جولان موش ها در تهران/

شهرداری تهران: از اسپانیا مواد مخصوص مبارزه با موش وارد کردیم

رویداد۲۴-شهرداری تهران اعلام کرده با استفاده از مواد مخصوصی که از کشور اسپانیا وارد کرده، به دنبال مبارزه با موش های تهران است.

 جولان موش ها یا جونده های نژاد "رت" هلندی در جوی های تهران موضوع تازه ای نیست. پیش از این بارها از سوی شهروندان عنوان شده که این جونده ها در تمامی منافذ و جوی های شهر نفوذ کرده اند و عملا اقدامات شهرداری برای کاهش و کنترل جمعیت آنها، ثمری نداشته.
با این حال، شهرداری تهران می گوید قصد دارد با روشهای جدید مبارزه با این جوندگان، جمعیت آنها را کنترل کند. در این رابطه معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 10 به سرویس مشکلان مردم از آغاز اجرای طرح های ویژه مبارزه با جانواران مضر شهری (موش) با استفاده از روش جدید انسداد منافذ با استفاده از مواد رزين در محورهاي آلوده خبر داد.
مهرداد زنگنه فر معاون امور شهری و فضای سبز منطقه با بیان این مطلب و تشریح برنامه های در دست اقدام، گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و همچنین پیشگیری از شیوع بیماری‌ها توسط جوندگان موذی، با تلاش اداره ساماندهی طرح مبارزه با جانوران موذی به صورت ویژه در منطقه اجرا می شود.
او گفت: علاوه بر اجراي طرح هاي شبانه، تفنگ بادي، طمعه گذاري و انسداد با استفاده از مصالح مقاوم در كلوني ها، با همكاري شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران، انسداد منافذ با استفاده از مواد رزين وارداتي از كشور اسپانيا در محورهاي آلوده انجام خواهد شد.
معاون امور شهری و فضای سبز منطقه اجرای اقدامات ویژه و جلب مشارکت‌های مردمی و آموزش و اطلاع رسانی در سطح نواحی منطقه را از دیگر اقدامات در دست اجرا برشمرد و گفت: برای افزایش میزان آگاهی شهروندان نسبت به مقوله های محیط زیست و راه های حفظ آن، کارگاه های آموزشی در خانه های سلامت و سرای محله ها به صورت مستمر اجرا می شود.
او همکاری و مشارکت شهروندان را در رعایت اصول بهداشتی و جمع‌آوری زباله را در پیشگیری از افزایش و تولید حیوانات موذی موثر برشمرد و گفت: در پی اجرای طرح های ضربتی مبارزه و کنترل جانوران مضری شهری و برپایی ایستگاه های آموزش شهروندی، تعداد پیام های 137 مربوط به طعمه گذاری کاهش چمشگیری پیدا کرده است.


منبع: ایسنا
برچسب ها: شهرداری ، اسپانیا ، موش ، جولان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان